בריאות

נדבקתם בסלמונלה ולא ידעתם? אלה נורות האזהרה

אירוע הריקול הענקי שמסעיר את ישראל שם בפרונט שם עמום של חיידק, שלא כולנו נדע לזהות אם בכלל ניזוקנו מצריכה של מוצר הנגוע בו. כמה מסוכנת מחלת הסלמונלה ומה הסימנים?
מערכת ice |  7
ריקול על מוצרי שוקולד של שטראוס (צילום vecteezy)
אירוע של ריקול המוני כמו זה שהוכרז היום בישראל, לא קורה כל יום. מדובר במפעל שלם עם מוצרי דגל המוכרים בכל בית וישראל, שבחומרי הגלם שלהם נמצאו נגעי סלמונלה, וכנראה שרובנו מצאנו מהם במזווה בתקופה האמורה. 
מובן שהיחס לריקול הזה הוא דרמטי, אבל אחרי שזרקנו או השבנו את מוצרי עלית, מה זה בכלל החיידק הזה שעומד לגרור הפסדים גדולים לענקית הממתקים הישראלית?
לפי מידע שנאסף מאתרי האינטרנט הרשמיים של בתי החולים בישראל, סלמונלה הוא חיידק החי במערכת העיכול של בעלי חיים ובני האדם. התסמינים העיקריים שמעידים על נוכחות של החיידק הם תסמיני קלקול קיבה ובעיקר שלשולים. מלבד זאת, בעקבות הדבקה בסלמונלה תפויים להופיע גם הקאות, בחילות, חום גבוה וכאבי בטן חזקים.
מחלת הסלמונלה עוברת בדרך כלל אחרי שלושה ימים מיום ההדבקה, וחלק מהתסמינים יכולים להמשיך כעשרה ימים. רוב האוכלוסייה מתמודדת עם מחלת העיכול שמגיעה בעקבות ההדבקה, בקלות והיא מהווה סכנה, אך יחד עם זאת, אנשים עם מערכת חיסונית חלשה וכן תינוקות מתחת לגיל שנה ומבוגרים, נמצאים בסיכון רב יותר מהשפעת המחלה.
 
חיידק הסלמונלה מושמד כאשר מגיע לחום של 70 מעלות צלזיוס ולכן מאכלים מבושלים היטב נחשבים בטוחים מפני הימצאות חיידקי סלמונלה. עם זאת, מוצרים שאינם מבושלים ושהצריכה שלהם בטמפרטורה נמוכה, עשויים להיות נגועים בחיידק בשל יכולתו לשרוד בטמפרטורת הצריכה שלהם.
בקצה - מדובר במחלה זיהומית לכל דבר, ופעולות למניעת הדבקה יהיו בעיקר שמירה על הגיינה בסיסית. במקרה של מפעלים גדולים מתקיימות ביקורות מעת לעת כדי לאתר הימצאות של סלמונלה במידה ופעולות המנע לא הצליחו להתגבר על הימצאות נגעים של החיידק. נציין כי המידע האמור כאן אינו מהווה חוות דעת רפואית מוסמכת.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    גם שוקולד מרתיחים ביצור אז איך יש סלמונלה?? (ל"ת)
    ח 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    להשמיד אוכל. אין סלמונלה בשוקולד (ל"ת)
    ניקול 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    צואת יונים מביא לי סיוטים וגועל
    דוד 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זכור לי כילד שתמיד הזהירו אותנו כי מסוכן לנשום ולהימצא בחדר שבמפתןן החלון יש יונים וצואת יונים שזם גרם למחלה קשה בדרכי הנשימה מאז אף פעם לא היה אהבתי לשמוע שאומרים כזוג יונים.
    סגור
  • 4.
    לגלררלרל
    ממממ 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני נוגעת במצור שיש פה סלמונלה זה מדבק? אפילו אם זה באריזה וגם בלי באריזה?
    סגור
  • 3.
    בלה בלה (ל"ת)
    גולי 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    תאריך
    אילנה 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה כתוב מאיזה עד איזה תאריך הם המוצרים שצריך לזרוק/לשים בצד? בלי התאריכים אין טעם לכל ההסבר
    סגור
  • 1.
    כותרת
    שם 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה יופי שיש אנשים שכותבים דברים חשובים כמו אלא ולא סתם דברים לא חשובים
    סגור