בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: אלה המוצרים שמסוכנים לשימוש

ברקע אירוע הריקול הענקי שמתרחש בימים האחרונים, משרד הבריאות מפרסם אזהרת שימוש נוספת במוצרי צריכה, אחרי שפעוטה הגיעה למצב של אי ספיקת כליות, אלה המוצרים שיש לבחון היטב לפני השימוש
מערכת ice |  3
מוצרים מסוכנים לשימוש (צילום freepik)
בעקבות מספר מקרים שדווחו למשרד הבריאות, בהם מקרה נוסף במהלך חג הפסח, משרד הבריאות שב ומזהיר את הציבור ובכלל זה את אנשי מקצוע לגבי שימוש במוצרים שלא קיבלו רישיון מהמשרד.
הודעת המשרד מגיע היום אחרי שבמהלך חופשת הפסח, כמות קטנה של חומר להחלקת שיער גרמה לאי ספיקת כליות בפעוטה כבת 3, ולאור זאת מודיעים במשרד כי, "כי אין להשתמש בתמרוקים ומוצרי שיער שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות, וכי "אסור לשווק בניגוד לתנאי הרישיון או לערבב או להוסיף חומרים".
משרד הבריאות מבהיר ומזהיר את הציבור ובכלל זה אנשי מקצוע כי אין להשתמש בתמרוקים ומוצרי שיער שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות.
עוד מזהירים במשרד כי אין לשווק תמרוק בניגוד לתנאי הרישיון או לערבב לתמרוק או להוסיף לו חומרים שלא אושרו ברישיון התמרוק (שהרכבם לא נבדק ובטיחותם אינה ידועה). פעולות אלו עלולות להזיק לבריאות הלקוחות וכן לבריאות הספרים/ות. בנוסף, חימום של תמרוקים כנגד הוראות התווית עלול לגרום לשחרור חומרים רעילים.  
משרד הבריאות ממליץ לילדים מתחת לגיל 16 לא לבצע החלקות שיער. בנוסף, יש לבצע החלקות במקום מאוורר ובמקומות מורשים בעלי רישיון עסק בלבד.
 
לפי תקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לעסקים לא רפואיים לטיפול בגוף אדם), תשנ"ג-1992, על מספרות ועסקים אחרים לטיפול לא רפואי בגוף האדם הטעונים רישיון עסק, חלה חובה כי כל התמרוקים המשמשים בעסק יהיו בעלי רישיון של משרד הבריאות לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (תמרוקים), תשל"ג-1973.
לכן, על בעל בית העסק החובה להבטיח כי התמרוקים בהם נעשה שימוש יהיו מוצרים בעל רישיון משרד הבריאות. המשרד בוחן ואוסף את כל נתוני המקרים שהתרחשו בתקופה האחרונה כתוצאה משימוש בהחלקות שיער ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו לביצוע בקרות ובחינת החומרים במעבדה בהתאם לצורך.
משרד הבריאות חוזר ומדגיש כי על הציבור ובעלי המקצוע להיות אחראים על בריאותם ולהקפיד ולוודא כי הם משתמשים במוצרים שאושרו ע"י משרד הבריאות ובהתאם לאופן השימוש שאושר להם. המידע נגיש ושקוף לציבור-כלל התמרוקים המאושרים לשיווק ולשימוש מצויים במאגר התמרוקים המפורסם לציבור באתר משרד הבריאות
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדובר בבחורה בת 21
    אחד שיודע 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בבחורה בת 21 ולא בפעוטה טעות נוראית
    סגור
  • מה לא בסדר מה
    נו ו… 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    2+1=3
    סגור
  • 1.
    עשו החלקה לילדה בת שלוש או שהיא בלעה מהחומר
    אני 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור
    סגור