בריאות

קינדר ממשיכה לסכן את הציבור? "המוצרים מהריקול עדיין נמכרים"

השוקולדים שמיוצרים בבלגיה וירדו מהמדפים באירופה, עדיין נמכרים בחנויות קטנות ומסכנות לקוחות שלא מודעים תמיד לסכנות
מערכת ice |  2
ריקול למוצרי קינדר (צילום pixabay, יח"צ)
הסוכנות לתקני מזון (FSA) העולמית העלתה חששות ששוקולד שעלול להיות מזוהם המיוצר על ידי פררו עדיין נמכר ברחבי אירופה. לא פחות מ-200 אנשים ברחבי אירופה כבר חלו בהתפרצות הקשורה לממתק.
הרשות מסרה כי היא מודאגת מהטווח והיעילות של הריקול שבוצע למוצר והחזרה של מוצרי קינדר והזכירה לאנשים שאסור לאכול את המותגים ביצת קינדר ושוקו-בון. המוצרים נכללו בריקול בגלל התפרצות של סלמונלה, כאשר ישנם 76 חולים בבריטניה ורוב החולים הם ילדים מתחת לגיל 5.
 
עד 200 אנשים נפגעו ברחבי אירופה עם חולה אחד בארצות הברית. בסך הכל 49 מתוך 116 מקרים אושפזו ו-88 מתוך 101 חולים שרואיינו ב-10 מדינות דיווחו שאכלו מוצרי שוקולד שונים של פררו. ריקולים מוקדמים יותר לא כיסו את כל התאריכים או את כל המוצרים, אך העדכון כולל את כל מוצרי קינדר המיוצרים באתר ארלון בבלגיה מיוני 2021.
FSA יצרה קשר עם מועצות מקומיות כדי שיוכלו להעלות את המודעות וליידע את כל התושבים, חנויות עצמאיות קטנות וקמעונאים של רשתות זכיינות על הריקול החמור. קרול רנצ'ימן, במועצת יורק, אמרה: "אנו רוצים לייעץ לקמעונאים, במיוחד לקמעונאי מזון עצמאיים וזכיינים קטנים יותר, להיות מודעים לחזרת המוצר ולהבטיח שהמוצרים המושפעים נסוגו והוסרו מהמכירה ולהבהיר כי מעודדים את הציבור לא לקנות אף אחד מהמוצרים הללו".
פררו הביאה מבקרים כדי לבדוק קמעונאים קטנים כדי לראות אם המוצרים המושפעים נשארים במכירה. משוב מביקורים ראשוניים מצאו כמה חנויות שמוכרות את השוקולד הנזכר. במקרים מסוימים, החברה קנתה את המוצר כדי להשמיד אותו. ה-FSA ביקשה מפררו לספר לסוכנות ולרשויות המקומיות הרלוונטיות שמכסות את החנויות שבהן היא מוצאת מוצרים על המדפים, כדי שהמועצות יהיו מודעות ויוכלו ליצור קשר עם הסניפים שאינם עומדים בדרישות החזרה והמשיכה של המוצר.
השוקולד המיוצר בבלגיה הופץ ל-113 מדינות לפחות. הרשויות בבלגיה הפסיקו את הייצור במתקן באפריל, וחקירה נפתחה על ידי משרד התובע הכללי של לוקסמבורג. המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC) והרשות האירופית לבטיחות מזון (EFSA) מעדכנים כי עדיין קיים חשש להתפרצות נוספת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מוצרי קינדר ומרבית השוקלדים שעשו עליהם ריקל עדיין נמכרי
    הגב 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אישית ראיתי במספר סופרים קטנים וגדולים שעדיים ממישכים למכור שוקלדים מגוון עצום שעשו להם ריקול להחזרה כמו שוקלד תות מארסים ביצי קינדר שוקלד פרה אקסטרה וופלים עדשים צבעניות ועוד מלא מצורים שעשו להם ריקול עדיים לא הורדו מהמדפים וששלתי למה המוצרים האלה ממשמכים להמכר התושבה היתה שיש קודים והם כלל לא ברשימת ההורדה , אבל בפרסום להורדת כל המוצרים הם גם נכללו . עדיין ממשכים להתעלם ומכורים אותם כרגיל ואיו אם מי לדבר .
    סגור
  • 1.
    סופרים. לנויות קטנות. פיצוציות עדיין ממשיכים לשים את המ
    אסרף זיו 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופרים חנויות קטנות, עדיין שמים את המוצרים על המדפים ודברי חלב. אנחנו מאוד מבולבלים. כששואלים, הם אומרים שזה הסדר באחריות. איפה משרג הבריאות ? כאן שיעבור ויתן קנסות. אולי זה ירתיע. או שזה באמת בסדא ? שהם ממשיכים למכור את המןצרים האלה שאסור.
    סגור