בריאות

משרד הבריאות במכתב הסברה לנגיף אבעבועות הקוף

אגף האפידמיולוגיה במשרד הבריאות שלח מכתב הסברתי על התפרצות נגיף אבעבועות הקוף ברחבי העולם. המכתב כולל הנחיות לקופות החולים ובתי החולים להגדרות חשוד במחלת אבעבועות הקוף, הנחיות בידוד ומשך הבידוד
מערכת ice | 
פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות (צילום פלאש 90)
משרד הבריאות, אגף האפידמיולוגיה, שלח מכתב הסברתי הכולל הנחיות ספציפיות לקופות החולים ובתי החולים ובו כללים ברורים ובהירים להגדרות חשוד במחלה, הנחיות בידוד ומשך הבידוד, כך על פי חדשות 12. 
ההנחיות הכתובות במכתב של משרד הבריאות: "תקופת הדגירה: "לרוב 6 עד 13 ימים (טווח 5 עד 21 ימים)".
 
‏הסתמנות קלינית: "המחלה הינה דמויה אבעבועות שחורות. זמן המחלה 2 עד 4 שבועות. בד"כ המחלה חולפת ללא טיפול. סיבוכים אפשריים כוללים זיהום משני, ספסיס, דלקת המוח וזיהום הקרנית עד עיוורון".
הגדרת מקרה חשוד: "חולה עם חום ופריחה ללא אבחנה חלופית, במיוחד אם היה עם מקרה חשוד בארץ/ חו"ל". רופא בקהילה יפנה כל מטופל חשוד למלר"ד לצורך בירור וכל הבדיקות תבוצענה במסגרת זו".
 
בידוד בבית: "להנחות את החולים הנמצאים בטיפול בבית לשהות בחדר נפרד ומאוורר (במידת האפשר גם שירותים נפרדים) עם בידוד מגע ובידוד טיפתי. אם יש צורך לבני בית להיות במגע עמם, יש לעטות מסכה וכפפות. בעת טיפול בכלים ובכביסה של החולה, יש לעטות כפפות ולאחר מכן לשטוף ידיים עם מים וסבון או חיטוי אלכוהולי. משך הבידוד הינו עד שכל הגלדים נופלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה