בריאות

אבעבועות הקוף בישראל: משרד הבריאות חשף מקרה שני בארץ

פרופ' נחמן אש התראיין הבוקר לרדיו 103fm ועדכן על תמונת המצב בישראל לוירוס החדש שהתגלה בעולם: "יש כמדומני עוד מקרה אחד של חשד לאבעבועות הקוף. החשוד השני נמצא בביה"ח ברזילי, הוא הגיע מאירופה"
מערכת ice | 
פרופ' נחמן אש (צילום Magma Images)
אמש (שבת) התקיים דיון דחוף בצט"מ, הצוות לטיפול במגיפות, ועד כה ידועים על כ-100 מקרי ברחבי העולם. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התראיין הבוקר ל-103fm עדכן: "יש כמדומני עוד מקרה אחד של חשד לאבעבועות הקוף. החשוד השני נמצא בביה"ח ברזילי, הוא הגיע מאירופה".
 
עוד אמר אש כי הוא  "מעריך שיהיו עוד מקרים. הדבקה היא בדרך כלל במגע הדוק, או גם כתוצאה מחשיפה נשימתית אך הרבה פחות שכיח. גם דרך יחסי מין, אך לא רק. זה בהחלט מתפשט בגברים שמקיימים יחסי מין עם הרבה שותפים, אך זה לא ייחודי לאוכלוסייה הזו. זו מחלה שכל אחד יכול להידבק בה, ומגע הדוק כלשהו יכול להביא לתחלואה. זה ממש לא קורונה, צריך להיזהר וזה לא הזמן למגעים הדוקים. זו מחלה לא נעימה אך לא מסוכנת כמו הקורונה. לא נראה את המספרים של החולים הקשים והקלים". 
 
לשאלה האם יהיה חיסון לאוכלוסייה בקרוב, השיב אש: "אנו שוקלים ומתכוונים לחסן בעיקר אוכלוסיות בסיכון, החיסון יש לו גם תופעות לוואי ואנו צריכים לשקול היטב". 
לדבריו, "החיסון יכול לעשות מחלה דמוית המחלה עצמה, יכולים להופיע נגעים. זו מחלה שקיימת באופן שוטף באפריקה ויש לה שתי צורות. הצורה היותר קלה התפשטה אלינו. הגבר אושפז באיכילוב לאחר שסבל מנגעים עוריים עם שובו ממערב אירופה, אכן נדבק באבעבועות הקוף. חום, פצעים ופריחה, הגדלה של קשרי לימפה, וזה חולף תוך מספר שבועות. במקרים שזה תוקף אנשים עם כשל חיסוני, המחלה יכולה להיות קשה יותר ועד כדי מוות אך זה נדיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה