בריאות

מהפך ברשת המזון המהיר מהגדולות בעולם: כך תיפטר מהזבל

אחת מזכיינות רשתות המזון המהיר הגדולות בעולם חתמה על מזכר הבנות להטמעת מערכות הום ביוגז בסניפי הרשת. במסגרת פרויקט לטיפול בפסולת והפיכתה לאנרגיה מתחדשת, תוך צמצום פליטות גזי החממה
מערכת ice | 
מיחזור בקבוקים (צילום Terdjman/Flash90)
הום ביוגז הישראלית, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתן לאנרגיה מתחדשת הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות עם זכיין של אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות והמוכרות בעולם. במסגרת ההסכם יותקנו שלוש מערכות הום ביוגז בסניפי הרשת, שיטפלו בפסולת המזון הנוצרת במסעדה ויהפכו אותה לאנרגיה מתחדשת במקום.
תהליך זה יחסוך שינוע הפסולת ע"י משאיות מזהמות, יקטין עלויות תפעול ויבטל את תהליך הטמנת הפסולת באתרי הטמנת פסולת מזהמים אשר מייצרים פליטות גזי חממה לאוויר. על פי מזכר ההבנות שנחתם, במידה והמערכות של הום ביוגז יימצאו מתאימות לצרכי הלקוחה, בכוונתה להזמין מערכות אלו להתקנה במסעדות הרשת שבהפעלתה.
 
שוק המסעדות בארה"ב נמצא בצמיחה: מעל שליש מהאמריקאים אוכלים מזון מהיר מדי יום, כאשר ברחבי ארה"ב בלבד ישנם מעל 200 אלף מסעדות מזון מהיר אשר מייצרות כ-2.5 מיליון טון של פסולת מזון בשנה. סקר שפורסם לאחרונה בארה"ב הראה כי ל-72% מלקוחות המסעדות אכפת מהאופן בו המסעדה מטפלת בפסולת המזון שלה, מה שמזניק משמעותית את הביקוש בארה"ב לפתרונות מתקדמים לטיפול בפסולת אורגנית והופך את הום ביוגז לשותף וספק פתרונות אידיאלי לשוק האמריקאי אשר יסייע לתאגידים ולחברות לעמוד ביעדים הסביבתיים שלהם.
תהליך ההפעלה של מערכת הום ביוגז למסעדות הינו פשוט ומייעל את תהליכי העבודה במסעדה: צוות המטבח זורק את פסולת המזון לתוך המערכת של הום ביוגז, המערכת מפרקת את המזון באמצעות תהליך אנאירובי ומפיקה מהפסולת שני תוצרים: גז, אשר מתחבר למערכות חימום המים של בית העסק ומחזיר למטבח מים חמים וכך חוסך בעלויות אנרגטיות, וכן נוזל המשמש כדשן נוזלי טבעי.
בארה"ב, הציב הממשל יעדים שאפתניים לצמצום הטמנת פסולת כחלק מהמאבק בהתחממות הגלובלית. צו נשיאותי שפורסם לאחרונה קבע כי הטמנת הפסולת בארה"ב תופחת ב-50% עד 2025, וב-75% עד 2030. בנוסף נקבע כי, כל משרד וסוכנות בממשל האמריקאי יחויבו להגיע ליעד של אפס פליטות עד 2045, והפחתה של 50% בפליטות עד 2032 ביחס לרמת הפליטות שנרשמה ב-2008. במספר מדינות בארה"ב כגון ניו ג'רזי, קליפורניה, מסצ'וסטס, ורמונט, קונטיקט, רוד איילנד וניו יורק כבר חוקקו חוקי מיחזור של פסולת מזון, כמו גם במספר ערים ברחבי המדינה, אשר אוסרים על השלכת פסולת אורגנית לאתרי הטמנה.
לדברי אושיק אפרתי, מייסד ומנכ"ל הום ביוגז, "הום ביוגז מייצרת מהפכה בשוק פינוי הפסולת בעולם.  שוק זה מתאפיין בביקוש קשיח וכמויות פסולת ומחירי הובלה הולכים וגדלים, ומאידך זהו שוק שפועל באופן מיושן ומזהם. הום ביוגז משנה באופן יסודי את הדרך בה אנשים וארגונים מטפלים בפסולת שלהם. שוק המסעדות הוא שוק חשוב שנפתח כעת עבורנו במסגרת ההתרחבות הגלובלית של החברה, והמערכת של הום ביוגז תטפל במקום בפסולת של רשתות מזון מהיר ותהפוך אותה לאנרגיה מתחדשת וכך ניצור ללקוחותינו בידול תחרותי, חסכון בהוצאות תפעוליות וסיוע בעמידה ביעדי הקטנת פליטות גזי חממה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה