בריאות

אלפי מתים בשנה: גברים ערבים מעשנים הרבה יותר מהיהודים

רופאי המרכז הרפואי פדה- פוריה, השתתפו באירוע מיוחד לציון היום הבינלאומי נגד עישון במטרה להעלות את המודעות לנושא במגזר הערבי: "מדי שנה מתים בישראל כ-8,000 נשים וגברים כתוצאה מעישון"
 
מערכת ice |  1
סיגריות (צילום FREEPIC)
ברקע היום הבינלאומי ללא עישון, השתתפו היום (שלישי) רופאי המרכז הרפואי פדה-פוריה בתוכנית אירוח מיוחדת על נזקי העישון. האירוע התקיים ביוזמת  דר' נוהא בדר, ממלאת מקום ראש העיר מג'אר, במטרה להעלות את המודעות של תושבי העיר לנזקים החמורים לבריאותו של המעשן ובני משפחתו.
בהודעה לתקשורת בנושא, צויין כי בדו"ח מקיף של משרד הבריאות שבוצע במהלך 2018-2020 עולים נתונים קשים לגבי ממדי העישון בישראל, בדגש על גברים במגזר בערבי. בעוד שיעור העישון בכלל האוכלוסייה עומד על כ-20.1%, בקרב גברים השיעור גבוה יותר ומגיע ל- 25.6%. בפרט, 24.4% מהגברים הערבים מעשנים לעומת 19.1% מהגברים במגזר היהודי.
 
כמו כן, גם כמות הסיגריות שצורכים גברים ערבים גבוהה משמעותית , זאת  כאשר שיעור הגברים המעשנים שדיווחו על צריכת למעלה מ-20 סיגריות ביום היה גבוה פי 2.2  בהשוואה ליהודים. נתון מדאיג נוסף הוא שלמעלה מ-26% מהמרואיינים דווחו שמאז תחילת מגפת הקורונה הם עשנו יותר-עלייה של 13 סיגריות ליום בממוצע.
במסגרת התכנית, התראיינו לתוכנית מיוחדת בטלוויזיה המקומית בעיר, שלושה רופאים מובילים מהמרכז הרפואי, והזהירו מפני המגוון הרחב של המחלות הממאירות והנזקים שגורם העישון: "עישון הוא גורם סיכון להתפתחות מחלות ממאירות, הן במישרין והן בעקיפין", אמר דר' טארק טאהא, אונקולוג במכון האונקולוגי. הוא הוסיף כי "מדי שנה מתים בישראל כ-8,000 נשים וגברים כתוצאה מעישון".
 
דר' נזאל סלאח, רופא בכיר במכון שיקום ריאות, הדגיש את הנזקים שגורם העישון לריאות, כמו מחלות ממאירות בריאות, דלקת כרונית בדרכי הנשימה (copd ואימפיזמה). כמו כן, הוא הסביר שישנם נזקים שנגרמים כתוצאה מעישון פאסיבי ולהם השפעה מסוכנת על נשים בהריון ועל העובר.
דר' ניזאר אנדריא, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית במערך הלב, דיבר על הקשר בין עישון להתקפי לב, והדגיש שסיגריות אלקטרוניות ועישון נרגילה, מזיקים מאד לבריאות ומסוכנים ללב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנה גילינו את הקשר בין עישון לפשיעה :) (ל"ת)
    זהב 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור