בריאות

נאבקים בקרחת? מחקר חדש מצא פיתרון מהפכני

האם מדענים הצליחו לפצח את בעיית ההתקרחות שמטרידה רבים בעולם? זו המולקולה שאותרה ושעלולה להביא למהפך בתחום
מערכת ice |  4
קרחת (צילום freepik)
מדענים גילו את האות המולקולרי שמפעיל צמיחת שיער חזקה אצל גברים ונשים כאחד. הגילוי של מולקולת האיתות הזו, SCUBE3, עשוי לשים סוף סוף קץ להתקרחות ולמצבי נשירת שיער כמו התקרחות.
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה-אירווין אומרים שתאי פפילה עוריים אחראים לקידום צמיחת שיער חדש. אלו הם פיברובלסטים (תאים המייצרים קולגן) מיוחדים לייצור אותות היושבים בתחתית כל זקיק שיער. למרות שמדענים ידעו שתאי פפילה עוריים תורמים לצמיחת שיער, לא הייתה להם תמונה ברורה של התהליך הגנטי מאחוריו - עד עכשיו.
 
"בזמנים שונים במהלך מחזור החיים של זקיק השערה, אותם תאי פפילה עוריים יכולים לשלוח אותות ששומרים על זקיקים רדומים או מעוררים צמיחת שיער חדשה", אומר מקסים פליקוס, Ph.D., פרופסור לביולוגיה התפתחותית ותאית ב-UCI. שחרור באוניברסיטה. "גילינו שמולקולת האיתות SCUBE3, שתאי פפילה עוריים מייצרים באופן טבעי, היא השליח המשמש כדי 'לומר' לתאי גזע השיער השכנים להתחיל להתחלק, מה שמבשר על תחילתה של צמיחת שיער חדשה."
המחקר מגלה שהפעלת SCUBE3 על ידי תאי הפפילה העוריים היא שלב מרכזי בגידול שיער הן עבור עכברים והן עבור אנשים.
במצבים כמו התקרחות אנדרוגנטית, תאי פפילה עוריים אינם פועלים כראוי. זה מפחית את כמות מולקולות ההפעלה הזמינות בשפע בדרך כלל. במהלך המחקר החדש, החוקרים השתמשו בעכברים עם תאי פפילה עוריים מופעלים יתר על המידה ושיער מוגזם כדי לבחון את תהליך האיתות הזה.
"לימוד מודל העכבר הזה איפשר לנו לזהות את SCUBE3 כמולקולת האיתות שלא הייתה ידועה קודם לכן שיכולה להניע צמיחת שיער מוגזמת", מציין המחבר הראשון יינגזי ליו, חוקר פוסט-דוקטורט של UCI בביולוגיה התפתחותית ותאית.
מחקרים נוספים אישרו את תפקידו של SCUBE3 בהפעלת צמיחת שיער בבני אדם וגם בעכברים. בניסויים, הצוות הזריק SCUBE3 לעור עכבר שהכיל זקיקי קרקפת אנושיים מושתלים. המולקולה עוררה צמיחת שיער חדשה בזקיקי השיער של האדם והעכבר שמסביב.
"ניסויים אלה מספקים נתונים מוכחים לכך ש-SCUBE3 או מולקולות נגזרות יכולות להיות תרופה מבטיחה לנשירת שיער", מסביר המחבר הראשון כריסטיאן גררו-חוארז, חוקר פוסט-דוקטורט של UCI במתמטיקה.
נכון לעכשיו, יש רק שתי תרופות זמינות שקיבלו את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני המטפלות בהתקרחות אנדרוגנית - פינסטריד ומינוקסידיל. עם זאת, פינסטריד מאושר לשימוש בגברים בלבד ושתי התרופות מייצרות תוצאות לא עקביות. מטופלים צריכים גם ליטול תרופות אלו מדי יום כדי לראות תוצאות.
"יש צורך עז בתרופות חדשות ויעילות לנשירת שיער, ובתרכובות טבעיות המשמשות בדרך כלל את תאי הפפילה העוריים מהווים מועמדים אידיאליים לדור הבא לטיפול", מסכם פליקוס. "הבדיקה שלנו במודל השתלת שיער אנושית מאמתת את הפוטנציאל הפרה-קליני של SCUBE3".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    השתלת שיער בסוף זה הפעולה הכי משפיעה
    ברי 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Choiexpert.co.il
    סגור
  • 3.
    מכול שטויות במיץ רק השתלת שער !!!! (ל"ת)
    אביב 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    השאלה, מתי זה יצא לאור???? (ל"ת)
    נשמע מבטיח:-) 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מפסק מחליף
    A 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם ההפך ? להדליק במקום אחד ולכבות במקום אחר .
    סגור