בריאות

הרפובליקנים מנצחים גם בקורונה: מדינות "אדומות" התאוששו מהר יותר

דיווחים בארה"ב: מדינות בשליטה רפובליקנית כמו פלורידה, טקסס ויוטה התאוששו כלכלית מהר יותר מהקורונה מאשר מדינות בשליטת הדמוקרטים כגון קליפורניה, ניו יורק ואילינוי. המדינות ה"כחולות" איבדו במשותף כ-1.3 מיליון משרות עבודה תוך שנתיים וחצי. הסיבות: שיעורי מס, סגירת משרדים ואופציית העבודה מהבית, יוקר המחיה, סגרים ועוד
מערכת ice | 
דגל ארצות הברית (צילום gallup)
נתונים פדרליים בארצות הברית מראים כי ככלל, מדינות אדומות (כלומר אלה שבשליטת המפלגה הרפובליקנית) כמו פלורידה, טקסס, יוטה, דרום וצפון קרוליינה, נהנו מהתאוששות כלכלית מהירה יותר באופן משמעותי מפגעי מגיפת הקורונה, מאשר מדינות כחולות (בעלות נטייה דמוקרטית). מדובר בנתונים כלכליים ישירים ועקיפים. אחד הסימנים הבולטים למגמה היא העזיבה המאסיבית של מדינות כחולות על ידי תושבים וחברות לטובת מדינות רפובליקניות, הרבה בשל שיעורי מס נמוכים יותר, כך מדווח היום אתר הניו-יורק פוסט.
 
לפי הוול סטריט ג'ורנל, במדינות אדומות גדל משמעותית אחוז כלל המשרות בארה"ב החל מפברואר 2020 (חודש לפני תחילת מגיפת הקורונה). הג'ורנל מצטט נתונים סטטיסטיים של מכון ברוקינגס שמצא כי מדינות המנוהלות על ידי המפלגה הרפובליקנית הוסיפו 341,000 משרות בשנתיים וחצי האחרונות. באותה תקופה איבדו מדינות כחולות כ-1.3 מיליון מקומות עבודה.
נתוני ההגירה מראים כי בתקופה של שנה שהחלה בפברואר 2021, 46 מיליון אנשים עברו למדינות אחרות. המדינות שהרווחו הכי הרבה תושבים חדשים (חוקיים) בהגירה נטו הן פלורידה, טקסס וצפון קרוליינה - שכל אחת מהן הצביעה למועמד הרפובליקני לנשיאות בשתי הבחירות האחרונות, דונלד טראמפ. המדינות שאיבדו את המספר הגדול ביותר של תושבים היו קליפורניה, ניו יורק ואילינוי, שכולן נשלטות על ידי בית מחוקקים עם רוב דמוקרטי ומושלים דמוקרטיים.
אנליסטים אמרו כי ניתן להסביר את ההגירה בסגירת משרדים ובצורך בעבודה מרחוק עקב התפשטות נגיף הקורונה. עובדים שכבר לא היו קשורים למקומות העבודה שלהם יכלו לעבור למדינות המתהדרות באקלים חם יותר, דיור זול יותר, אוכלוסיות פחות צפופות ויוקר מחיה, תוך המשך עבודה מהבית. לפני העבודה מרחוק, העובדים נמשכו למקום שבו היו ממוקמים משרדי החברות. אבל המגיפה נתנה לעובדים את האפשרות היכן לגור, מה שהוביל להגירה מסיבית הרחק מהערים הגדולות על החוף.
חוקרים גילו שלאנשים היו גם מוטיבציה לעבור דירה באזורים שבהם היה זול יותר לקנות בית: דיור ב-10 המדינות שמשכו את המספר הגדול ביותר של השתלות ממדינות בעלות נטייה כחולה עולה ב-23% פחות בהשוואה ל-10 המדינות שאיבדו את מספר התושבים הגדול ביותר.
ל-10 המדינות שזכו למספר הגדול ביותר של מהגרים יש שיעור מס הכנסה של 3.8% - בהשוואה לשיעור מס הכנסה של 8% עבור 10 המדינות שאיבדו את המספר הגדול ביותר של תושבים. לארבע מהמדינות שזכו לתושבים - פלורידה, טקסס, טנסי ונבאדה - אין מס הכנסה.
 
לא רק שעובדים עוזבים לחגורת השמש, אלא שהבוסים שלהם עוקבים אחריהם. חברות גם עוברות ממדינות בעלות נטייה כחולה למדינות אדומות כדי לנצל את המסים הנמוכים יותר.
טנסי, שמשכה חברות ממדינות בעלות גבוהה, ראתה את הכלכלה שלה גדלה ב-8.6% בשנה שעברה - הגבוהה ביותר במדינה. כתוצאה מכך, המדינה ראתה באפריל שיעור אבטלה נמוך בכל הזמנים של 3.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה