בריאות

ביידן, מה עם המריחואנה? "אכזבה יוצאת דופן" לתומכי הלגליזציה

סנאטורים דמוקרטיים בביקורת קשה על הנשיא ביידן: בקמפיין הבחירות הוא הבטיח לקדם אי הפללה ולגליזציה, אך בשטח כלום לא זז, ומשרד המשפטים בממשלו לא מכיר במריחואנה כתרופה מן המניין
מערכת ice | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
קבוצה של שישה סנאטורים אמריקאים מהאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית מתחה ביקורת קשה על תגובתו "המאכזבת בצורה יוצאת דופן" של ממשל ביידן בהתקדמות בתחום הקנאביס. 
 
בשנה שעברה שלחו הסנאטורים, שחלקם בכירים, בקשה בעניין הסרת המריחואנה מנספח חוק החומרים המפוקחים, קטגוריה השמורה לתרופות שאין להן שימוש רפואי מקובל. ביום רביעי הגיעה תשובת משרד המשפטים: אחרי כחצי שנה של עיכוב, קיבלו הסנאטורים תגובה יבשושית של חצי עמוד, שפשוט אמרה שמשרד הבריאות לא מכיר במריחואנה כטיפול בטוח לכל מחלה או מצב, קביעה שהסנטורים התנגדו לה.
ביידן התחייב לבטל את ההפללה של מריחואנה ולמחוק אוטומטית הרשעות קודמות הקשורות לסם במהלך הקמפיין בשנת 2020, אך חוסר המעש של ממשלו במדיניות המריחואנה תסכל את האגף המתקדם של המפלגה הדמוקרטית. 
ששת הסנאטורים הפרוגרסיביים כתבו במכתב התשובה שלהם ביום רביעי כי הנשיא צריך לנקוט בפעולות ביצועיות כדי לתת חנינה גם לכל מי שהורשע בעבירה לא אלימה הקשורה למריחואנה.
"ברור שלקנאביס יש יתרונות רפואיים מקובלים, המאושרים על ידי קהילות רפואיות ומדעיות הן כאן והן ברחבי העולם", כתבו במכתב לנשיא הסנטורים אליזבת וורן, קירסטן ג'יליברנד, קורי בוקר, אד מארקי, רון וויידן וברני סנדרס, והמשיכו: "התכונות הטיפוליות של קנאביס הנגרמות על ידי ההשפעות של רכיבי ה-tetrahydrocannabinol-alpha (THC) והן קנבידיול (CBD) הופכות אותו לאלטרנטיבה מצוינת לאופיאטים ממכרים מאוד לשיכוך כאבים".
 
"כישלונו של הממשל בתיאום סקירה בזמן של מדיניות הקנאביס שלו פוגע באלפי אמריקאים, מאט את המחקר ומונע מהאמריקאים את יכולתם להשתמש במריחואנה למטרות רפואיות או אחרות", כתבו הסנטורים.
בית הנבחרים הצביע 220-204 לביטול הפללה של מריחואנה ברמה הפדרלית באפריל, כאשר שלושה רפובליקנים הצביעו בחיוב ושני דמוקרטים הצביעו לא, אך החקיקה נתקעה בסנאט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה