בריאות

יצרנית החיסונים קיבלה אור ירוק והצניחה את מניית מודרנה

מודרנה ופייזר איבדו את השליטה בשוק החיסונים באמריקה, וכבר המניה מגיבה. מה המהלך הבא של מודרנה?
מערכת ice | 
נובהווקס Novavax (צילום freepik\ויקיפדיה)
מניית יצרנית החיסונים מודרנה, ירדה ביותר מ-6.7% אתמול (חמישי), עת הרגולטורים בקנדה אישרו את החיסון של ספיקווקס (Spikevax) נגד קורונה לשימוש בפעוטות בין הגילאים 6 חודשים עד 5 שנים. האישור הוא כמובן חדשות חיוביות, אך לא למודרנה, שתתקשה לבלוט כבר בשוק הזה. רק לפני יומיים אישרו בארצות הברית את החיסון של נובהווקס (Novavax) עבור בוגרים מעל גיל 18.
עם הכניסה של נובהווקס למשחק בארצות הברית, מודרנה תתמודד כעת עם מאבק קשה יותר על נתח שוק החיסונים בארה"ב, וזה עשוי לגרום להפחתה במכירות במהלך השנים הקרובות, אלא אם תגביר את הפיתוח, מה שיעלה לה גם.
 
ההערכות הן שהכנסות ספיקווקס לשנת 2022 יהיו לפחות 21 מיליארד דולר, שמקורם במכירת חיסונים, גם כמנה ראשונה וגם כמנת דחף. נכון לעכשיו, הכניסה של נובהווקס מאושרת רק לחיסון הסדרה הראשונית ולא לשימוש כמנת דחף, כך שמודרנה תמשיך לשלוט על נתח השוק של חיסוני הבוסטר האמריקאים, יחד עם פייזר.
מודרנה תדווח על רווחיה ברבעון השני, ב-3 באוגוסט לפני פתיחת השוק. משקיעים צריכים לדאוג ולהשתתף בכל דיון על האופן שבו החיסון היותר חדש שלה מתקדם בניסויים קליניים, מכיוון שזה יהיה שיקול מרכזי עבור הממשלות הרוכשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה