בריאות

לראשונה: מבוגרים יחוסנו בחיסון קורונה חדש לאומיקרון

מנהל התרופות בבריטניה אישר לראשונה שימוש בחיסון הייעודי של מודרנה למוטציית האומיקרון של הקורונה, והמליץ לחסן את המבוגרים במדינה
מערכת ice |  1
חיסוני קורונה (צילום pixabay, Magma Images)

בריטניה, המדינה הראשונה שאישרה חיסון נגד נגיף הקורונה בסוף שנת 2020, נתנה כעת גם אור ירוק ראשון, לשימוש בחיסון ייעודי למוטציית האומיקרון של הנגיף.

רגולטור התרופות בבריטניה (MHRA) אישר היום (שני) מתן חיסון מסוג זה שפיתחה חברת התרופות "מודרנה", כבוסטר למבוגרים. שעות לאחר מכן, הוועדה המשותפת של המדינה למתן חיסונים (JCVI) המליצה לכל המבוגרים בבריטניה לקבל את מנת החיסון בסתיו הקרוב. במנהל התרופות הבריטי הוסיפו כי לא זוהו חששות בטיחות רציניים בחיסון החדש.


החלטת הרגולטור, התבססה על נתוני ניסויים קליניים שהראו שהמאיץ עורר "תגובה חיסונית חזקה" הן נגד "אומיקרון" והן נגד הנגיף המקורי. זאת לאחר שמודרנה כבר הודיעה ביוני, כי נתוני הניסוי הראו שכאשר ניתנה מנה רביעית, הזריקה המותאמת העלתה פי שמונה נוגדנים מנטרלי וירוסים נגד אומיקרון.

ה-MHRA גם ציטט מחקר שבו נמצא כי הזריקה מייצרת "תגובה חיסונית טובה" כנגד מוטציות האומיקרון הדומיננטיות כיום BA.4 ו-BA.5. לפי מודרנה, הניסוי האחרון הראה כי מנת הבוסטר המותאמת לתת הווריאציות של הנגיף, יצר רמת נוגדנים גבוה פי 1.69 מאלו שיצר החיסון המקורי. עם זאת, המתאם בין רמות נוגדנים לבין יעילות החיסון נגד מחלות, בפרט מחלות קשות - נותר לא ברור.

 
בעוד שחיסוני הקורונה הקיימים ממשיכים לספק הגנה טובה מפני מחלה קשה, יעילות החיסונים פחתה ככל שהנגיף התפתח, והחלו מתפשטות וריאציות חדשות, כעת החיסון החדש עשוי לשנות זאת. "הדור הראשון של חיסוני קוביד 19 שנמצא בשימוש בבריטניה ממשיך לספק הגנה חשובה מפני המחלה ולהציל חיים", אמר מנכ"ל מנהל התרופות במדינה ג'ון ריין בהצהרה. "מה שהחיסון הדו ערכי הזה נותן לנו הוא כלי מחודד בנשקייה שלנו כדי לעזור להגן עלינו מפני המחלה הזו כשהנגיף ממשיך להתפתח".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד תרעלת
    האג 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חיסונים גנטיים שלא עובדים.
    סגור