בריאות

נלחמים בעישון: אוסטרליה שוקלת להצטרף לניו זילנד בחקיקה כנגד סיגריות

חוקרת בקרת הטבק, קתרין ברנסלי, אמרה כי בעקבות החוק החדש של ניו זילנד, אוסטרליה עשויה כעת ללכת בעקבותיה: "המעשנים יוצרים עומס על בתי החולים ועם כל כך הרבה לחץ על מערכת הבריאות, מדינות יחפשו להפחית את התופעה".
מערכת ice | 
העישון יהפוך ללא חוקי (צילום pexels)
אוסטרליה מתלבטת בימים אלו האם ליישם איסור על עישון, בדומה לשכנתה ניו זילנד, שהציגה לאחרונה חקיקה חדשה שתמנע מכל מי שנולד אחרי 2008 לקנות סיגריות. מדינת הקיווי התחייבה להיות ללא עשן עד 2025. חוקרת בקרת הטבק, קתרין ברנסלי, אמרה כי בעקבות החוק החדש של ניו זילנד, אוסטרליה עשויה כעת ללכת בעקבותיה: "המעשנים יוצרים עומס על בתי החולים ועם כל כך הרבה לחץ על מערכת הבריאות, מדינות יחפשו להפחית את התופעה".
המחקר של ד"ר ברנסלי מראה שכ-70% מהלא מעשנים האוסטרליים יתמכו בפעולת מניעה דומה לזו של ניו זילנד. מנגד, תעשיית הטבק כמובן תתקומם נגדה. ד"ר ברנסלי אמרה: "כשאתה הורג אחוז גדול מהלקוחות שלך, ההישרדות שלך מסתמכת על גיוס חדשים". פרופסורית לרפואה באוניברסיטת וולונגונג, רואנה אייברס, אמרה כי בעוד שאוסטרליה הובילה את העולם במניעת עישון, יש לעשות יותר: "אוסטרליה למעשה הובילה את העולם מבחינת תוכניות הטבק וראינו את שיעורי העישון יורדים, אבל ישנו גרעין קשה של מעשנים מתמשכים. אני חושבת שאנחנו צריכים לשקול את האפשרויות מהתוכנית של ניו זילנד".
בעקבות ההודעה על הצעתה של ניו זילנד למנוע מאנשים מתחת לגיל 14 לקנות אי פעם סיגריות, אמרה שרת הבריאות עיישה וורל כי היא מקווה להפוך את המדינה כולה ללא עישון עד 2025. על פי הדיילי מייל, ד"ר וורל אמרה: "בעוד ששיעורי העישון הולכים בכיוון הנכון, אנחנו צריכים לעשות יותר ובמהירות האפשרית ,כדי להגיע ליעד שלנו. "אם שום דבר לא ישתנה, יעברו עשרות שנים עד ששיעורי העישון יירדו מתחת ל־5% והממשלה הזו לא מוכנה להשאיר אף אחד מאחור". החוק החדש צפוי להיאכף בסוף 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה