בריאות

נכשל הליך הגישור בין 'הדסה' לרופא הערבי שנטען כי בירך מחבל

פוצץ המשא ומתן בין הרופא הערבי להנהלת בית החולים הדסה שטענה כי בירך מחבל מאושפז, הביא לו עוגה וקילל שוטר. הרופא עדיין מושעה למרות שהסתבר כי הטענות כלפיו היו שגויות
מערכת ice |  2
בית חולים הדסה (צילום פייסבוק/בית חולים הדסה)
פוצץ המשא ומתן לגישור בין הנהלת בית החולים הדסה לד"ר אחמד מחאג'נה, הרופא המתמחה אשר הושעה לאחר שנטען כלפיו שהביא עוגה למחבל שאושפז במחלקתו, והעליב שוטר.
לפני יותר מחודשיים הושעה הרופא מעבודתו, לאחר שאתר ישראל היום חשף כי ב-26 באוקטובר כינה מחבל בן 16 שאושפז בבית החולים כ"שהיד", בירך אותו, הביא לו עוגה והצטלם עמו סלפי. בראיונות בתקשורת הכחיש ד"ר מחאג'נה לחלוטין את הדברים, והסביר כי העוגה בכלל הובאה לחדר על ידי מישהו אחר, לאחר שנשארו שאריות ממסיבה לרופא במחלקה.
 
לגירסת הרופא, הוא רק בדק את המטופל, כשלפתע אחד השוטרים ששמר על המחבל האשים אותו שהכניס לו אוכל, צעק עליו וביקש ממנו להזדהות. הרופא הציג את התג שלו אך השוטר דרש בתקיפות תעודת זהות. כשהרופא התיישב לעבוד במחשב, השוטר צילם אותו והרופא הגיב: "זה מטומטם לצלם אותי".
התקרית פורסמה בתקשורת ובעקבותיה הושעה הרופא ונטען נגדו כי פינק את המחבל וקילל את השוטר. כעבור זמן מה, כשהתברר שהפרסומים היו שגויים, חזרה בה הנהלת בית החולים הדסה מההאשמות ופתחה בהליך גישור עם הרופא, שעדיין לא חזר לעבודה.
בתחילת השבוע פורסם ב"ישראל היום" כי על פי טיוטת ההסכם, הדסה תחזור בה מהטענות נגד הרופא ותחזירו לעבודתו, תוך הכרה בזמן שבו הושעה כחלק מהתמחותו. יחד עם זאת, נדרש הרופא גם להתנצל בפני השוטר, וד"ר מחאג'נה מסרב לכך.
עמותת "רופאים לזכויות אדם" אשר ליוותה את הרופא הגיבה אתמול: "אחריותה של הנהלת הדסה לכישלון ברורה. הגם שבטיוטה שפורסמה חזרה בה מחלק מהאשמותיה כלפי ד"ר מחאג'נה, היא התעקשה להמשיך ולהתבצר בעמדותיה, כשבראשן הדרישה של בית החולים כי ד"ר מחאג'נה יתנצל בפני השוטר. דרישה זו חשפה כי בית החולים ממשיך להחזיק בתפיסתו שדרישת השוטר כי הרופא יזדהה בפניו ואופן התנהלותו של השוטר כריבון בבית החולים מקובלים בעיניו.
"הדסה מתעקשת שפעלה 'במקרה זה בתום לב' – כשמעשיה מדגימים שלאמירה זו אין כל בסיס", נמסר מהעמותה, "בית החולים חרץ את דינו של עוד בטרם שמע את דבריו, הכתים את שמו והוציאו לחופשה כפויה. הסיפור של ד"ר מחאג'נה הוא לא רק סיפורו שלו, הוא סיפורה של מערכת בריאות נגועה קשות בגזענות. את הכתם הזה, הדסה בפרט ומערכת הבריאות בישראל יתקשו להסיר".
הנהלת בית החולים הדסה מסרה בתגובה: "במהלך הבירור שערכה הדסה הובהר כי אין עוררין לגבי העובדה שהוכנס כיבוד לחדרו של עציר ביטחוני אזוק, הנמצא תחת פיקוח משטרה וכך גם לגבי העובדה שהרופא העליב וקילל את השוטרים. למרות זאת, הסכימה הנהלת הדסה להליך של גישור. אך במקום לקחת אחריות, הרופא או מי מטעמו עסוקים במניפולציות תקשורתיות תוך כדי הגישור. רק שלשום הודלף כאילו הגישור הסתיים בהצלחה, והנה היום הדליפו שהגישור התפוצץ וכי בכוונתם לפנות לערכאות משפטיות. מדובר בהתנהלות מקוממת, שאין לה כל מקום בהליך גישור. במידה ונציגיו של הרופא רוצים לפנות לערכאות משפטיות, הם מוזמנים לעשות זאת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להכניס רופאים יהודים צברים
    אלי 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הערבים השתלטו על כל מוסדות המדינה לפטר לפטר לפטר
    סגור
  • 1.
    הרופא הערבי
    שולמן 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הערבי נשאר ערבי שונא ישראל
    סגור