בריאות

מכבי שירותי בריאות נגד הלקוחות החילונים? "פוגעת במטופלים"

יולן כהן, כתבת חדשות 12, העלתה פרסום ראשון בו חשפה כי מכבי שירותי בריאות החליטה לחסום ולהשבית שירותים בשבת: "החלטה תמוהה שפוגעת בלא מעט מטופלים"
מערכת ice |  12
מכבי שירותי בריאות (צילום pixabay, לוגו)
כתבת חדשות 12, יולן כהן, העלתה הערב (ראשון) ציוץ לחשבון הטוויטר שלה בו החליטה לתקוף את מכבי שירותי בריאות בטענה שקופת החולים חוסמת שירותי אונליין ללקוחות במהלך השבת, כאשר הלקוחות שאינם שומרי מסורת לא יכולים להשתמש בשירותי הקופה או לפתוח פניות רפואיות - מה שלטענת כהן פוגע בלא מעט מטופלים.
בציוץ שהעלתה כהן כתבה כך: "אני שומרת מסורת, משפחתי דתיה שומרת מצוות ועדיין בלי (או עם) קשר אני לא מצליחה להבין מדוע מכבי החליטה לחסום שירותי אונליין בשבת. הרי הרופאים לא עונים בשבת, המטופלים שולחים בקשה כשנוח להם ולא מצפים למענה בסופ״ש - ומעבר לכך לרופאים יש 5 ימים להשיב. החלטה תמוהה שפוגעת בלא מעט מטופלים". אחד המגיבים לציוץ של יולן כהן כתב כך: "הדתה? מה פתאום". 
 
זאת בהמשך לפרסום הראשון שהעלתה עוד קודם לכן: "פרסום ראשון: מכבי החליטה להשבית שירותים בשבת - ולא מאפשרת עוד למטופלים לשלוח בקשות לרופאים, לפנות או לחדש מרשמים, בשישי - לפני כניסת השבת ובשבת. מטופלים רבים זועמים וטוענים שזאת כפייה דתית כי ממילא הרופאים משיבים בראשון אך במכבי הגיבו, שאין קשר לדת ושהרופאים ביקשו יום מנוחה".
 
במכבי שירותי בריאות הגיבו לפרסום של כהן: "מכבי מאפשרת רפואה דחופה 24/7 בשבת גם במוקדים הרפואיים, בשירות הטלפוני ובשירותים דיגיטליים ומנהליים. מכבי מאפשרת גם פניות דיגיטליות אישיות לרופא הספציפי המטפל והאישי, אך בפניות לא דחופות ולאור העומסים הכבדים על הרופאים, מכבי נענתה לבקשתם לאפשר להם לפי בחירתם יום מנוחה שבועי".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    הזוי ומעצבן
    מאיר 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי זמן לשלוח בקשה בשבת בבוקר כשאני לא עובד הרופא יכול להסתכל כשיעבוד. גם היום רוב הרופאים לא עובדים כול יום ולא משאשרים כלום שהם לא עובדים
    סגור
  • 10.
    מכבי חיזרו בכם
    עפרה 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרופאים לא חייבים להיכנס לאפליקציה בשבת - לפי ההודעה של מכבי יש להם 5 ימי עבודה להגיב. אבל מניעת כתיבת הודעה בשבת זו כפיה דתית נטו. אני משערת שכמה רופאים דתיים טענו שמי שכותב הודעה בשבת מחולל את השבת בהקשר שלו/ה. אז אנא מכם, מינעו שליחת הודעות לרופאים דתיים, ואפשרו שליחת הודעות לכל השאר. חיו ותנו לחיות.
    סגור
  • 9.
    זו רק ההתחלה.
    שמור מרחק 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין יותר מעצבן מאנשים קטנים שחושבים שמבינים את העולם ויודעים מה נכון ולא נכון קובעים עובדות על סמך כלום ושום דבר ומדמיינים את עצמם חשובים וחכמים.. שחררו!! אתם מנחשים מה נכון ולא נכון תעשו מה שאתם רוצים אבל שחררו ראבק שחררו את החילונים אין לכם זכות להתערב ככה אין לכם זכות לקבוע שום דבר עבור החילונים כלום!! וכל מקום שנותן שירות עם העדפה דתית צריך לחנך. סטייל שופרסל, מכבי וחבריו.
    סגור
  • 8.
    רופא משפחה בימי שישי
    עליזה 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוקלים לעזוב את מכבי. מסתבר שבימי שישי אין רופא משפחה בשתי הקופות של מכבי בכפר סבא.
    סגור
  • 7.
    זה לא חדש במכבי, כפייה / העדפה דתית (ל"ת)
    דנה 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    לנטוש
    אלי 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להחרים אותם לנטוש לקופות שנותנות שירות כמו שצריך בלי כפייה דתית
    סגור
  • 5.
    תירוץ עלוב להצדיק כפייה דתית.
    שמעון 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קודם כל מה הקשר בין הבקשה למענה של הרופאים. יכולים לאפשר בקשות. ממילא רופאים דתיים לא פותחים מחשב בשבת וגם מי שלא דתי לא מחוייב להיכנס למערכת ולהגיב לבקשות. זה ללא ספק כניעה מבישה לדתיים
    סגור
  • 4.
    מכבי- חסימת אונליין בשבת
    אירית 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יולן יקרה, את ככ צודקת, פשוט אתמול ניסיתי לשלוח לרופאה הודעה, בידיעה שלא תענה בשבת אולם תראה בראשון בבוקר. לא הבנתי בתמימותי, לאור ההודעה שקפצה, כי העיניין הינו מעבר להודעה תמימה ,העיניין הינו לרצות קהל מסויים ולכפות עלי התנהלות בזויה. לציין, אני חברה במכבי 67 שנים מיום היוולדי. יישר כוח יולן על החשיפה הפוגענית.
    סגור
  • 3.
    מסננים את התגובות שלי ומפרסמים רק תגובות נגד הדתיים (ל"ת)
    למה 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    מכבי היחידה שמפעילה מוקד רפואה דחופה בשבת
    שלי 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אצל הקופות האחרות אתה נשלח לביקורופא, נראה לי שמכבי היא הקופה הכי פחות שומרת שבת, ש90 אחוז מבאי המוקד לא באמת דחופים
    סגור
  • 1.
    זה עוד כלום ,תמתיני למה שאני הולך לפרסם עליהם
    אלכס לוין 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה אפילו לא קצה קצהו של הקרחון, המבוטחים- החולים לא בדיוק מעניינים אותם, אני אכתוב רק על ההתנהלות שלהם מולי זה יצמרר את כל המדינה. כרגע אין אני יכול לכתוב בגלל הטיפולים הקשים שאני עובר. רק אתאושש במעט ונתחיל לכתוב על ההתנהלות שלהם, התעלמול שלהם מפניות אליהם, מבטיחים לחזור אחרי 14 ימי עסקים, רק מבטיחים לא חוזרים גם אחרי חודשיים גם אם יום 9יום מנדנדים להם, וזה רק קצה הקרחון. הכול מתועד בכתב ובמיילים שולחים אישורים לטיפול לא מתאימים בכדי לטרטר את החולה. ועוד עניינים רבים שקשורים לכסף. ממש מחריד.
    סגור
  • מזדהה איתך
    ג 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אני נתקלתי בבירוקרטיה ובמניעת בדיקות יקרות ממטופלים, בדברים שהשכל הישר לא סובל.
    סגור