בריאות

בתי החולים וולפסון ואיכילוב בשת"פ ראשון מסוגו עם חברת Briya

שיתוף פעולה בין חברת המד-טק Briya ובתי החולים וולפסון ואיכילוב יקל על מטופלי שני בתי החולים בהעברת מידע ובכך בקיצור זמני הטיפול הארוכים
מערכת ice | 
בית החולים וולפסון (צילום יחצ)
חברת הסטארטאפ Briya (בריאה) תשלב תשתית לשיתוף מידע רפואי מבוסס טכנולוגיית בלוקצ'יין במערכות של המרכזים הרפואיים וולפסון בחולון ואיכילוב בת"א, במסגרת שיתוף פעולה עם משרד הבריאות ורשות החדשנות.
בפועל, הפלטפורמה של בריאה תעביר רשומות רפואיות ממוסד אחד למשנהו באופן מאובטח, לאחר קבלת אישור המטופל ובכך תתרום לשיפור הרצף הטיפולי בין שני בתי החולים. המידע יזרום לאלגוריתם "החולה המדרדר" – פיתוח חדשני של מרכז Medata ובית החולים איכילוב. באמצעות פיתוח זה, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית ולמידה מכונה, יוכלו הרופאים לחזור הידרדרות של מטופלים, לנבא סיכונים לבצע התערבויות מותאמות אישית ואף למנוע סיבוכים ומקרי מוות.
 
חברת בריאה נבחרה יחד עם המרכזים הרפואיים וולפסון ואיכילוב כחלק מקידום יוזמת "SMART on FHIR" של משרד הבריאות והרשות לחדשנות. סטנדרט FHIR מיושם כיום על ידי ארגוני הבריאות החשובים בעולם וחברות טכנולוגיות גדולות ונמצא בתהליך להיות הסטנדרט המחייב בארה"ב.
דוד לזרסון, מייסד שותף ומנכ"ל בריאה, מסר: "אחת המטרות ששמנו לעצמנו היא לשפר את חוויית המטופלים, לצד הנגשת מידע לצורכי פיתוח תרופות וטיפולים חדשניים. הרצת אלגוריתם כזה לא הייתה אפשרית עד היום על נתונים יותר מבית חולים אחד, לא בארץ ולא בעולם. זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בבלוקצ'יין, מה שמאפשר גישה בזמן אמת לנתונים רפואיים ממקורות שונים, כאשר השליטה נותרת אצל המטופל. אנחנו גאים מאוד לתמוך בפיתוח מהפכני מציל חיים ולהיות חלק משיתוף פעולה לשיפור רצף טיפולי בין שני בתי חולים מובילים, וולפסון ואיכילוב".  
ד"ר אהובה וייס מייליק, מנהל מרכז Medata ובבית החולים איכילוב, אמרה: "שיתוף הפעולה הרב מרכזי עם חברת בריאה ושותפינו בוולפסון, יאפשר רצף טיפולי בין בתי החולים ויתרום להמשך פיתוח הטכנולוגיה שתאפשר לחזות הידרדרות מאושפזים באמצעות בינה מלאכותית, אשר פותחה על ידי חוקרי הנתונים ביחידתנו".
ד"ר ענת אנג'ל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, התגאתה: "אנו במרכז הרפואי וולפסון וגאים להוביל ברמה הארצית בעולמות של חוויית המטופל, החדשנות והמקצועיות הרפואית. יש לנו צוות מקצועי ומיומן עם מוטיבציה גבוהה ומטרה נעלה למול עיניו – הצלת חיי מטופלים ומטופלות ויצירת מערך ריפוי מיטבי עבורם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה