בריאות

משרד הבריאות מתייחס לשמועות ומבהיר: "מדובר בטענות כזב"

לאחר שפורסם כי ארגון הבריאות העולמי מתכנן לתקן תקנות שיאפשרו לו להפוך לגוף בעל סמכויות אכיפה ולהתערב בנעשה בישראל, משרד הבריאות מסיר את הספק ומפרסם את תגובתו
מערכת ice |  4
משרד הבריאות
ארגון הבריאות העולמי הוא גוף מייעץ למדינות וגופים רבים, ביניהם משרד הבריאות הישראלי. לאחרונה נטען כי ארגון הבריאות העולמי מתכנן להפוך מגוף מייעץ לגוף אוכף, באמצעות תקנות חדשות שיאפשרו לו להתערב בנעשה במדינות בזמן מגפה.
תחילה, התייחסו במשרד הבריאות לטענות ואמרו כי "לאחרונה נפוצו שמועות לפיהן על ישראל לדחות את התיקון לתקנות החירום (IHR) של ארגון הבריאות העולמי עד סוף חודש נובמבר, שאם לא כן, מדינת ישראל תהיה מחויבת לשלל תיקונים אשר "נוטלים את ריבונותה". ברצוננו להבהיר, כי מדובר בטענות כזב משוללות יסוד. משרד הבריאות לא יסכים לכל פגיעה ביכולת העצמאית של ישראל לקבוע מדיניות באופן עצמאי ובלעדי בתחומי הבריאות השונים ולא תהיה כל פגיעה בריבונות ישראל."
"אין כל דד-ליין להגשת דחייה או הסתייגות בנוגע לגוף התקנות עצמו. שכן תקנות אלו כלל לא הוסכמו ולא אושרו. הדבר היחידי עליו המדינות נדרשות להגיב נוגע להחלטה שקיבלה אספת הבריאות העולמית בקונצנזוס בחודש מאי 2022, ועיקרה - קיצור זמן תגובת המדינות לשינויים ותיקונים עתידיים שבוצעו בתקנות (משמונה-עשר חודשים לעשרה חודשים) הוסיפו במשרד הבריאות.
לסיום, מסרו: "נבהיר כי התיקונים לתקנות אשר הוגשו בקשר למגפות, כמו גם, האמנה העתידית, מצויים עדיין בדיונים ועל כן אין החלטה שישראל צריכה לקבל בעת הזו לגביהם, ובכל מקרה לא נסכים בשום תרחיש לפריעה ביכולת לקבוע מדיניות באופן עצמאי ובלבדי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שקרים גסים!
    שלי כהן 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התוכן בתיקון כתוב ברור והורדו ממנו מילים כמו זכויות אדם, זכויות הפרט. הכוונה היא להפוך כל משנה לדיקטטורה רפואית ברגע אחד בו לאף אחד אין זכות על הגוף שלהם. גלעד ארדן הוא אחד השגרירים בנושא מבחינה עולמית! ראש הארגון הבריאות העולמי הוא אשכרה מוגדר טרוריסט בארצו והנשיא הבא אמור להיות מקוריאה - ממדינה דיקטטורית אכזרית. זה נראה לכם תמים???? כל הליצנים בממשלה יודעים בדיוק מה זה אומר, כל התקשורת יודעים על זה הכל! למה אף אחד לא שומע על זה? פשוט - כי הם מקבלים כסף כדי שאף אחד לא ידע. הם חושבים שכשיבואו לקחת את הילדים ידלגו על הבית שלהם...
    סגור
  • 3.
    אין אמון!
    הדר 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין אמון במשרד הבריאות ולא באף משרד אחר!
    סגור
  • 2.
    אין אמון במשרד הבריאות
    אורית 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • 1.
    תמורת משכורת תנאים אח מוכר את אחיו בנזיד עדשים
    הקארמה תסגור חשבון 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרגשת עליונות היא האסון האנושי.
    סגור