בריאות

הקורונה מתפשטת מחדש ומשרד האוצר מזניח: "תהיה קטסטרופה"

התחלואה בקורונה בעולם ובישראל במגמת עליה, אך ישראל נשארת ללא טיפול במחלה מכיוון שדווח בכלי התקשורת כי התרופות הביתיות לטיפול בקורונה אזלו לחלוטין מהמלאי בארץ
מערכת ice |  1
נגיף הקורונה (צילום freepik)
למרות שאנשים רבים סבורים כי הנגיף מאחורינו ב-100%, התחלואה בקורונה בעולם ובישראל במגמת עליה, אך ישראל נשארת ללא טיפול במחלה: השבוע דווח בכלי התקשורת כי התרופות הביתיות האנטי ויראליות לטיפול בקורונה - פקסלוביד ומולנופיראוויר, אזלו לחלוטין מהמלאי בארץ, זאת לאחר שמשרד האוצר לא העביר תקצוב לצורך הרכש, וכתוצאה מכך קופות החולים ובתי החולים בפריסה ארצית לא הצטיידו במלאי חדש. התרופות, שניתנות לחולים בסיכון, כבר הראו שמפחיתות תחלואה קשה ותמותה, אולם בשבועות הקרובים לא יישאר כל מענה עבורם. 
מומחה בכיר למחלות זיהומיות מאחד מבתי החולים במרכז הארץ, צוטט כמי שחוזה ש"תהיה קטסטרופה. התרופות האלה מונעות אשפוזים ואנחנו צפויים לראות קשישים וחולים מדוכאי - חיסון שהולכים ומידרדרים בגלל הווירוס שהולך ומתפשט בעולם וגם אצלנו. נראה מבול של מאושפזים קשים, רק כי אין טיפול ביתי פשוט שהוכח כמציל חיים, והמחלקות שעמוסות כבר עכשיו - יהיו באי ספיקה".  
 
בעמותת "חברים לרפואה" מכירים מקרוב את המורכבות סביב תרופות הקורונה, מסבביה הקודמים של המגפה העולמית. המחלקה דאגה לתרופות לתסמיני קורונה ולתופעות הלוואי של המחלה, למחלות כרוניות, למחלות קשות ועוד. ברוך ליברמן מנכ"ל העמותה: "כארגון מוביל בתחום הנגשת התרופות, קיבלנו פניות לא רק מאנשים פרטיים, אלא גם מבתי חולים וקופות חולים שלא יכלו לטפל בחולים הנמצאים בבידוד. בתוך שלושה שבועות למדנו להתמודד עם האתגרים הלוגיסטיים של המצב -ולימדנו גם את האחרים. למשל, את קופות החולים שהקימו את מערך הסיוע לחולים עד הבית", . כתוצאה מפעילות פרו אקטיבית זו, זכתה "חברים לרפואה" באות שר הבריאות.
"אנחנו חווים בכל גל של קורונה את אותם האנשים שפוחדים לאבד את חייהם ואין דרך להשיג את התרופה", הוא מציין. " ההיערכות לגלי הקורונה- בשילוב עם אתגרי המלחמה העצומים גורמים לנו להיות על הקצה, גם ציוד ותרופות בכמויות שאיננו מורגלים וגם עוד חולי קורונה שרוצים תרופה שאין בשוק ואנחנו זקוקים לפתרונות"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למרות שאנשים רבים סבורים כי הנגיף מאחורינו ב-100%
    בב 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רובכם טיפשים
    סגור