חדשות

"קל יותר לאכוף על חלשים": סערת פיזור החתונה בגבעת זאב

פוליטיקאים ואנשי תקשורת הגיבו לאירוע החריג שבו תועדה אלימות קשה בין המשתתפים והשוטרים. השר אוחנה: "תמונות קשות ומצערות, אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק"; יאיר שרקי: "אכיפה היא הרתעה. רבים יחשבו שוב לפני שיערכו אירועים דומים"
יואב איילון |  3
החתונה בגבעת זאב (צילום צילום מסך, חדשות 13)
סערת פיזור החתונה בגבעת זאב: פוליטיקאים ואנשי תקשורת הגיבו לאירוע החריג שבו נראים שוטרים מפנים משתתפים בחתונה בגבעת זאב, שהתקיימה בניגוד להנחיות, באלימות קשה לכאורה. בסרטונים רבים שהופצו ברשת נראה עימות אלים בין המשתתפים לכוחות המשטרה, במסגרתו שני אזרחים ושוטר נפצעו. לאחר שהשוטרים עזבו את המקום, החתונה נמשכה.  
לאחר המקרה, בחשבון הטוויטר הרשמי של ראש ממשלת ישראל נכתב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על פיזור החתונה בגבעת זאב. שר הבט"פ אוחנה התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם". 
 
שר הפנים אריה דרעי תקף את המשטרה, וטען כי "אין שוב סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. אפנה לרה"מ נתניהו ואדרוש בדיקה יסודית לאירוע החמור והפסקת האלימות המשטרתית הקשה". 
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס גם הוא לאירועים, וכתב בחשבון הטוויטר: "‏צפיתי בכאב רב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. הן קשות ומצערות לציבור, וקשות ומצערות למשטרה. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם". 
 
ברק רביד, הפרשן המדיני של אתר וואלה, שיתף את הציוץ של אוחנה יחד עם ציוץ נוסף, מערב שבו עלתה טענה לאלימות משטרתית בהפגנה בבלפור. אוחנה כתב אז לשוטרים: "אתם ממלאים נאמנה אל שליחותכם. רוחות רעות מנסות ממניעים זרים לרפות את ידיכם מלאכוף את החוק והסדר". רביד הוסיף עקיצה לעבר השר לביטחון הפנים וכתב: "מצא את ההבדלים". 
הכתב לענייני דתות של חדשות 12 יאיר שרקי ציין כי אינו מכיר פרטי ההתרחשות בגבעת זאב, ולכן הוא לא מתייחס לאירוע באופן ספציפי, ובכל זאת טען שיותר קל לאכוף על חלשים אבל יותר ראוי ויעיל על חזקים. לדבריו, לא היו חסרים אירועי ענק במחוז ירושלים של חצרות מקושרות וכוחניות שלא פוזרו. כמו כן, ציין כי אכיפה היא הרתעה. אחרי התמונות משם הרבה מתחתנים יחשבו שוב לפני שיערכו אירועים דומים.
 
עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, כתב: "גם הערב רצוי לשמור על החוק, לא לקיים אירועי הדבקה פיראטיים, לא לתקוף שוטר שמצלם אותך, ולחגוג את היום השמח בחייך בלי לסכן את חיי אהוביך". 
אראל סג"ל יצא להגנת המשטרה וציין כי "השוטרים עומדים בחזית הקורונה לא פחות מהצוותים הרפואיים. באותה מידה שמותר וצריך לבקר את המשטרה, מותר וצריך גם להגיד להם תודה לשוטרים בשטח שנושאים בנטל. וכן, לפעמים כשמגיע גם להתנצל על חטא שחטאנו כלפיהם בהאשמה אוטומטית". 
 
פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מסר כי "המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. אמנם צריך לנהוג באיפוק, אבל בנחישות על  מנת למנוע הדבקה ותחלואה". 
אמש, מיד לאחר האירוע, הגיב גמזו בחריפות ואמר: "פעולת המשטרה היום היא מסר לכל מי שמיישם אירועים בחוצפה וחוסר רגישות. יודע שזה מורכב וקשה. אני לא מצר על טענות המשפחה. כל מי שיוזם חתונה בעת הזאת ייקח בחשבון שהוא מסכן חיים בכל היבט שהוא. גם בהידבקות בקורונה וגם בצורך שלנו לפרק את החתונה ויהי מה".
דבריו של גמזו עוררו סערה והוא זכה למתקפות, במיוחד מפוליטיקאים ואנשי תקשורת חרדים, וזמן קצר לאחר מכן גמזו התנצל על תגובתו הראשונית לאירוע: "התגובה נמסרה על בסיס מידע שגוי וחלקי שהובא בפני".
מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, פרסם הודעה לפיה "שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה. לצערי במקום שיישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי אתם שתאסרו עלינו להתחתן???
    מדינת עמלק 10/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חצר קטנה של בית פרטי עם משפחה גרעינית של חתן וכלה, באויר הפתוח כי חופה היא תמיד תחת כיפת השמים - איננה ארוע המוני ובכלל למה חתונה מוגבלת ל 20 איש וההפגנות אינן מוגבלות מספרית בכלל? הפגנה של אלפים היא לגיטימית אבל חתונה של עשרות היא פשע שמצדיק בריונות משטרתית כזאת? האם איבדתם צלם אנוש???
    סגור
  • 2.
    וכמובן
    אזרח? 10/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שדרעי וליצמן לא יגנו את הציבור שלהם שמפר הוראות, למדו מהקיסר העליון, איך להסיט את תשומת הלב ממה שבאמת חשוב, ציבור שלם שחוגג על חשבון האחרים
    סגור
  • 1.
    לך
    גרגמל 10/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראש הממשלה לא עושה כלום ושום דבר נגד החרדים שמפרים הנחיות באופן קבוע, לא ארועים ולא חגים, לא אכפת לו שהתחלואה תעלה, זה משרת את האינטרס האישי פלילי שלא, העיקר שלא יפגינו ויעשו רעש לשרל׳ה, העיקר לגנות, לפלג ולזרוע שנאה בעם, נמאסת לך...
    סגור