חדשות

דיל המינויים: ניסנקורן יחרים את ישיבת הממשלה, לפיד: "גנץ מסדר לחברים שלו ג׳ובים מפוברקים"

ישיבת הממשלה על המינויים הצפויים הביאה למחאה חריפה נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ, כאשר שרים בכירים הודיעו כי יחרימו את ישיבת הממשלה במחאה על הדיל עם הליכוד. ליברמן: "נטרפה עליו דעתו, שימו סוף לתהום שגנץ מוביל אתכם אליה"
יהודה לוינגר | 
אבי ניסנקורן (צילום אתר הכנסת)
פרשת דיל המינויים בין כחול לבן והליכוד ממשיכה לעורר סערה, כאשר גם שר המשפטים אבי נסינקורן הודיע היום (ראשון) כי יחרים את ישיבת הממשלה. כזכור, יו"ר כחול לבן בני גנץ סיכם עם הליכוד על דיל מינויים: הליכוד ימנו את החשב הכללי במשרד האוצר מטעמם - שככל הנראה יהיה יהלי רוטנברג, בעוד בנץ ימנה מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי מטעמו, שככל הנראה יהיה בצר הוד.
בישיבת הממשלה שתעסוק במינויים, יועברו לאישור מספר מינויים נוספים כמו שגריר ישראל באתיופיה, יו"ר מועצת רשות שדות התעופה, סגן שר במשרד האוצר ועוד. הישיבה הקריטית למינוי החשב הכללי מגיעה לאחר פניית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לשר האוצר על החשיבות המיידית לאיוש תפקיד החשב הכללי.
הדיל בין כחול לבן והליכוד עוררם את זעמם של בכירים במפלגתו של גנץ, לאחר שמינויים רבים נשארו תקועים. כך גם מנכ"ל משרד המשפטים אותו מבקש ניסנקורן להעביר מספר חודשים. בשל כך הודיע שר המשפטים, שהדיל נעשה מאחורי גבו, כי יחרים את ישיבת הממשלה.
ניסנקורן מצטרף לשר התקשורת, יועז הנדל, שתקף את הדיל בכך שבמקום להתעסק נושאים מהותיים, כדבריו, כמו קידום תשתיות האינטרנט בפרפריה, גנץ והליכוד מקדמים "סדר יום לא ענייני".
יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, גיבה את ניסנקורן וכתב: "שר המשפטים צודק ומפגין גישה ערכית. זה מינוי מחפיר. במקום לדאוג לחינוך, בריאות וכלכלה גנץ מסדר לחברים שלו ג׳ובים מפוברקים במשרדים לא קיימים". בכך גם הצטרף ח"כ אביגדור ליברמן בקריאה לחברי הכנסת מכחול לבן נגד המינויים: "‏לא הולכים בעיניים עצומות אחרי אדם שנטרפה עליו דעתו. קורא לכם לשים סוף לתהום שגנץ מוביל אתכם אליה".
העיתונאי בן כספית כתב על כך בטור הבוקר בעיתון מעריב: "במאמציו הנואשים לשמור על הסיכוי לרוטציה עם בנימין נתניהו, עלול בני גנץ לגלות שאיבד את מפלגתו בעקבות הדיל המושחת שכרת עם נתניהו".
לדבריו: "גנץ מידר את שני שותפיו להנהגת כחול לבן, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, מהמהלך הבעייתי הזה. הוא ידע למה. בפעם הקודמת שניסה להעביר אותו, טורפד המהלך בידי שניהם. "מזעזע לחשוב שהוא בכלל לא מבין מה לא בסדר בזה", אמר בסוף השבוע גורם במפלגה (שאינו ניסנקורן או אשכנזי), "באיזו מהירות הוא מאמץ את דפוסי ההתנהגות של נתניהו ויורק בפרצוף של מצביעיו. הרי נבחרנו כדי להביא דרך אחרת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה