חדשות

למרות המשבר הכלכלי: שכר חברי הכנסת לא יקוצץ

הממשלה הורידה מסדר היום את הקיצוץ בשכרם של חברי הכנסת, וזאת לאחר שהוגש ערר על ההצעה של שר האוצר בטענה כי יש לכלול גם את שכרם של הפקידים הבכירים שמרוויחים יותר מחברי הכנסת
יהודה לוינגר |  1
מליאת הכנסת (צילום דוברות הכנסת)
לאחר שאושרה הקפאת העלייה בשכרם של חברי הכנסת, השלב השני של קיצוץ חברי הכנסת ירד היום (ראשון) מסדר יומה של הממשלה, וזאת בטענה כי ההצעה שהובאה אינה מספקת וכי יש לכלול בה גם את שכר הפקידים שמרווחים יותר מחברי כנסת.
על פי דיווח של כתבת חדשות 12, דפנה ליאל, ההצעה שהעלה שר האוצר ישראל כץ לקיצוץ, ירדה מסדר היום של הממשלה בעקבות ערר שהגיש השר זאב אלקין כי לדבריו החיסכון בקיצוץ שכר חברי הכנסת אינו משמעותי ויביא לחיסכון של 70 מיליון שקל בלבד, אלא אם כן תורחב ההצעה גם לשכר הפקידים הבכירים.
אולם, קיצוץ בשכר פקידים מלווה בבירוקרטיה רבה ושינויים בהסכמי שכר - דבר שיביא ככל הנראה לדחיית ההצעה לפחות לתקופה הקרובה.
כזכור, הצעת החוק של חבר הכנסת איתן גינזוברג להקפאת תוספת השכר של חברי הכנסת, עברה באישור המליאה לפני שבועיים. אך בעקבות הורדת הקיצוץ מסדר יומה של הממשלה, השלב הבא של קיצוץ בשכר כחלק מהבאת דוגמא במשבר הכלכלי שפוקד את המשק בישראל - ככל הנראה לא ייצא לפועל עד פיזור הכנסת.
חבר הכנסת מתן כהנא, ימינה, אמר: "עצוב שממשלת המריבות לא מצליחה לקדם אפילו חוק כ"כ טריוויאלי כמו זה. אני כבר הודעתי כי אני מוותר גם על התוספת הקודמת וגם עם ההעלאה הצפויה. אני קורא לכל חברי הכנסת לנהוג כך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוחן מיים
    יורם 12/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי שר המיים שהעבריין הביא לו במיוחד את הגיוס הזה עוד לא התחנך ומצא פירצה לקבור את ההצעה . איך הוא לא מתבייש !?!?אולי החינוך שהוא קבל לא כלל את המושג בושה.
    סגור