חדשות

אמון הצרכנים בחצי הראשון של מרץ עומד על 10%-

אחרי שהמדד ירד ל-7%- בחצי השני של פברואר, לאחר עלייה נאה מ-17%- בחצי הראשון של החודש הקודם, בחודש הנוכחי הנתון מעודד. הנתונים מצביעים על אופטימיות זהירה של הפרטים בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה
כפיר אדר | 
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הנתונים מסקר אמון הצרכנים למחצית הראשונה של חודש מרץ 2021 ונמצא כי על רקע החלת הפעימה השלישית בתוכנית היציאה מהסגר השלישי ופתיחה נרחבת של המשק, עומד מדד אמון הצרכנים על 10%-. במחצית השנייה של פברואר הוא עלה ל-7%- (מ-17%- במחצית הראשונה של פברואר).
ערכי המאזנים המרכיבים את המדד במחצית הראשונה של מרץ 2021: המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 7%. ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית השנייה של פברואר (שבו עלה לערך חיובי של 4% מערך של 14%- במחצית הראשונה של פברואר), מצביעים על אופטימיות זהירה של הפרטים בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 8%, בדומה למחצית השנייה של פברואר (7%). ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית הראשונה של נובמבר 2020, מצביעים על אופטימיות זהירה. המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 27%- (במחצית השנייה של פברואר עמד על 24%-).
המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה ירד לערך של 28%-, לאחר שבמחצית השנייה של פברואר הוא עלה ל-17%- (מ-33%- במחצית הראשונה של פברואר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה