חדשות

ליברמן נגד המפלגות החרדיות: "עסקני ש"ס מוכרים את המסורת" בימינה גינו

ככל שהמנדט של נתניהו מתקרב לסיומו כך הדיבורים על הממשלה שינסו להקים ב"גוש השינוי" עולים שלב, מוקדם יותר השבוע אמר ליברמן כי התנאי שלו לממשלת האחדות הוא שהחרדים יוכלו להצטרף רק אחרי פרק זמן ממושך מחוץ לממשלה, בימינה שמחוזרת ע"י הגוש פחות התחברו 
עמיאל ירחי | 
ליברמן בנט (צילום Ralph Alawang יונתן סינדל פלאש 90)
לבנימין נתניהו נותרו רק 11 ימים לנסות ולהרכיב ממשלה, ולמרות שטרם ברור אם הנשיא ריבלין יחזיר את המנדט לכנסת או יטיל אותו על לפיד ב"גוש השינוי" בהובלת לפיד מחממים מנועים ומתחילים לדבר על הממשלה שינסו להקים, בגוש מעודדים מהניצחון בוועדה המסדרת ומתכוננים לקבל את המנדט, השבוע בין שלל הפגישות והשיחות הציב ליברמן את התנאי שלו להצטרפות לממשלה.
אביגדור ליברמן אמר השבוע כי כדי שיסכים להצטרף לממשלת אחדות התנאי שלו הוא כי ממשלה כזאת תקום ללא ח"כים חרדים והם יוכלו להצטרף אליה רק אחרי חודשים ארוכים מחוץ לממשלה. במפלגת ימינה שמחוזרת מאוד ב"גוש השינוי" לא אהבו את התנאי של ליברמן ואמרו בתגובה לדרישת ישראל ביתנו להדיר את החרדים מהממשלה: "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה."
 
העיתונאי בועז גולן הגיב לפרסום של ימינה וכתב: "בנט לא מוכן להדיר חרדים, אבל מוכן להדיר מיליון מצביעי ליכוד. על מי אתם עובדים שם בימינה?" גולן הוא לא העיתונאי הימני היחידי שתוקף את בנט, מוקדם יותר היום גם שמעון ריקלין תקף את נפתלי בנט ואמר עליו: "בנט נוכל, תקע לסכין ימין בגב" המתקפות על בנט מגיעות בעקבות ההצהרה שלו השבוע והחשש של נתניהו ואנשי ימין שבנט ייתן את תמיכתו לממשלת אחדות שתוריד את נתניהו מהשלטון.
מדוברות ישראל ביתנו נמסר בתגובה להודעת ימינה: "ישראל ביתנו לא מחרימה שום מגזר לרבות המגזר החרדי שנפל קורבן לעסקני ש"ס ויהדות התורה אשר הפכו את מסורת ישראל למוצר על המדף, העומד למכירה לכל המרבה במחיר.  הגדרנו באופן חד וברור את עמדתנו בנושא דת ומדינה כך שבקואליציה שתקום תהיה התייחסות מפורשת לנושאים כמו גיוס בני ישיבות, ברית הזוגיות, גיור ע"י רבני ערים, ביטול המונופול על הכשרות וכו'".
"ישראל ביתנו תמשיך להגן על האינטרסים של הציבור שבשנים האחרונות הפך למיעוט הגדול והמקופח ביותר במדינת ישראל -  אלו שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה