חדשות

העדויות המצמררות מאסון מירון "ילדים וזקנים צעקו, לא חשבנו שנצא בחיים"

אחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה: 44 נמחצו למוות ועוד 150 פצועים, 23 מהם במצב קשה: "אתה מגיע למצב שיש אנשים מתחתיך, ערימות של אנשים. קטסטרופה". העדויות מאסון מירון
מערכת ice |  5
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
מימדי אסון הענק בהר מירון בלילה עדיין ממשיכים להתבהר כאשר עדויות הפצועים מגיעות במה שנראה כאחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה. מפקד מחוז הצפון במשטרה ניצב שמעון לביא לקח על עצמו אחריות כוללת לאסון בו נרמסו ונמחצו למוות 44 איש, ונפצעו עוד 150 איש חלקם במצב קשה ואנוש.
על פי הודעת דובר זק"א, משפחות ההרוגים באסון מירון טרם קיבלו הודעות והוסיף כי זיהוי הגופות ממשיך גם בשעות הבוקר. בגלי צה"ל הוסיף: כשהגעתי לזירה הבנתי שמדובר באירוע חריג - מרוב פחד אנשים ברחו לכל עבר. הטלפונים של ההרוגים לא מפסיקים לצלצל, ואנחנו רואים 'אמא' ו'אשתי היקרה' - זה לא נתפס".

צילום: דוד כהן פלאש 90
על פי עדויות שמתחילות להגיע ממתחם תולדות אהרון בהר מירון בו שהו מעל מאה אלף איש, רק לאחר זמן הבינו את מימדי האסון כאשר אנשים החליקו או נפלו במדרגות ונרמסו למוות. 
אחד הפצועים שחזר כי כולם החליקו שם "הגעתי למצב שאנשים לפניי הם אחד על השני ואין לי ברירה להצטרף אליהם כי אני מחליק, ודוחפים אותי לשם, עומס מטורף של אנשים". על המצב הקשה הוסיף: "אתה מגיע למצב שיש אנשים מתחתיך, חלקם לא ברור מה מצבם, ועוד אנשים מעליך, ערימות של אנשים. קטסטרופה".
 
על פי עדות נוספת: "ראינו צפיפות חמורה והרגשנו שהולך לקרות אסון. כשהגענו למדרגות היה סחף אדיר של אנשים, ואז התהפכנו אחד על השני", סיפר אחר הפצועים לכאן. "שכבנו המון זמן, השוטרים עמדו בצד ולא עשו שום דבר, עד שאחד מהם שבר קיר אלומיניום. לא חשבנו שנצא משם בחיים".
באתר הארץ הביאו עדויות נוספות: "היינו 20 חברים מהישיבה. עמדנו קרוב לקבר, ופתאום אבא צועק שהבן שלו תקוע. ניסינו לעזור לו ולהוריד אותו יחד עם האנשים - והרגשנו כאילו אנו במדרגות נעות. הכל דחוס. אנשים התחילו לצעוק והכל מתפרק. אנשים צועקים 'אני לא נושם, לא נושם'. הילד הזה התחיל לצעוק 'אבא, אני לא נושם'. שוטרים שהיו שם משכו אנשים במקום לתת לצאת, אדם הקיא עלי ונחנק, אדם שכב לי על הרגל ואני צועק עליו זוז והוא בכלל לא בהכרה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עדויות עצובות של חוסר אונים
    ליהי 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצמרר לחשוב מה עברו שם.. :-( מאמינה שאף אחד לא תכנן לדחוף ולהגיע למצב של חנק ומוות בכוונה. נכון אני לא הייתי מגיעה לכזה מקום, אבל אם הם כבר הגיעו להתפלל וזה דרך היציאה היחיד וכולם צריכים לעבור באותו מקום זה בלתי נמנע.. אסור שיהיה מצב של צוואר בקבוק כזה! חייב להרחיב ולתכנן כבר מעכשיו את שנה הבאה!! בדיוק כמו שמתכננים את הארוויזיון שנה מראש..! מגעים לשם מכל שכבות האוכלוסיה ממסורתיים ועד חרדים הדוקים בינהם מלא חסידים שכולם עובדים מנהלי מפעלים ועסקים (וכן, תתפלאו נותנים מיסים) בידיעה!! גם להם מגיע יחס והתארגנות מדינית מראש.. צריך להפסיק להאשים ולהרבות באהבת חינם זה לא לוקח לנו מהעבודה רק מוסיף לנו.. שיהיה בשורות טובות מכל החולים!!
    סגור
  • 2.
    חצוףףףףףףףףףף
    אחת 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה מה שיש לך להגיב לאסון הזה?????
    סגור
  • 1.
    החרדים תמיד מזלזלים בכל ההנחיות
    צדוק ברקן 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    12 6
    וראינו את זה טוב-טוב בשנת הקורונה. פתחו מוסדות חינוך בניגוד לכל ההנחיות. שמו פס על ההוראות. קיימו אירועים המוניים בלי חשבון. אם מישהו רק מעיר להם.... ישר יתקפו כאילו כל העולם אנטישמי. אף אחד לא אוכף עליהם את החוק כמו שצריך. נותנים להם לטרלל את עצמם ואת המדינה... והכל מסיבות של חיבורים פוליטיים. אבל אל תדאגו... גם המכה הזו לא תעיר את חברי הכת הזו.
    סגור
  • 11 לייקים של שנאה
    כל הכבוד לכם 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    רק אנשים חסרי לב יכולים לקרוא כתבה כזו ולתת לייק לתגובה כזו אח"כ. מה הקשר הנחיות? איזה הנחיות הפרו פה הציבור שנפגע באסון הזה? חצי מיליון איש כל שנה בארוע הזה במשך עשרות שנים, ולא רק חרדים, מה הקשר חיבורים פוליטיים???
    סגור
  • חצוףףףףףףףףףף
    אחת 05/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה מה שיש לך להגיב על אסון כזה?????
    סגור