נבחרת אייס

החוקים של גדעון סער מסוכנים לדמוקרטיה | יאיר נתניהו

סער מעוניין להוביל למצב בו פקידים משפטיים הם אלו שיחליטו בשבילנו מה מותר ומה אסור לכתוב בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. ספויילר - הם יחליטו שכל התבטאות ימנית היא הסתה ויש לצנזרה, וכל הסתה שמאלנית היא חופש ביטוי
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו |  42
גדעון סער (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בשבועות האחרונים שר המשפטים גדעון סער מקדם שלושה חוקים מסוכנים ביותר לזכויות האדם והאזרח בישראל. חוקים אנטי דמוקרטים, על גבול הפשיסטים שלא קיימים באף דמוקרטיה בעולם.
החוק הראשון הוא החוק הפרסונלי נגד בנימין נתניהו. החוק השני הוא הוראת שעה שהעבירה הממשלה, המתירה לשוטרים להיכנס לבתים של אזרחים ולבצע חיפוש גם ללא צו של בית משפט.  החוק השלישי יקרה בעקבות ועדה שסער הקים לרגולציה של הרשתות החברתיות.  חוקים אלו יובילו לכך שישראל לא תוכל יותר להתהדר בתואר ״הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון״. ישראל בפועל תחדל מלהיות מדינה דמוקרטית במידה וחוקים אלה יעברו.
נתחיל בחוק שתפס את הכותרות השבוע - החוק הפרסונלי נגד נתניהו. תחשבו על זה: באילו מדינות הממשלה מחוקקת חוקים פרסונאליים נגד ראש האופוזיציה? במידה והחוק שאומר שאדם עם כתב אישום לא יכול לכהן כראש ממשלה, כל ראש ממשלה עתידי יהיה בובה בידי ראש המדינה האמיתי - היועץ המשפטי לממשלה. פקיד אשר לא נבחר על יד הציבור, יחליט במקום הציבור מי יעמוד בראשה! ברצותו יתפור תיק לפוליטיקאי ישר אחד ובכך ימנע מהציבור לבחור בו לראשות ממשלה, וברצותו יעלים עין מפוליטיקאי מושחת אחר בכדי לקדם אותו לראשות הממשלה.
לא לחינם טומי לפיד ז״ל, אביו של יאיר לפיד, נלחם בכל כוחו לפני 20 שנה כאשר חוק דומה הוצע בכנסת ואמר ליוזם החוק: "אתה השתגעת? אתה לא רוצה לתת את הכוח הזה בידי פקיד!". כל ראש ממשלה עתידי יהיה נתון לחסדי קליקה פקידותית-משפטנית שאיננה חייבת דין וחשבון לציבור.

צילום מסך
בכך ייווצר מצב מעוות שגורלו ועתידו הפוליטי של כל נבחר ציבור יהיה תלוי בפקידים משפטנים ולא בציבור אשר בחר בו. לא לחינם החוק הזה לא קיים באף דמוקרטיה בעולם. אדרבא, בכמה מן הדמוקרטיות המפוארות בעולם כמו ארצות הברית, גרמניה וצרפת אסור כלל לפתוח בחקירה כנגד ראש המדינה בתקופת כהונתו - זאת על מנת להבטיח שפקיד משפטי לא יוכל לבצע הפיכה כנגד בחירת העם.
בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים מתגלה לכל גודל תפירת התיקים וההפיכה שבוצעו כאן בשנים האחרונות. מתברר שאכן היה סיקור אוהד וחריג באתר ״וואלה״ - לכל פוליטיקאי במדינה - חוץ מנתניהו! מעבר לעובדה שמעולם בהיסטוריה המשפטית של ישראל ושל כל הדמוקרטיות לא הוגדר ״סיקור אוהד״ כעבירה - כעת מתברר שכל אויביו של נתניהו כמו אבי גבאי, בנט וליברמן - קיבלו סיקור אוהד באתר, ואילו נתניהו עצמו קיבל סיקור מכפיש ועוין.
נתניהו הוא ממש לא הפוליטיקאי הראשון שהפרקליטות תפרה לו תיקים בגלל דעותיו על שלטון המשפטנים או מדיניותו הפוליטית. קדמו לו חיים רמון, אביגדור קהלני ויעקב נאמן. המקרה של יעקב נאמן הוא בולט ביותר. הוא התמנה על ידי ראש הממשלה נתניהו ב-1996 לשר המשפטים ותכנן להילחם בהפיכה המשפטית שביצע אהרון ברק כמה שנים לפני. ראש לשכתו של ראש הממשלה רבין ז״ל, שמעון שבס, העיד כי שמע את היועץ המשפטי בזמנו, מיכאל בן יאיר אומר לאחר היוודע מינויו של נאמן : "אני הולך לתקוע את הפאשיסטי הזה".

השר לשעבר יעקב נאמן. צילום: קובי גדעון פלאש 90
גם במדינה עם פרקליטות ישרה ונקייה, החוק הפרסונאלי של סער היה מהווה סכנה ברורה לשלטון העם. אך במדינה בה יש פרקליטות פוליטית, מושחתת, שיכורת כוח, ללא איזונים ובלמים ועם היסטוריה מוכחת של תפירת תיקים - מדובר בסכנה ברורה להידרדרות לעבר דיקטטורה של ממש.
החוק השני אותו סער העביר בממשלה השבוע באמצעות הוראת שעה בעצם מאפשר למשטרה להיכנס לבתים של אזרחים ולבצע חיפוש ללא צו בית משפט. תחשבו על הבית הפרטי שלכם - זהו המקום הבטוח והפרטי שלכם. תדמיינו איזו פגיעה אנושה זו לזכויות האזרח והאדם שלכם שזרים יכנסו לכם לבית ללא התרעה באמצע הלילה, יהפכו אותו וייקחו איתם מה שהם רוצים.
אלו היו שיטות נפוצות מאוד של הטלת אימה על האזרחים במדינות כמו מזרח גרמניה וברית המועצות. מי יחליט בעצם אם מותר להיכנס לביתכם מבצרכם ולחלל אותו? מי יחליט אם "יש חשד סביר לביצוע פשע" אצלכם בבית? אותה פרקליטות מושחתת, פוליטית וכוחנית עליה דברנו ממוקדם.
זאת אומרת כל אזרח ישראלי אשר התבטא ברשתות בחברתיות באופן שמרגיז את הפקידות השמאלנית בצלאח א דין, כל אזרח שהסתכסך עם פרקליט או שוטר, כל פעיל פוליטי וכל אזרח שסתם "לא בא טוב בעין" לאחד הפקידים הללו - יוכל למצוא את עצמו בסיטואציה בה ביתו, פרטיותו, ומשפחתו מחוללות ועולמו חרב עליו.
התירוץ להוראת שעה זו הוא מלחמה בפשיעה בחברה הערבית, אך ניסיון העבר מראה שהנשק הדורסני והאלים הזה שהופקד בידי המשטרה והפרקליטות יופנה יותר לדיכוי הימין, מאשר דיכוי האלימות בחברה הערבית. מה גם ששורש הבעיה ברפיסות המדינה מול האלימות בחברה הערבית נעוץ במדיניות "הדלת המסתובבת" של בתי המשפט הישראלים, אשר מקלים ראש גם בפשיעה האלימה, הלאומנית והחמורה ביותר בחברה הערבית.
במקרים בהם המשטרה עושה את עבודתה נאמנה ועוצרת פושעים או פורעים ערבים, בתי המשפט מיד משחררים אותם חזרה לביתם, או פוסקים להם עונשים מגוחכים של כמה חודשי עבודות שירות. ניתן לראות זאת בשחרור הסיטונאי ללא עונש כלל, של אלפי ערבים שהתפרעו וביצעו פוגרומים במהלך המלחמה האחרונה עם עזה, ואשר נתפסו על ידי המשטרה.
החוק האחרון, ואולי המסוכן ביותר - הוא חוק שאמור להיחקק לאחר המלצות ועדה שסער כינס, בנושא רגולציה על רשתות חברתיות. כיום, המדינות היחידות אשר שולטות על התוכן שאזרחיהן מעלים ברשתות החברתיות הן סין, רוסיה ואירן. מטרתה האמתית של הועדה היא ביטול חופש הביטוי של הציבור הימני ברשתות החברתיות.
לציבור הימני בישראל אין שום חופש ביטוי בתקשורת, אקדמיה, ועולם המשפט בישראל. המקום היחיד בארץ בו הימין (שהוא רוב הציבור היהודי בישראל) יכול לבטא את השקפותיו, דעותיו וידיעותיו הוא הרשתות החברתיות.
סער מעוניין להוביל למצב בו פקידים משפטיים הם אלו שיחליטו בשבילנו מה מותר ומה אסור לכתוב בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. ספויילר - הם יחליטו שכל התבטאות ימנית היא הסתה ויש לצנזרה, וכל הסתה שמאלנית היא חופש ביטוי.

שר המשפטים גדעון סער. צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90
בשנה וחצי האחרונות כולנו ראינו איך השמאל מכשיר מיצגים נגד נתניהו בהפגנות השמאל של גליוטינה, נתניהו על חבל תלייה וקריאות "נתניהו בוגד" כ-"חופש ביטוי" ו-"אומנות". פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן אף קבע כי תמונות שהופצו בדפי פייסבוק של השמאל של נתניהו במדי נאצי, אינן מהוות הסתה.
סער וחברי הוועדה רוצים להחזיר את ישראל לימים של אוסלו וההתנתקות בהן המידע היחיד שהיה נגיש לציבור עבר דרך ערוצי הטלוויזיה ולעיתונים. בימים הללו, קומץ של כמה עורכים יכלו להחליט מה הציבור ידע ומה הוא לא ידע, ומה אנשים יחשבו. הרשתות החברתיות ערערו  את השליטה האבסולוטית של כלי התקשורת בישראל על מוחותיהם של אזרחי ישראל, וסער והוועדה שהקים מקווים להחזיר את הגלגל לאחור.
חוקי סער מהווים סכנה חמורה לדמוקרטיה וזכויות האדם והאזרח בישראל. אסור לתת להם לעבור בשקט ללא מחאות והפגנות. במידה ויעברו, על הממשלה הבאה שתקום מוטלת החובה לבטלם כבר בשבוע הראשון להקמתה.
תגובות לכתבה(42):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    מליון אחוז
    צודק 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל
    סגור
  • 37.
    כמצביע ליכוד, מוכרח לומר שהגזמתם!
    מני 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש גבול להתבטאויות של חברי הליכוד שאינם מייצגים את רוב מצביעי הליכוד. צריך לדעת מתי לשים גבול! התלהמות, לשון לא מכבדת, התבהמות, זה פשוט מביך ומבייש.
    סגור
  • 36.
    כל הכבוד יאיר
    אזרח מודאג 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומר אתהאמת. כל הכבוד צריך להתנגד לדיקטטורה ולמחנות הריכוז שמגיעים בדרל
    סגור
  • 35.
    למה אבא שלך סגר את המדינה בקורונה רוצה לדעת את הסיבה הא (ל"ת)
    מוטי 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    חולה נפש
    אבנר גלעד 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אני מבין שברגע שפוסיקט נסגר משעמם לך ילד מניאק , מעביר על כולם ביקורת. כך את אמא שלך ואת עצמך לפסיכיאטר מחוזי הוא מאשפז אותכם אישפוז כפויי. את אבא שלך אתם גמרתם עם כל הדרישות שלכם אוכלי חינם , אמא שלך התעללה בעובדו במשרד של ראש הממשלה. ברוך שפטרנו.
    סגור
  • טען עוד
  • על ראש הגנב שלך בוער הכובע
    ראובן 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדוע אתה מתבטא בחוצפה שכזו ובתוקפנות נוראית?? בגלל שכתיבתו העניינית, הנכונה והצודקת לא מתאימה לאג'נדה הפשיסטית שלך? טול קיסם מבין שיניך וקורה מבין עינייך העיוורות לאמת לאמיתה.
    סגור
  • 33.
    אם יש מישהו מסוכן לדמוקרטיה
    יונתן נ. 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה מי שקורא לחסל את הדמוקרטיה. מי שכל מי שנגדו מסומן כבוגד הוא הוא המסוכן
    סגור
  • 32.
    מה יותר מסוכן
    ג'ו זבלוני 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    10 1
    האם יש דבר יותר מסוכן לדמוקרטיה מביבי העבריין, אשתו חולת הנפש ובנו סוטה המין מסתובבים חופשי?
    סגור
  • 31.
    היה ונשאר ילד של פוסיקט......
    אורן 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לא יעזור לך גם אם תכתוב אלף מאמרים, אביך ילך לכלא.
    סגור
  • 30.
    היה ונשאר ילד של פוסיקט...... (ל"ת)
    אורן 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 29.
    z
    z 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    z
    סגור
  • 28.
    2008 נתניהו הצביע בעד חוק זהה שנועד להדיח את אולמרט
    בעז 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    משפחה של בכייים משפחה של בכייניםת משפחה של בכיינים
    סגור
  • 27.
    פרוטקשן
    משה 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר צריך לעצור את הפרוטקשן של הערבים אל תהיה שמאלני.עד שתקבל צו חיפוש משופט הסוסים יברחו מהאורוה .
    סגור
  • 26.
    ביבי מסוכן לדמוקרטיה
    ליכודניק מאוכזב 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ב 2008 אביך תמך בחוק הזה בדיוק. אלה שבמקרים של רה"מ אחרים לא היה בהם צורך. הערכים האישיים שלהם גרמו להם להיתפטר. מה שלא קרה עם אביך. ולכן החוק חשוב, נגד אנשים חסרי ערכים שהצליחו לרמות מספיק ביביסטים ולהגיע למשרת רה"מ. אביך הוא הסכנה היחידה לדמוקרטיה הישראלית ומוטב שירפה וילך לדרכו. הוא אינו רצוי בהנהגה הישראלית כולל לא בליכוד.
    סגור
  • 25.
    חפש לך זוגיות
    שש 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכי חשוב
    סגור
  • 24.
    אתה לא מענין
    חח 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ובטח שלא רוצים לדעת מה דעתך
    סגור
  • 23.
    ביבי תמך בחוק זהה בתקופת אולמרט
    שחר 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    17 2
    אז זה לא סיכן את הדמוקרטיה? יחי הצביעות
    סגור
  • 22.
    הצייצן מקשקש
    הרצל 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    11 3
    בושה לתת לטפיל הצייצן במה. האיש רדוד ולא מעניין.
    סגור
  • 21.
    כתבה מדוייקת .
    פניאלה 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 11
    כל הכבוד על הכתבה המדוייקת .
    סגור
  • 20.
    מי זה !!!!!!
    535 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    10 6
    ויתרתי ברגע זה על האתר.
    סגור
  • 19.
    הכותב הוא מטרד חוצפן ומסוכן. נשמח אם, כמו אחיך, תתחתן (ל"ת)
    בעז 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    12 6
    סגור
  • 18.
    לביבי לא נותרו מגינים. שולח את הבן. עצוב. סופו של כל בל
    עודד 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    20 6
    ברכות ליאיר שיצא מהבית בגיל 30 ועובד. בניגוד אליך - כפי שבזמנו אביך אמר והביביתון פרסם - שחיתות היא סכנה לישראל ולראש ממשלה נאשם בפלילים - אין משהו ציבורי. זה כל הסיפור. לא המציאו אותו. אביך היה מהראשונים לדרוש אותו. זה לא נגד הדמוקרטיה זה זה נגד השחיתות. ואביך - ככל הנראה - יחד על הבי שלכם - הקמצנות המטורפת והקרבה לאנשים עשירים - ירה בעצמו ולא בדמוקרטיה.
    סגור
  • 17.
    צודק
    איש קטן 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 9
    דמוקרטיה מתחילה בחמגשית
    סגור
  • 16.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    גל 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    15 5
    למה אין חוק כזה במדינות דמוקרטיות אחרות, כי ר"מ מכהן שמקבל כתב אישום מתפטר מתפקידו, בשונה מכאן שנדבק לכיסא ומנסה לחוקק חוקים פרסונלים דיקטטורים. מה שאגב לא הפריע לו לתמוך בעבר באותו חוק כאשר זה היה נגד אולמרט. מעניין שאז זה לא היה פרסונלי. החוק גם אינו תקף לר"מ מכהן, בדיוק כפי שזה בעולם, אלא לאדם שמועמד להיות ר"מ בממשלה חדשה. ולגבי הסיקור האוהד, ראית מה היה לאחרונה באוסטריה? לגבי רגולציה על הרשתות החברתיות, כל המדינות המערביות מודאגות, ובוחנות את הנושא של רגולציה עליהן. זה לא נובע ממניעת חופש ביטוי, אלא מהפצת הסתה ושקרים. יש חוקים כאלה גם על פוליטיקאים, כמו שאסור לפוליטיקאי לצנזר תגובות לפוסטים, דבר שהיה נהוג עד לאחרונה, עד לפסיקה שאסרה זאת.
    סגור
  • 15.
    יאיר העם דורש שתפתח עיתון שאתה תנהל את עורכיו!! (ל"ת)
    אנטיקשורת 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 13
    סגור
  • 14.
    כל מילה יאיר (ל"ת)
    צבי חיון 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    7 15
    סגור
  • 13.
    הכול מותר לשמאל
    נימרוד 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 18
    קצת לקרוא ולשמוע איך כזבית&סגל מדבר רק אם כיפה מזויפת .. הכול בסדר.. מפחיד
    סגור
  • 12.
    תקשיבו הדיקטטורה של השמאל הולכת ושוברת שיאים!!!!!!! היה
    שמאל=רוע וטמטום 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    7 16
    תקשיבו הדיקטטורה של השמאל הולכת ושוברת שיאים!!!!!!! היה לי חשבון טויטר מוצלח תמיד שמרתי על ''הכללים'' של הטויטר והנה פתאום חשבוני מושעה ללא שום סיבה הגיונית! וכמוני יש עוד רבים מידי יום-- מישהו יודע האם ובאיזו דרך ניתן לתבוע את החולרות האלה של טויטר??
    סגור
  • 11.
    חשוב שתקראו ותשתפו!!!!!!!!!!!!!! להלן דף המסרים הקבוע (
    שמאל=רוע וטמטום 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 16
    חשוב שתקראו ותשתפו!!!!!!!!!!!!!! להלן דף המסרים הקבוע (והנצחי..) של השמאל והתשובות להם: 1.) ''ביבי מושחת'' א> שמענו את מנדלבליט והמנ**ק שהחזיק בגרונו בכדי שיגיש את כזבי האישום המגוחכים..ושמענו את אינספור אנשי הימין שנתפר להם תיק.. ב>בכל סקר עולה ש70%+ מהעם אינו מאמין במערכת המשפט..(30% הנותרים גם אינו מאמין..אלא ש..זה פשוט מתאים לו..) *** 2.) ''ביבי דיקטטור'' > במה בדיוק? בכך שעומד בראש המפלגה הגדולה ביי פאר? בכך שרוב העם היהודי תומך\\\\אינו מתנגד אליו? בכך שמפלגתו היא היחידה שמקיימת פרימריז? בכך שאתם בשמאל מסיתים נגדו כאוות נפשכם? *** 3.) ''בג''צ-שומר הדמוקרטיה'' א> במה בדיוק? בכך שאישר לתומכי חמאס לכהן בכנסת בניגוד לחוק? בכך שכל ''פסקי הדין'' שלו נוטים לצד האויב\\\\השמאל? ב>אכן חייבים בגצ, אך מי קבע שאנשיו חייבים להשתייך למיעוט השמאל? איפה האיזון? איפה הצדק? 4.) ''ביבי רע לישראל'' >אחרי ששמענו על מראענה ודעות ''העבר'' שלה...את ליצן הורביץ והגיבוי הפומבי שלו לחקירת צה''ל בהאג..את יהיר לפיד שלדבריו אלחרומי'נפל בקרב'..ואינספור דוגמאות מהצד שלכם...ממש שיכנעתם.. 5.) ''השמאל דואג לחלש'' >
    סגור
  • 10.
    אם תהיתם מדוע בערוצי התעמולה 11 12 13 וכו' מוזמנים לכל
    שמאל=רוע וטמטום 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 13
    אם תהיתם מדוע בערוצי התעמולה 11 12 13 וכו' מוזמנים לכל פאנל 5 אנשי שמאל מול 1\\\\0 איש ימין להלן ההסבר: 1. זו השיטה למתג את הימין כ''מיעוט'' בעוד נציגי השמאל המייצגים מיעוט שולי ומטורלל הם ממותגים כ''מיינסטרים''.. 2. כדי שנציג הימין לא יעז לדבר ברצף ושתמיד יהיו זמינים נציגי שמאל רבים לקטוע אותו.. 3. כי האמת כואבת לשמאל היזבקי.
    סגור
  • 9.
    הגיע הזמן לשאול את השאלה הזאת: באילו פחי זבל מצחינים יה
    שמאל=רוע וטמטום 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 17
    הגיע הזמן לשאול את השאלה הזאת: באילו פחי זבל מצחינים יהיר לפיד ובנט מצאו את חברי מפלגתם?
    סגור
  • שאלה חשובה יותר היא איפה ביבי מצא את חבורת הזבל בה מוקף
    מעניין 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמרטוטי רצפה אחד אחד, חולקים יחד IQ חד-ספרתי
    סגור
  • 8.
    תמיד כששמאלן יזבקי או מתחזה לימני יספר לכם ש''הממשלה עו
    שמאל=רוע וטמטום 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 7
    תמיד כששמאלן יזבקי או מתחזה לימני יספר לכם ש''הממשלה עובדת יפה'' תענו לו בזו הלשון: הממשלת עובדת יפה עליך ועל עם ישראל ועובדת אצל מראענה ומנסור הבוס ואצל יקירהם בחיזבללה ובחמאס.
    סגור
  • 7.
    ראו מי מדבר על דמוקרטיה?
    יאיר לא נתניהו 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    17 6
    אחרי שלא אסף את הקקה, הולך בדרכו של סגול השיער ובינתיים עדין מאובטח
    סגור
  • 6.
    מי שמדבר
    כחול לבן 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    14 5
    אבא שלך ואתה הרבה יותר מסוכנים לדמוקרטיה
    סגור
  • 5.
    וראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא מסוכן לדמוקרטיה?
    פיטר 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    33 9
    אה שכחנו... לכם מותר הכל. באמת תודה לך יאירוש, על שאתה שומר לנו על הדמוקרטיה. מה היינו עושים בלעדיך?
    סגור
  • שמתפוררים
    אלי 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 16
    שכחת לכתוב שהם מתפוררים, ולנסח כך "וראש ממשלה עם 3 כתבי אישום שמתפוררים לא מסוכן לדמוקרטיה?"
    סגור
  • מנדלבליט כולנו יודעים מי ולמה החזיקו אותך בגרון
    === 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    5 13
    כזבי האישום שהגשת הם הסכנה
    סגור
  • 4.
    לא צריך BA או MA כדי להבין שמדובר בדברי הבל
    פולק 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    29 6
    זהו.
    סגור
  • 3.
    וחוק ברקת מבית הבסטיונר מקדם לא פרסונלי?
    מנחם 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    19 2
    די כבר עם הצביעות.
    סגור
  • 2.
    יאיר
    מוטי 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סמרטוט קטן מה עשית בחייך שאתה נותן עצות?לך תמצא עבודה ותסתום את הפה
    סגור
  • 1.
    אסור למי שיש נגדו כתב אישום להיות ראש ממשלה
    אביב 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    18 5
    תגיד יש מצב שמי שמתמודד לתפקיד בכיר במגזר הפרטי או הציבורי יכול להיבחר עם כתב אישום??? אין מצב ולכן לא יכול להיות מצב שראש ממשלה יבחר עם כתב אישום נגדו , אנחנו לא אפריקה פה ולכן שאבא שלך הצביע פעם בעד החוק שאולמרט היה ראש ממשלה זה היה נוח אבל עכשיו זה לא מתאים . לך לעבוד יאיר
    סגור