נבחרת אייס

עיוורי השנאה לנתניהו מבצעים הלבנה להוצאותיו הפרטיות של בנט

בעוד בנימין נתניהו הועמד לדין בגין שימוש בתקציבי אירוח של המדינה לצרכים אישיים, מתברר כי משפחתו של בנט עושה שימוש בהיקף עצום של מאות שקלים ביום להזמנת אוכל ממסעדות. מעריצי ממשלת השינוי אינם רואים כי הזמנה כזאת על חשבון המדינה מזכירה מאוד את מעשי נתניהו? האם לא מתעוררות להם תהיות שמא האישור המשפטי שניתן למשפחת בנט הוא אולי כשר אך מסריח?
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  29
פרופ' ירון זליכה, בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום באדיבות המצלם, פלאש 90/ יונתן זינדל)
באחד מהניסויים המפורסמים בפסיכולוגיה התבקשו אוהדי שתי קבוצות לצפות במשחק כדורגל ולסמן כל עבירה שהתרחשה במהלך המשחק. במפתיע התגלה כי אוהדי כל קבוצה ראו הרבה מאוד עבירות שביצעו שחקני הקבוצה היריבה אך כמעט ולא ראו עבירות שביצעו שחקני קבוצתם.
 
התיאוריה הפסיכולוגית המקובלת טוענת כי אין המדובר בחוסר כנות אלא בהטיה קוגניטיבית של ממש. האוהדים רואים מציאות מעוותת המתווכת דרך מעין משקפיים קוגניטיביות המסננות את המציאות דרך האמונות, הדעות, האינטרסים והציפיות של האנשים. כאלה בדיוק הם גם מעריצי ממשלת השינוי. עיוורים משנאה לנתניהו עד שהפכו את המדינה כולה למשחק כדורגל על חשבוננו. להלן המציאות בלי פילטרים.
בעוד שבנימין נתניהו הועמד לדין, בין היתר, בגין שימוש בתקציבי אירוח של המדינה לצרכים פרטיים אישיים מתברר כי משפחתו של נפתלי בנט עושה שימוש בהיקף עצום של מאות שקלים ביום להזמנת אוכל ממסעדות. לא עבור הוצאות אירוח אלא בעבור מימון האוכל הפרטי של בני המשפחה במעונם ברעננה. 
האמנם, מעריצי ממשלת השינוי אינם רואים כי הזמנה של אוכל ממסעדות על חשבון המדינה  - לא בעבור ראש המשלה אלא בעבור בני משפחתו - מזכירה מאוד את מעשי משפחתו של בנימין נתניהו? האם לא מתעוררות להם תהיות שמא האישור המשפטי שניתן למשפחת בנט הוא אולי כשר אך מסריח? האם הם באמת סבורים כי בני משפחת בנט, לפני מינויו של בנט לראשות הממשלה, נהגו להזמין אוכל ממסעדות במאות שקלים מדי יום ביומו כאשר החגיגה הייתה מכיסם הפרטי? והאם אין מקרב מעריצי ממשלת השינוי אף רואה חשבון אחד לרפואה שישאל את עצמו מדוע מר בנט אינו מחויב במס על תשלומי האוכל שהמדינה נושאת במקומו בעבור בני משפחתו? בכל מקום עבודה פשוט משלמים העובדים מס בגין ארוחות המוענקות להם, לא כל שכן לבני משפחתם.
 
שמעתי גם את התייחסותו של מר בנט לפיה כביכול מבשלת בבית ראש הממשלה הייתה עולה יותר. התשובה הזו הזכירה לי את תשובתו של נוחי דנקנר לביקורת שהופנתה כלפיו על כך שרכש מטוס פרטי מכספי החברה הציבורית שבראשה הוא עמד. גם מר דנקנר טען בזמנו כי טיסה במטוס פרטי חוסכת במשאבי הזמן החשובים שלו ולכן מאפשרת לו להקדיש את כל זמנו לענייני החברה הציבורית. אולם אפילו מר דנקנר לא טען כי מטוס פרטי חוסך במשאבי זמן גם לאשתו ולילדיו.
ומה התשובה של מעריצי ממשלת השינוי שלא שינתה מאומה? תשובתם היא כי יש להניח לממשלה לעבוד והעיקר כי נתניהו הלך. ראשית, מה הקשר? האם כל שחיתות או סירחון יוכשרו בתשובה העיקר שנתניהו הלך? שנית, במה בדיוק ממשלת בנט עובדת? עד כה היא הצליחה להעלות את מחירי הדיור בשיעור של למעלה מחמישה עשר אחוזים. שיעור הגבוה משיעור העלייה המצטבר בכל תקופת כהונתה של הממשלה הקודמת. הממשלה גם הצליחה להגדיל את נטל המס המוטל על כתפינו בכעשרים מיליארד שקלים בשנה. הממשלה גם הצליחה לייצר עשרות תפקידי שרים, סגני שרים וחברי כנסת תחת החוק הנורבגי שלא עושים כלום ושום דבר. וכמובן שהיא הצליחה להיכשל בעצירת ההשתוללות של יוקר המחיה.
ואילו עם כל הכבוד לבני משפחתו של בנט, יש לצפות מאדם עשיר שלא ישנה את אורחות חייו משעה שנבחר לתפקידו. אין לי ספק כי משפחת בנט לא מימנה ארוחות במסעדות במאות שקלים ליום ואיני רואה כל סיבה מדוע הממשלה צריכה להתחיל ולשלם את הארנונה, החשמל והמים של בני משפחת בנט במעונם הפרטי. זו בושה גם אם היא חוקית.
הכותב: פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית וראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    כולנו יודעים שקטש את נתניהו
    כל הכבוד לזליכה 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והנה אין לו צדדים שצריך גם את הצד השני קוטש וטוב שכך הוא בסך הכל אובייקטיבי כן הוא פספס כמה דברים אבל עם זאת הוא פתח נושא שיחה מעניין אני רק מקווה שהפעם נבין שאסור להעריץ את הפוליטקאים מימיןנאו משמאל או מרכז הם פשוט צריכים לעבוד ובתורה נקייה וכל אחד מהם לא אמור להיות בתפקיד מעל 4 שנים כי הם מסריחים מהם מאוד מהתפקיד
    סגור
  • 23.
    מחזיק מאד מזליגה אבל...
    שאול 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רני זטפוכר איך ישב אצל אופירה/שמרקו והיה לפלף שהכריז שגם הוא לא ישב עם נתניהו...
    סגור
  • 22.
    בנט טוב כראש ממשלה.הציל הדמוקרטיה ומכאוס.לא לוקח משכורת (ל"ת)
    אנונימית 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 21.
    אבל בנט וויתר על משכורתו, לא?!
    אמיתי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 7
    קודם כל, אין סיבה שראש ממשלה לא יישב בבית ראש הממשלה בירושליים, אלא מסיבות חריגות בלבד, עם זה אני מסכים לגמרי. כאוהד או שונא של המערכת, למה לא התייחסת גם לכך שבנט וויתר על משכורתו?
    סגור
  • 20.
    כן, זה מטריד, אבל -
    ענת 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אני מודה כי למרות שזה מטריד, עדיין ההקלה מכך שנתניהו אינו רה"מ גדולה בהרבה.
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    חגיגות האוכל לבית בנט
    ישי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רצינו שנוי ומה קבלנו . הלך כלב ובא בן כלב ,
    סגור
  • 18.
    פחדנים.רוצים לשנות את החוקים בבת אחת עח
    בנט. 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הוציא מינימום.מי יודע את האמת? הבלופר והיועמשית. הון תופעות למול שלולית.
    סגור
  • 17.
    ביזיון שלא פירסמתם תגובה שלי
    דני54 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק מוכיח מה שכתבתי!
    סגור
  • 16.
    הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו ...
    אזרח העם 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ודי לחכימא ברמיזה ...
    סגור
  • 15.
    לגמרי צודק
    אן 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לגמרי בענין של הממשלה הנוכחית, אבל חושבת שזליכה מדבר לענין. כלכלת משפחתם של ראשי המדינה חייבת להיות על חשבונם הפרטי, חד וחלק. הלוואי שזה היה מגיע מהם, ללא צורך בתחקירים טלווזיונים. שפשוט יהיו ערכיים מספיק כדי להשתמש בכספי הציבור בתבונה, ביושר ובשקיפות וכמובן בצניעות. מאסנו בבזבזנים על חשבונינו.
    סגור
  • 14.
    יצא הזליכה מן השק...
    דני54 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נתחיל בזה שנתניהו לא עומד לדין על הוצאות המעון שלו. זו הטעיה אם לא שקר. תיק 1000 מדבר על מתנות ולא על הוצאות חריגות במעון. נמשיך בזה שכיום אין מעון רשמי בירושלים ולכן הבית ברעננה הוא המעון הרשמי. הלאה - נתניהו דאג לקבל גיסוי הוצאות גם על קיסריה ולא רק מה שהוציא בבלפור. מעניין שרואה חשבון מהולל כמו זליכה לא רואה את כל זה. או שאולי בוחר להתעלם?
    סגור
  • 13.
    יש חסינות מובנית לכל משת"פ של סוכני ארה"ב בישראל
    אנליטיקה 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הם ואנשיהם שולטים בתקשורת הישראלית, בעלי הון מהארץ ומחו"ל בעלי השפעה עצומה על דעת הקהל הישראלי . עד כמה כחם עצום ? הם הצליחו להריץ אידיוט מוחלט בובה העונה לשם לפיד שלא עשה דבר מימיו להיות ראש ממשלה חלופי בישראל. האמריקאים מושכים בחוטים בעזרת בעלי ההון בישראל ומחוצה לו. תבדקו את קשרי סבן-מוזס והרפורמים בארה"ב עם המפלגה הדמוקרטית וסוכניות המודיעין האמריקניות. ישראל תחת שלטון בובות אמריקניות המקדמים את האינטרסים של ארה"ב ולא של ישראל. אוקראינה והסוכן הליצן זלנסקי לא לבד, יש להם גם את ישראל והליצן לפיד. ואת שתי המדינות ארה"ב דוחפת לחורבן ולהתגרות מיותרת ברוסים ומחבלת בתהליכי השלום במזרח התיכון כדי להבטיח את תלותינו בה.
    סגור
  • 12.
    מסכים איתך
    עמוס 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ראש ממשלת שינוי חייב להראות צניעות בהתנהלותו והתנהלות בני משפחתו. אבל פרופ' זליכה גם אתה קצת "עיוור" להישגים של הממשלה ורואה רק את חסרונותיה.
    סגור
  • עמוס גם אני כמו זליכה עיוור להישגים של בנטלפיד
    אורן יערי 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה דעתך להאיר את עיני מה דעתך שתפקח לי את העיניים לראות הישגים של ממשלת השינוי. אולי יש להם הישגים אבל אתה יודע איך נמדדים הישגים? עורכים השוואה בין ההישגים לכישלונות, אם הכישלונות שלהם חמורים יוקר המחיה עליות מחירים דרסטיות במוצרי יסוד עליית מחירי הדירות כזאת שלא ניראתה פה 17 שנה.הכול עלה בצורה חדה בעשרות אחוזים תוך חצי שנה,מה שלא קרה פה בעשר שנים. ושכר המינימום לא עלה, והוצאות מטורפות של הממשלה 25 שרים נורבגים גנץ טס בבוינגים ענקיים לבדו ולפיד מתחרה עם גנץ בטיסות ומזמין מטוס נוסעים עם 300 מקומות ישיבה. מול כול זה תביא לי כמה הישגים מניחים את הדעת הישג שמבטיח לאזרחים עתיד טוב יותר יש לבנט הישג כזה ? לא באויר אה? ככה בודקים הישגים מול כישלונות. ולממשלת השינוי לרעה יש המון כישלונות וההישגים שלהם אם יש להם אז הם צריכים בדיקות גם להקים פארק זה נחשב להישג. תחשוב על זה.
    סגור
  • 11.
    עצוב שזו ממשלת השינוי (ל"ת)
    מיכל 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 10.
    צודק במאה אחוז!
    מישהו 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כל מילה בסלע! (ואני מתעב את נתניהו)
    סגור
  • 9.
    תמיד רשע וטוב לו !
    גיא. 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    10 1
    גם גנב את השלטון במעבר מצד לצד ובסחיטה של תפקיד ראש הממשלה. גם יודע להפיק מהתפקיד את מלוא התאווה : בהשבחת הנכס הביתי במיליוני שקלים ובדרך לדאוג להשמנה שלו ובני ביתו על חשבון ציבור משלמי המסים.
    סגור
  • 8.
    מדוייק על חודו של יוד. לאצולה דין אחר (ל"ת)
    דוך 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    זךיחה תדייק - עצוב שאתה נסחף לפופליזים הנמוך!
    ירון 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 6
    זליקה - תתרכז בלהחזיר חובות על המפלגה שלך. שרה נתניהו לא הואשמה בהזמנת ארוחות על חשבון המדינה כי הדבר הזה מותר חוקית אלה הואשמה בזיוף קבלות בגלל שהם גם העסיקו מבשלת במשרה מלאה וגם הזמינו ארוחות כך שגברת שרה הודתה ברמאות! תדייק לפחות! בבית נתניהו הזצמינו ארוחות בעלות כפולה ומכופלת וסה״כ ההוצאות של משפחת בנט הם פחות מחצי של הקיסר נתניהו!
    סגור
  • אתה מצפה מזליכה לדייק? למה מה הוא - רואה חשבון?
    דני54 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אה. בעצם כן.
    סגור
  • איך אתה נחרץ בידיעת העובדות.
    משה. 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה עברת על כל הנהלת החשבונות של בנט ונתניהו ? על סמך מה אתה מחליט שבבית נתניהו הזמינו ארוחות בעלות כפולה ומוכפלת ? אתה ניזון מהתקשורת שאמינותה מוטלת בספק. אין לך אפשרות לערוך השוואות ורק משנאה ומשטיפת מוח אתה כותב דברי איוולת ללא יכול להוכיח אותם.
    סגור
  • 6.
    ומה עם הסבל של השכנים?
    שירי 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    איך פתאום בנייה לא חוקית והפרעה לשכנים מתקבלים בחום אצל שונאי נתניהו? לבנט מותר הכל כי הוא חייל של השמאלנים ששנאו אותו לפני שהעיף את ביבי.
    סגור
  • 5.
    שופר חגש גוייס..מזמן לא אמין... (ל"ת)
    הס 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 4.
    מנסים להדביק בכוח ובעורמה שחיתות לבנט..לא מושחת בנט..
    יעקב 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 6
    יש מושחתים..בנט לא.בנט לא..לא יעזור לאף אחד בנט איש לא מושחת.
    סגור
  • בנט מושחת וגם גנב
    מיכל 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזו נבזות מצד בנט ומשפחתו , אני צריכה לממן להם ארוננה + חשמל+מים+אוכל+ שבנט מעלה לנו את יוקר המחיה ואת יוקר הדירות ויוקר המיסים = ממש גנב ונוכל ורמאי שברמאים
    סגור
  • עדיין
    אן 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מושחת. אבל שיכניס את ידו לכיסו הפרטי וישלם בעצמו את הוצאות הכלכלה של ביתו.
    סגור
  • 3.
    צודק 100%
    בן עקיבא 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    היה סמוך ובטוח שהם ימשיכו להיות עיוורים גם לאחר המאמר הזה. שנאתם אינה רק לביבי, אלא לכל עדות המזרח, אותם הם מכנים בשם הקוד "ביביסטים" בתקווה להסוות את גזענותם.
    סגור
  • 2.
    ירון זליכה מחפש צומת לב כיוון שלא עבר את אחוז החסימה
    יאיר 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 7
    ירין זליכה מנסה להשיג אהדה בקרב מצביעי ביבי ורוכב על גל השנאה נגד בנט… אין שום ביסוס לטענות שהוא זורק כאן! להשוואת מקרה לנוחי דנקנר? הקשר נלוז לצערי.
    סגור
  • 1.
    כי הרל"ב ממומנים ע"י מיליארדרים מחו"ל
    אני 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    צריכים להראות תוצאות, לא? עבורם מספיק שנתניהו לא בשלטון והמיליארדרים מטופלים.
    סגור