נבחרת אייס

״משילות״ זה ה-״מוות לערבים״ החדש | יריב אופנהיימר

בנערי גבעות יהודים שזורקים אבנים על מכוניות פלסטיניות אף פעם לא יפתחו באש חיה, על פלסטיני שיירה במתנחלים שגונבים לו ציוד חקלאי לא יופעל חוק דרומי, על רוכב אופנוע יהודי שדקר למוות רק בגלל הערה שספג מאשתו לא יוטל עונש מוות, והוא יואשם בקושי בעבירת רצח. כי ״משילות״ זה רק נגד ערבים
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  33
יריב אופנהיימר, איתמר בן גביר (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
היא פרצה לחיינו בשנה האחרונה והפכה למילת קסם, בכל פעם שמתועד מקרה של אלימות, שוד, רצח, נהיגה פרועה בכביש, הפגנה שיוצאת משליטה, הפוליטיקאים והתקשורת כאיש אחד זועקים על הצורך החזרת ה- ״משילות״.
אבל זה לא קורה תמיד, כדי להשתמש במילת הקוד ״משילות״ יש תנאי אחד נוסף והכרחי, המעורבים באירוע האלים חייבים להיות ערבים, מהשטחים או אזרחי ישראל. אם בהפגנה אלימה התפרעו חרדים ופצעו אישה שעברה במקום באורח קשה, ידברו על קומץ, אם ארגון פשע יהודי יחסל חשבונות באמצע היום זה יוגדר כחלק ממלחמות משפחות הפשע, אם נהג יכה באכזריות נהג אחר, ידברו על האלימות בכבישים, המילה ״משילות״ שמורה רק לטיפול בערבים.
ובשם הצורך להחזיר את ״המשילות״ מותר גם להרוג. מותר להרוג פורץ שבא לגנוב רכב ובלבד שהוא ערבי, בשם ״המשילות״ מותר לירות אש חיה לעבר מידי אבנים ובלבד שהם ערבים, בשם ״המשילות״ צריך לחוקק חוק עונש מוות לרוצחים ובלבד שהם ערבים. ״משילות״ זה המוות לערבים החדש, ליהודים דין אחר.
בנערי גבעות יהודים שזורקים אבנים על מכוניות פלסטיניות אף פעם לא יפתחו באש חיה, על פלסטיני שיירה במתנחלים שגונבים לו ציוד חקלאי לא יופעל חוק דרומי, על רוכב אופנוע יהודי שדקר למוות רק בגלל הערה שספג מאשתו לא יוטל עונש מוות, והוא יואשם בקושי בעבירת רצח. כי ״משילות״ זה רק נגד ערבים.
 
והתקשורת נהנית להתמסר לנרטיב ״שנאת הערבים״, זה פופולרי, מביא לייקים ומוכר. תראו את כותרות הענק מ-״חשש מהתפרעויות״ לקראת המשחקים המכריעים של נבחרת מרוקו במונדיאל, כותרות שבינן לבין המציאות לא היה דבר מלבד הדהוד הסטיגמה וליבוי השנאה והפחד.
במציאות, לא היו התפרעויות, לא נפצע שוטר, אזרח או אוהד אחד, אבל הסטיגמה על הערבים האלימים שוב הושרשה. כן היו מספר אירועים של ירי זיקוקים באוויר, וכמה רכבים שתועדו צופרים ונוסעים בשיירה פרועה, אירועים בודדים וצפויים המאפיינים את רוב קבוצת אוהדי כדורגל. חיפוש קל בגוגל מראה כי כאשר קבוצות ישראליות זוכות באליפות המדינה, החגיגות פרועות יותר ולעיתים מלוות בעימותים עם שוטרים ופציעתם, אז כמובן שהמילה ״משילות״ לא מוזכרת.
באופן הזה, התקשורת, בליבוי עיתונאי ימין, מתודלקים במידע מגמתי שמועבר מארגונים ועמותות, מהדהדת ומבליטה כל מקרה של אלימות של ערבים נגד יהודים, גם כשאירועים זהים הם דבר שכיח בתוך החברה היהודית. אפשר רק לדמיין כיצד היו נפתחות מהדורות החדשות, אם מאות פלסטינים היו רוגמים באבנים אוטובוס ישראלי, כפי שעשה המון חרדי לפני מספר שבועות במאה שערים, אירוע שכמעט ולא דווח. אך כשזהות התוקף ערבית, הכותרות ירמזו מיד על רקע לאומני, והיקף הסיקור יגדל באופן שלא תואם את המציאות בשטח, כי יש נרטיב, ואת המציאות צריך להנדס לתוכו.
כך אנו מפסידים פעמיים, גם הציבור הישראלי מוסת ומקבל תמונת מצב מעוותת על מה שמתרחש במדינה הגורמת לעלייה בגילויי הגזענות והשנאה, וגם אין לחץ ציבורי לטפל בבעיות האמיתיות כמו האלימות בכבישים, הפשיעה הגואה, אלימות בקרב בני הנוער וטיפול בגורמים קיצונים בקרב נערי הגבעות ובמגזר החרדי.
המרווחים הגדולים של הטרנד הם הגזענים, הכהאניסטים וממשיכי דרכם. על הרקע הזה כוחות קיצוניים כמו בן גביר התחזקו, על הרקע הזה המשטרה והצבא בשטחים מפגינים יד קשה מאי פעם מול ערבים וזאת רק ההתחלה. ליבוי היצרים מחלחל ועלול להביא לתגובת נגד ולהתלקחות.
זה לא שאין בעיות בחברה הערבית, הצורך להיאבק בנשק הבלתי חוקי, ברציחות בתוך המגזר ובארגוני הפשע מוסכם על כולם. אבל רק שימוש בכוח ורק הדבקת הסטיגמות לא ישרתו את המטרה, להיפך.
במילון מוגדרת ״משילות״ כ-״יכולת לנהל את ענייני המדינה״. משילות איננה רק הפעלת יד קשה ואכיפת החוק, משילות אמיתית היא גם השקעה של המדינה בחינוך, רווחה, שירותי בריאות וביכולת להשתלב בחברה. אם ישראל רוצה משילות גם בערים ובכפרים בחברה הערבית, היא צריכה לצד חיזוק המשטרה, להשקיע בגני ילדים, מגרשי משחקים, חוגים, חינוך ויצירת הזדמנויות שוות. חוק טבע הוא שבמקום שיש עוני, יש פשיעה, ובמקום שבו יש חינוך והזדמנות להצליח בחיים, יש תקווה.
תגובות לכתבה(33):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    עד עכשיו היה כפיה חילונית בשם הדמקרטיה חד צדדית
    עכי 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם אשמים הבגץ אשם. הדיקטטור לפיד אשם. בשם השללטון והכנסת הקודמת רמסו כל רבו מוסריות. בשם המשילות של מיקי לוי. השוטר הפרחח. של משטרת ירושלים. לכן. אל תתרגשו. יבוא הרבה כתבות. אבל לא מפחדים נגמר.
    סגור
  • 26.
    אופנהיימר דובר בלד מה יש להתרגש
    מני 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך
    סגור
  • 25.
    אופן ההימור כנראה מראה על המחשבה
    ZB 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לעברת השם הגרמני הזה מבחיל
    סגור
  • 24.
    המילה "משילות" היא בעייתית מחינתך?
    מה נסגר 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך לאחת משכינותינו הערביות שאתה כל כך אוהב ותהנה ממשילות כמו שהיתה רוצה. זה רק מראה שלא משנה איזו מילה יגידו בימין אתם תראו בזה מקור גנאי. עזוב אותנו בשקט. איך כותרת כל כך מטופשת מסתובבת לה כך ברשת
    סגור
  • 23.
    מר ״יריב״ התנהגותך משקפת את שמך
    אמיר 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני ממש לא מחסידי בן גביר ונוטה לכיוון השמאל, אבל כאן טעית בענק, הרוב המוחלט של היהודים מצייתים לחוק, ברגע שיהודי סוגר מרפסת ישר מקבל תביעות. מנגד הרוב של הערבים מצפצפים על החוק ופוגעים ביהודים. כגון אונס קטינות, נהיגה פרועה, סחיטות ואיומים, גניבות ופריצות לבצע עסק, רציחות ועוד ועוד. זה נובע מכך שהם מתייחסים אליך כנטע זר במדינה ולא מתייחסים אליך כריבון. צא מהמשבצת שאתה נמצא בא, אחרת לא תהיה מדינה. אפילו ידידיי המוסלמים חושבים שצריכים זאת כי המנוולים פוגעים גם בהם
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    יריב
    אבירם 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לידיעתך טמבל ומת אינם חשים דבר. עובדה.
    סגור
  • 21.
    יריב, מאחל לך לחיות כל חייך עם משפחתך בישוב ערבי. (ל"ת)
    קובי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    אויש תנוח בוא נבחן את הסטסטיקה של אלימות (ל"ת)
    דמגוג בשקל 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    תענוג לשמוע את היללות שלך אופנההההה
    ישראלי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנטי ציוני, אנטי ישראלי, סרסור של פייק ניוז וכהן של BDS
    סגור
  • 18.
    אופנהיימר שווה כקליפת השום
    אשכנזי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה טיפשות בורות יש לאדם אחד ! מתי יבין הדמגוג שאין כיבוש, ולא היה! שאין שטחים ולא היו יסתכל האדון ויילמד ; מסיום המנדט העותמני החלוקה הינה שהיינו צריכים לקבל גם את ירדן לפני שהתקבלה ירדן כמדינה ב1947 . גם שם באום אמרו שישראל תהיה חצויה שהצד הירדני יהיה ערבי ! בסוף הוחלט הם שם אנחנו פה! באו"ם 1922 ניתן לכך תוקף 1947 גם כן תוקף כשהכרזנו על הקמת המדינה! התנפלו עלינו הערבים וסירבו להכיר בנו ! רק בגלל אופנהיימר יש שחיתיות! החיילים עובדים נון סטופ קוראים להם ב"שמות גנאי " וכולי רק בגלל דמגוגים כאלו !! הלוואי כמו מרץ ייעלם !!!
    סגור
  • 17.
    מדינת היהודים היא ליהודים
    ניר 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 5
    לסמולנים העניין הזה של מדינת היהודים לא ברור. אולי כי הם בעצמם לא הכי יהודים.
    סגור
  • ערבי
    מחמד 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם הגרמנים חשבו שגרמניה היא לגמנים ותראה מה קרה. לא למדתם כלום מההיסטוריה העיקר רק בוכים פעם בשנה עם השואה. ולחמור שהגיב לך רושמים שמאלנים. תבין את המצב שערבי מתקן אותך בשפה העברית כשאתה כמו אידיוט מגיב על שמאלנים שהם לא יהודים. ואתה ממש יהודי שיודע לכתוב עברית
    סגור
  • מחמד אתה לא רצוי במדינה שלנו. אתה אוייב.
    ניר 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לא יכול לתקן אותי בכלום, בטח לא בשפה העברית. סמולנים רושמים עם ס' או 0 כי זה מה שהם
    סגור
  • 16.
    דמגוג עלוב.כמה גנבות חקלאיות מבצעים יהודים? (ל"ת)
    יעקב אשדוד 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • מי שמבין
    תומר 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו הבעיה שאף אחד לא מדוויח על זה וזה מה שבאה הכתבה להסביר לך שרק במקרה שזה ערבים אתה תראה כל החדשות מדברים על זה במידה וזה יהודים הכל מוסתר ובאף חדשות לא תראה את זה .
    סגור
  • לא הבנת כלום. כנראה אתה סמולן (ל"ת)
    ניר 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    להיפך.
    מתעלם 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דמגוגיה זולה, הסתכלות מעוותת. בגידה ערכית. המציאות היכ הפוכה למה שכתבת. כמה כסף אתה מקבל כדי לכתוב את המאמר הזה? לך תתאסלם
    סגור
  • 14.
    משילות זה החזקת השליטה בשטח לידי הריבון ולקיחתו מידי גו (ל"ת)
    אבי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    אתה חצי צודק אבל חצי זו דמגוגיה
    אלי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אז אתה צודק שמשילות היא בעיקר נגד ערבים. אבל אתה טועה בהשוואה והאיזון שאתה מתאר... התפרעויות של הערבים לא משתווים לרוכב האופנע שדקר או לבעל אלים. הם גם לא משתווים להתפרעויות חרדים! אבן שחרדי זורק זו לא אבן שערבי זורק! נשמע גזעני?? ההתפרעויות של הערבים יש מטרה להלחם, לפגוע ולהרוג ישראלים! בעוד שהתפרעויות חרדים מטרתם הפרת סדר ולא רצח ישראלים! לפעמים הם פוגעים בשוטרים, אבל זו בטח לא המטרה! אין להם גיבוי במגזר לרצוח יהודים! להפגנת חרדים אפשר להציב שיטור ושוטרות, בהתפרעות ערבים צריך סיירות מטכל ולא להעמיד שוטרת מסכנה! אז אתה צודק שמשילות הכוונה לערבים. אבל אתה דמגוג בזה שאתה משווה התפרעות ערבים לכל מפגע הזוי אחר שתיארת! חצי אמת - שווה ערך לדמגוגיה אחת גדולה!
    סגור
  • 12.
    הערבים רוצים לגרש
    הערבים רוצים לגרש 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רוצים לגרש אותנו
    סגור
  • 11.
    לצערי - הם הרווחו את זה ביושר
    ישראל ישראלי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ממש לצערי, רציתי לראות את מנסור עבס מרים את הדגל והופך אותם לאזרחים ישראלים.
    סגור
  • 10.
    אומר את האמת
    מציאות 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סוף סוף מישהו אומר את האמת, קורא לילד בשמו. לא מכבס את המציאות !! כל מילה בסלע
    סגור
  • 9.
    משילות
    ח 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה בהחלט גם נגד יהודים כמו ואננו למשל והדומים לו ראוי להטיל עונש מוות,רישמית,חוקית, או במינימום,לכל הפחות,גרוש וחילוט כל הרכוש מה שאופנהיימר לא הפנים זה שמתקיים כאן למעלה ממאה שנה מאבק לאומי ואשר על כן,על פשע לאומני צרוף שכל כולו מוכוון לפגיעה ביהודים באשר הם יהודים ו/או בשלטון ישראל בארצו ראוי להעניש אחרת מאשר על פשע "רגיל" כן,ערבי שרוצח על "חילול כבוד המשפחה" עובדתית,נשפט ואם נמצא אשם אינו נורה אלא נכלא,כך שהדמגוגיה של אופנהיימר ראויה להמחק ערבי שעוסק בפשעים "רגילי " שונה מהותית מערבי שעושה פוגרום ביהודים אגב,אם זה בסדר שערבים רוגמים באבנים משפחה יהודית ידע ה"צדיק" הנ"ל שלגיטימי באותה המידה לרגום אותו ומשפחתו ושלא יגלגל עיניים ,ויקרא לזה פוגרום,ולא יתקוף את העוסקים ב"מלאכת הקודש",כי הם בסך הכל דורשים צדק ,זה הכל.... כי לגיטימי,זה לגיטימי,זה לגיטימי (לשיטתו כמובן) בשני הכיוונים....
    סגור
  • 8.
    חס וחלילה נגד ערבים
    ניר 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המשילות היא להשים לשמאלנים תומכי טרור גבולות ומי שלא יציית לחוקי הדמורטיה לגרש אתכם קיבינימאט. בקשר לערבים- מוות למחבלים בלבד!!
    סגור
  • 7.
    סע לדרום אדיוט מפונפן,ואז אתה בעצמך תוציא נשק ותירה בהם
    ששון הלוחם בדרכים 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אל תשווה למתנחלים, זה ממש לא אותו דבר, אצלם זה מתוך אידיאלוגיה של טרור. אין בהם שום תועלת 95% מהם רק טרור והרג,ופרוטקשן.
    סגור
  • 6.
    לא הבנתי מה אתה רוצה. (ל"ת)
    דייויד 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    מר אופנהיימר , ממך ציפיתי ליותר
    סתם אחד 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בשביל בכסף ששילמת עבור פרסום הדעה שלך, יכולת לא לירות לעצמך ברגל. חוסר ההבנה שלך במשפט בכלל (חוק דרומי) ובחשבון בסיסי בפרט ( משווה ארוע חמור חד פעמי לארוע יומיומי של זריקת אבנים) מעיד שאתה שכיר עט ולא יותר
    סגור
  • 4.
    אלימות ומשילות.
    טדי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מר אופנהיימר, אני אומר לך ולקוראים שכמו שלאריה דרעי ומנהיגי הציבור החרדי והדתי מעוניינים להנציח את העוני כדי שאותם העניים יבחרו בהם שוב ושוב כדי לקבל "תלושי מזון" וכרטיס עם אות המפלגה "האדיבה" הקלפי ככה גם מפלגות האחרות בימין שבראשם נתניהו יש אינטרס מובהק לא להביא לשינוי במצבם של האזרחים מתוך אינטרס אלקטוראלי מובהק. משום שאם ינציחו את המצב אותם האנשים שבחרו במון דהוא מתוך מצוקה או סיבה כול שהיא נתניהו נבחר שוב ושוב מתוך המצוקה שהוא מנציח.
    סגור
  • 3.
    משילות
    מושיקו 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל מילה בסלע, אכן יש אפליה בין יהודים וערבים וזה נכון שמשילות היא שם קוד למצב שבו הביטחון של הערבים חשוב פחות מהביטחון של היהודים. מצד שני מה הפלא שכך הוא הדבר כשהערבים רוצחים אחד את השני בתוככי הארץ ויורים על אזרחים תמימים טילים מעזה, שלא לדבר מה היה קורה אילו היו פורצים מבטן האדמה כוחות נוחבה ואוחזים באחד הקיבוצים בעוטף? בקיצור, צריך משילות כשמדובר בערבים. זו מדינת ישראל השייכת ליהודים ומי שלא טוב לו שיכתוב בהארץ ולא במגזינים שמגיעים בטעות לאנשים מיושבים
    סגור
  • 2.
    התנחלות שייח מונאס
    משה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השנאה של יריב (כמו כן הוא) לצד הימני של המתרס
    סגור
  • 1.
    בקיצור,כל מילה של ימנים היא הסתה,כל מנטרה שמאלנית אמת . (ל"ת)
    הצביעות בהתגלמותה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • ערבי
    מחמד 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכל דעה נגד יהודים נחשבת אנטמשמית. הזוי שאיך שנשרשה במוח היהודי המילה אנטישמיות ואיך משתמשים בה כסיסמה לכל דעה או חילוקי דעות נגד יהודים. פשוט עם הזוי ובזוי שלא למד כלום מהשואה שעבר בגלל עזענות ואפליה. העיקר לבכות פעם בשנה שעברתם שואה בגלל גזענות ואפליה ובשאר ימות השנה להיות גזען נגד כל אדם שהוא לא יהודי. העיקר שתמשיכו להתבכיין שאתם מסכנים שרודפים אתכם בכל מקום ואז מתפלאים למה שונאים בעולם את ישראל.
    סגור
  • אתה אוייב ואנחנו בעזרת השם נחסל אותך כמו שעשינו ב48 (ל"ת)
    ניר 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור