נבחרת אייס

יובל אלבשן - מי אתה שתטיף למפגינים? | יריב אופנהיימר

מדוע אתה מחבל במאבק? מה גורם לך לשרת את מחריבי הדמוקרטיה? מדוע אתה חתום על מתווה גרוע לא פחות מההצעות של רוטמן ולוין? ומדוע עקפת את מתווה הנשיא והצעת הצעה שמחריבה את הביקורת השיפוטית? לא היית בהפגנות, אז אל תעביר ביקורת
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  38
יריב אופנהיימר על פרופ' יובל אלבשן (צילום פייסבוק/ יובל אלבשן, פלאש 90/ יונתן זינדל, אריק מרמור, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
פרופסור יובל אלבשן, מה בדיוק ניסיתי לעשות? מדוע בחרת לשתף פעולה עם רוטמן ולוין? מהרגע הראשון לא היית איתנו, גמגמת כשנשאלת על ההפיכה, תקפת את המחנה שנאבק ואימצת את טרמינולוגיית הימין, לא פקדת ולו הפגנה אחת והעזת להטיף מוסר למפגינים.
מדוע אתה מחבל במאבק? מה גורם לך לשרת את מחריבי הדמוקרטיה? מדוע אתה חתום על מתווה גרוע לא פחות מההצעות של רוטמן ולוין? ומדוע עקפת את מתווה הנשיא והצעת הצעה שמחריבה את הביקורת השיפוטית?
 
אתה הרי יודע שגם אם הימין ניצח בבחירות, ניצחון אלקטורלי לא מאפשר לרוב לעשות ככל העולה על רוחו, בוודאי לא לשנות באופן חד צדדי את שיטת הממשל. מדוע במקום להיאבק ולהשמיע קול ברור אתה בוחר להיכנע, ולהחליש בכך את כוחה של המחאה?
בימים היסטוריים כאלו, אתה תיזכר לא כמי עמד מנגד, אלא כמי שהתייצב לצד המחריבים וסייע להם. כשלומדים את פרטיי הצעתך, ברור לכל כי אם תאומץ, הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנחנו מכירים אותה תחלוף מהעולם. לא מפתיע שלוין, רוטמן ומזכיר הממשלה פוקס עטו על המציאה.
להצעה שהבאת כמה סעיפים, הדרמטי ביניהם הוא פוליטיזציה מלאה של הועדה למינוי שופטים. אמנם אתה מבקש להגדיל בוועדה את כוחה של האופוזיציה, אבל הכוח למינוי שופטים עובר לידי הפוליטיקאים. אתה מרחיק לכת ומאפשר לכל צד למנות שופט בשיטת תיבת נוח, כלומר שופט מכל צד, בזוגות.
0
אתה באמת חושב שאפשר לאזן בין שופט הדוגל בזכויות אדם ושוויון לשופט הדוגל בעליונות היהודית ורואה בה חזות הכל. הצעתך תמלא מהר מאוד את בית המשפט במשפטנים אשר לא מכבדים את החוק הבין לאומי, בזים למושגים של זכויות אדם ואזרח, ויונקים את השקפת עולמם ממקומות משיחיים, גזענים ולאומניים. ולא צריך הרבה שופטים כאלו על מנת לשתק את בג״צ, בהצעתך מספיקים 4 שופטים כדי למנוע דה פקטו ביטול חקיקה של הכנסת.
זכות הוטו החד פעמית למינוי שופט לכל צד, רק תגרום לקואליציה להציע כעדיפות ראשונה את עו״ד שפטל ודומיו, ורק אח״כ למנות עורך דין מפורום קהלת, מרכז הליכוד, ארגון חוננו, או משאר מחוזות הימין הקיצוני.
גם ההסתמכות שלך על האופוזיציה כגורם ממתן, הן בוועדה למינוי שופטים והן בפסקת ההתגברות מציגה חוסר הבנה בסיס של מהות הדמוקרטיה. אופוזיציה איננה שם נרדף לשמירה על זכויות מיעוטים. האופוזיציה בישראל הטרוגנית, גם בה רוב יהודי, ולא אחת יש בה נציגות משמעותית לעמדות ימין. רק לאחרונה עבר בכנסת ברוב גדול חוק שלילת אזרחות למפגעים ערבים שבכל קנה מידה משפטי, לא חוקתי, לא דמוקרטי ולא ישים.
יתרה מזאת, חברי הכנסת של האופוזיציה הם גם פוליטיקאים בעלי אינטרס לרצות את מצביעיהם. מי ערב לכך שבעבור הצבעה על פסקת התגברות, לא תקבל סיעה בכנסת שיתוף פעולה עם הקואליציה בחקיקה אחרת, שתטיב עם ציבור בוחריה. מי ערב לכך שעבור תקציבים, חברי כנסת לא מהאופוזיציה לא ייאותו לתמוך במינוי שופט אחד של הקואליציה לעליון.
פרופסור אלבשן, אתה אדם חכם, לא נאיבי ומבין פוליטיקה היטב, אתה יודע את כל אלו. ובכל זאת בחרת להתפאר ביוזמה מפוקפקת ומזיקה. מזלו של הציבור הישראלי שהבין מיד כי מדובר בפשרה רקובה, על סף הספין וגלגל אותה מכל המדרגות. עתה, אין לי ציפיות שתיאבק יחד עמנו על הדמוקרטיה, אבל אנא ממך, למעננו ולמען שמך, מעכשיו אל תפריע.
תגובות לכתבה(38):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    אלבשן חבר של לוין מהצבא.... (ל"ת)
    שלומיי 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    רפובליקת בננות
    אנרכיסט שפוי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ייתכן שמי ששירת ביחידה הצבאית המסווגת יחד עם יריב לוין, באותו חדר , באותו זמן - יהיה הנציג של מ הצד השפוי שמתנגד להפיכה המשטרית שמקדם לוין ? חברים מהצבא כידוע - ב99% מהמקרים הם חברים לנצח
    סגור
  • 33.
    יובל אלבשן צודק בכל מילה
    ע 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שלא כמוך אופנהיימר , ישנם גם אנשים חכמים, מומחים, בעלי אינטליגנציה ברמה גבוהה שמדברים ועושים , פרופסור אלבשן שקול ומחושב בדבריו ולא כמוך אידיוט מסוכן מדיח ומסית. חבל שאין מקשיבים לאלבשן שהוא רציונלי ומציאותי.
    סגור
  • 32.
    מה קרה אדון ריב ומדון,
    מתן 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלבשן שכח לבקש רשות ממך או מהמפגינים האנרכיסטים לבטא את דעתו?
    סגור
  • 31.
    בוא בוא יריב
    רפול 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה יש לך לריב עם פרופ' אלבשן - תקים מפלגה, תרוץ בבחירות, תקבל רבע אחוז ותבין את שיעור קומתך וטיב הצעותיך. קאפיש ?!
    סגור
  • טען עוד
  • בינתיים יריב לא הצליח להיבחר באף מפלגה
    מתן 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז אתה מייעץ לו להתמודד עצמאית בבחירות?
    סגור
  • 30.
    יריב אינו מבין
    המסביר לצרחן 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יריב אופנהיימר , כל מצבור השאלות שהפנית למר אלבשן אתה יכול בהיפוך כיוון לשאול את עצמך . האיש בא מתוך המערכת ראה את הדברים מקרוב ודעתו שונה מדעתך . גם דעתם של 64 מנדטים בישראל שונים מדעתך ובקלות אפשר להוסיף מנדטים מהציבור שאתה משוייך אליו ושמתנגדים לרעיונותיך הקיצוניים בנושאי בטחון , התישבות , כלכלה ועוד . לא אטעה לדעתי אם 85% מתושבי ישראל היהודים מתנגדים לדעותיך השתולות עמוק בסמול הקיצוני האנטי יהודי . כמו כולם אלבשן רואה את מלחמת ההישרדות / קיום של חזירית פקידים המנותקים מהעם שאינם יודעים להתנהל בתחבורה הציבורית , אינם מכירים את השווקים ומרכזי הקניות בישראל שחיים כפיאודלים הבטוחים שלשלטון נבחרו שעשרות שנים פועלים נגד דעת הציבור בתחומים רבים . איני מבין על מה המחלוקת . רוב העם אינו רוצה בהם . הם מונו ככל עובד מדינה אחר וההתנשאות והאחיזה בקרנות המזבח רק ממאיסה אותם על רוב הציבור .
    סגור
  • 29.
    פלפולים משפטיים
    מישהו נוסף 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שזה נראה תוקפים היום את מערכת המשפט מכל הזויות ואי אפשר להתחיל בלהתפשראלא אם משיגים עצירה או לחילופין תחילתה של חוקה יציבה. אם לא כך בגלל הדמוגרפיה בעוד מספר שנים נהפף למדינה עניה ודתיה. יש לחזק את הליברליות. הזדמנות שהוחמצה בתקופת בייניש. לחזק את חוק יסוד האדם וחרותו (זכות לדיור ושוויון). להגביל קדנציות ולסיים את שלטונו של ביבי
    סגור
  • פחחח תמשיך לחיות בסרט, הרוב רוצה יהדות! (ל"ת)
    מתן 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    יריב אופנהיימר
    שמואל חולון 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לולא הכרנו וידענו את יריב אופנהיימר מלפני שנים רבות. הייתי מעז לומר שאולי אינו שולט לגמרי בהגיונותיו. מה פרוש למה החלשת את מאבקנו, ? הלא אתה רואה כיצד ממשלת הימין עושה את מה שתכננה. ! האם מצב של שתיקת יאיר לפיד היא טובה יותר ומועילה יותר? או שמא , התגנבה למוחי מחשבה רעה מאד , והיא שאתה בעד מלחמת אחים עקובה מדם לשמחת ליבם של נסראללה והניה. זאת התבטאות של מנכ"ל שלום עכשיו. הזוי , עם הערבים שונאינו אתה מוכן להתפשר ולשלם במחירים גבוהים אבל עם בני ישראל הרגילים אינך מוכן להתפשר.
    סגור
  • 27.
    חובה להחריג את חוק יסוד הכנסת מהרפורמה!
    א 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חוק יסוד הכנסת מגן על הבחירות רק ב 61 מנדטים. לכן ניתן לבטל את הדמוקרטיה בישראל ב 61 מנדטים.
    סגור
  • 26.
    סתם אחד שהוא לא פירומן כמוך
    דוד ישראל 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קול שפוי בניגוד למנהלת רק לא ביבי שלא רואה בעיניים אף אחד ושום דבר . כולל לרסק את מערכת הבנקאות בארץ . איזו בדיחה . דווקא הדיקטטורה מגיע לחלץ את החברים שלך . תתביישו ( שכחתי .החלק הזה במוח לא קיים אצלכם )
    סגור
  • 25.
    טמטום סבל סביבתי
    איל 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השנאה והאנטי שהם עמוד השדרה של אופנהייימר מאכלים אותו מבפנים על כל מה שסביבו בתוכו או מול עייניו, לא צר לי על מי שחי שנאה תהומית ומחפש לכך הסברים לוגיים תמיד
    סגור
  • 24.
    כתבה נוראית
    דרור 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא יודע מה קרה למדינה ולתקשורת שעישים תחרות מי יותר שומר על הגבינה . יש פה תיקון למערכת המשפט בלי זה אין ממשלת ימין . יש פה מלחמת מעמדות האליטה נגד הפועל הפשוט ונהג המונית נגד האפרטייד המשפטי האקדמי . אני דברתי עם קרובה שגרה בקנדה והיא אמרה לי שהשמאל עובד בחוץ בלי הפסקה . היא שופטת בקנדה ועניין אותה לשמוע ממני איך יתכן העניין של החלשת בית המשפט. והסברתי לה שמחזקים את בית המשפט ושהמיעוטים שזה הערבים החרדים והימין לא מאמינים בבית המשפט העליון בכלל . הסברתי לה גם על ההסטוריה של האפרטייד מול המיעוטים שלא נכנסים לבגץ וגם מיעוט נמצא באקדמיה ועל הנושא של ההסללה וכו' . ואז היא הבינה איך שיקרו עליה .
    סגור
  • 23.
    כבר מהכותרות "ברור" שהכותב "אובייקטיבי"... (לא.)
    מישי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קרה לכתיבה שמשתדלת טיפונת-טיפונת להיות אובייקטיבית? יצאה מהאופנה?
    סגור
  • 22.
    אלבשן חלק מהמחריבים
    צופה ותיק 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא לא נכנע, כהנחת כותב המאמר. הוא חלק אינטגרלי מתנועת החורבן. בכל פעם שהוא משדר בימי ששי עם אמילי עמרוסי הקיצונית, הוא עפר לרגליה. המצחיק הוא שהוא אוהב לפתוח משפט במילים אנחנו השמאל.... ואז מגיעה איזו הערכה מטומטמת להתנהגות המתועבת" שלנו".
    סגור
  • 21.
    מיי מממן את החריאט הזה? (ל"ת)
    אאא 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    יריב רב עם כל אחד
    צ'אושסקו ולדימיר 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בצינזור שלכם של כל תגובה של איש ימין אתם מחזירים אותי 40 שנה אחורה לעיתון פראבדה בברית המועצות וכמה שסבא סבל מנחת זרועם. ice לא למדו דבר ולא שכחו דבר.
    סגור
  • 19.
    ירב היטלהיימר
    ללא שם 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שמך ? לא קם ולא יקום לאומן וגזען כמוך. של נעלך בפני פרופ' אלבשן. אתה מטורף ומנסה להכריח אנשים לחשוב כמוך. זאת הדמוקטטורה שלך. מי שלא חושב כמוך, הוא דיקטטור. לגבינו, אתה הוא הדיקטטור שמאיים על כל מי שחושב נורמלי וחושב שונה ממך. בכתבה שלך, אתה לא רחוק מלצוות עלינו ועל פרופ' אלבשן גם באיזו זוית עלינו להשתין. היכן שלום עכשיו ז"ל שעמדת בראשה שנים רבות ולא הבאת לשום הישג. אני מציע לך מנוול, לך תתגייר קודם. אם לא, תהגר לוינה וכך תעשה טובה ליהודים יושבי הארץ ולכל האנושות. קח איתך גם את האדמו"ר שלך הפיראט אהרון ואת השוליה שלו, אתי חזוט. התבייש לך.
    סגור
  • 18.
    אופנהיימר חביבי., למה אתה לא מוכן לקבל את הפסד בבחירות
    פנחס ולרשטיין 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפסדתם בבחירות רוב העם בעד
    סגור
  • 17.
    עוד פלוף
    אזרח למען צדק ושוויו 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה בסלע, יתרה מזו ,בשל פורים האיש עם השערות הלבנות-שחורות על הפנים התחפש לאיש שמנסה כביכול להציל את הספינה מטביעה אך הוא בעצמו חופר בור עמוק בגב הספינה, וכך במקום מציל יצא מזיק
    סגור
  • 16.
    הערגה למלך, זה קשור לעדה ? (ל"ת)
    רק תוהה .. 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    יריב, אלבשן הוא האדם הכי נורמלי שיצא מהמחנה שלכם.
    שאול 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היחיד שבאמת אכפת לו מהאחווה, באמת אכפת לו מהרפורמה, באמת אכפת לו מהמדינה! אני בטוח שהוא שאחרי שהוא יראה איזה מחנה מהבול הוא נמצא, בטוח שהוא יעבור למחנה השני! אתה פשוט מייצג אפס אנשים ברמת אפס השכלה יהודית! אפס!
    סגור
  • 14.
    ומי אתה יריב שתחליט???? (ל"ת)
    רק 14 השאר אלגזירה 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    האויבים הגדולים
    עוצמה 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדמדברים על האויבים הגדולים של העם היהודי זה קודם כל חלאות כמוך והשמאל הקיצוני. הרי ברור שהרפורמה תחזק את הדמוקרטיה אבל אצלכם בשמאל הסהרורי והבוגדני הכל הפוך. זה או מדינה יהודית או מדינה מוסלמית
    סגור
  • 12.
    הוא גם לא פרופסור
    רמי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לו בסך הכל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ת"א. מעולם לא עשה תואר שני ובוודאי שלא דוקטורט. בקיצור, שרלטן ומתחזה.
    סגור
  • 11.
    תודה על ההתייחסות המלאה והחדה למתווה
    זיו 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת לא ברור איך אדם שהיה בעברו כל כך משכיל ורגיש לזכויות אדם עבר לצד כל כך פוגעני
    סגור
  • 10.
    כמה טיפש....כמה
    ישראלי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אופנהיימר, מחרחר ריב, ילד כאפות שכמוך. אתה הפרוטוטייפ למי שעושים לו שמיכה בצבא. במקום לקרב ולנסות לגשר אתה משניא, משקר, ממציא, מסית ובעיקר מוכיח איזה קופיף קטן אתה )לא יכול לקרוא לך בן אדם...זה יותר מדי)
    סגור
  • 9.
    את אופנהיימר הבוגד צריך לתלות בבוא היום
    ניר 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להוציא להורג בוגדים ומחבלים
    סגור
  • 8.
    לא להאמין
    מגן דוד 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תומך טרור, גיס חמישי,שרוצה ללמד מהי דמוקרטיה? אסור לאיש להביע דעה נגד, טוב שלא הבטיחו לו כיתת יורים, תנו גז, תעבירו כבר את התיקון הראוי, לסתום לרשעיים את הפה.
    סגור
  • 7.
    השמאל סימן ובדרך לחיסול מקצועי של יובל שמאל על מלא
    יובל אופנהימר אח של 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שזז הצידה מהטור נורה גם נשיא אוניברסיטת תל אביב אסור להגיד להם כלום
    סגור
  • 6.
    נשמע כקנאה צרופה!
    שימ 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גישת הכותב המובעת בכתבה שוללת את זכות קיומו בישראל כמדינה וכעם, וכמי שכזה - היחס לדבריו בהתאם. כותב נכבד (לשיטתך), לך אל מחוזות אפלים יותר לשפוך את מר לבך.
    סגור
  • 5.
    רק הפרשנים ופרופסורים של השמאל צודקים,השמאל הם חבורה של (ל"ת)
    דן 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הובטח לו שופט עליון (ל"ת)
    מכלוף 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • 3.
    איש דוחה איך אפשר לפרסם כזו כתבה ?? (ל"ת)
    תמי מי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • השמאל הישראלי הוא ימין על מלא אנטי מהגרים
    השמאל 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שמאל ישראלי
    סגור
  • 2.
    צודק במאת האחוזים
    פיליפ צופן 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אגב הפרופסור לא קיבל את הדרגה המקצועית (להבדיל מתואר אקדמי) מאף אוניברסיטה.הוא מלמד בכמה מכללות.
    סגור
  • 1.
    מי אתה שתטיף לשמאלנים המטורללים ? (ל"ת)
    מי אתה ? 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סגור