משפט

זק"א מתחננים לממשלה: זקוקים דחוף לתרומה של רומן אברמוביץ'

סאגת רומן אברמוביץ' ובנק מזרחי ממשיכה להסתעף. ארגון זק"א מגיב לראשונה על החלטת בית המשפט העליון להוציא צו לעיכוב ביצוע התרומה בסך של 8 מיליון שקל. ארגון זק"א: "זה בלתי נתפס, אנחנו קוראים לממשלה להתערב מיידית. זקוקים לכסף כדי לרכוש ציוד חדש בשעת מלחמה"
אפרת בבג'ני |  1
רומן אברמוביץ' (צילום Magma Images, פלאש 90/ חיים גולדברג, אריה לייב אברמס)
פרשת תרומת המיליונים לזק"א של רומן אברמוביץ' ובנק מזרחי נמשכת. לאחר שבית משפט העליון הוציא צו לעיכוב ביצוע להחלטת המחוזי בתל אביב, שהעניקה היתר על העברת 8 מיליון שקל, ארגון זק"א מפרסם לראשונה את תגובתו בנושא. 
כזכור, המיליארדר הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ' החליט להעניק תרומה מכובדת בסך 8 מיליון שקל לארגון זק"א, הזקוק לו בשעת המלחמה. כספי התרומה מחשבונו של אברמוביץ' בבנק מזרחי טפחות נחסמו בעקבות הסנקציות על האוליגרך שהוטלו מממשלת בריטניה בעקבות קרבתו לממשל פוטין ברקע מלחמת רוסיה-אוקראינה.
למרות הכחשתו הגורפת של אברמוביץ' כי הוא מקורב לפוטין, בבריטניה הסנקציות המשיכו כרגיל - דבר שהשפיע על מכירת קבוצת הכדורגל בבעלותו צ'לסי, הקפאת נכסיו, וגם מעברו לישראל בעקבות כך. 
יש לציין כי במערכת הבנקאית בישראל, הסנקציות ממדינות כמו ארה"ב ובריטניה נכנסות ישר למערכת הבנקאית ובכל פעולה של הלקוח, קופצת הודעה אוטומטית. הבנקים, שמעוניינים בקשרים בינלאומיים, נאלצים להיעתר לבקשות של המדינות הזרות - על אף שממשלת ישראל עצמה לא משתתפת באותן הסנקציות. מקרה דומה נערך רק לאחרונה, בו חשבונות בבנק לאומי הוקפאו בעקבות סנקציות של ממשל ביידן נגד כמה מתושבי ההתנחלויות שהואשמו בפעילות אלימה נגד פלסטינים.
בזק"א קיבלו בחשש את החלטת העליון להמשיך בהקפאת כספי התרומה, נגד החלטת בית משפט המחוזי, וזאת עד שהדיון יתברר בערכאה העליונה. הנהלת ארגון זק"א התייחסה להחלטת בית המשפט העליון ומתחה ביקורת חריפה על הוצאת הצו לעיכוב התרומה: "אנחנו לא מצליחים להבין את העיכוב הזה שנוצר בעקבות התערבות היועצת המשפטית לממשלה בכל הנוגע להכרעה בעניין העברת התרומה של מר אברמוביץ' לידי הארגון".
"צריך לזכור שהארגון אינו מקבל תקציב מסודר מהממשלה, ועיקר משאביו מגיעים מתרומות של אנשים טובי לב. מצד שני, מדינת ישראל מצפה שזק"א תהיה מוכנה וערוכה לכל התגברות הלחימה בגבול הצפוני ומזירות אחרות. איך אפשר להתעלם מכך שמגיע אדם טוב לב ומוכן לתרום מכספו האישי 8 מיליון שקל? כסף שאנחנו זקוקים לו כדי לרכוש ציוד חדש ולתת טיפול נפשי לאנשינו שראו מראות קשים ובלתי אנושיים בעוטף עזה", לשון תגובת ארגון זק"א. 
עוד הדגיש הארגון הרפואי, כי לאחר שבית המשפט המחוזי הכריע בסוגיה וקבע שלא קיימת בעייתיות בהעברת הכספים, משום שהסנקציות לא חלות על העברת תרומה בין חשבונות ישראליים, מעורבותה של היועצת המשפטית לממשלה בלמה את העברתה שנחשבת לסיוע מהותי בתקופה מורכבת זו.
"זה בלתי נתפס", כך מסרו מארגון זק"א. "אנחנו קוראים לממשלה להתערב מיידית, כי לא ייתכן למנוע מאזרח ישראלי לסייע לציבור במדינת ישראל בשעת מלחמה, רק בגלל שמדינה זרה אחרת הטילה עליו סנקציות שבכלל לא חלות בישראל, ולא נועדו לחול בישראל".
כזכור, עמדת בנק מזרחי מנוגדת לעמדת השופטת ירדנה סרוסי, שציינה כי היא נוטה לאשר את התרומה של איש העסקים אברמוביץ'. בעקבות כך, הבנק ערער על החלטת השופטת ולפני שלושה ימים דיווחנו לכם כי בית המשפט העליון הוציא צו לעיכוב ביצוע להחלטת המחוזי בתל אביב. הבנק לא מחויב להעביר את הסכום המדובר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לפנות לבריטים בדרישה לסנקציות נגד תורמי החמס
    הדייקן 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבריטניה עשרות אלפי תורמים לחמס. הגיע הזמן שהבריטים יטילו סנקציות כנגדם. הבעיה; הם משרתים את האגנדה הבוליטית של הממשלה הבריטית - הקמת מדינה עצמאית לפלסטינים בגבולות הקו הירוק.
    סגור