משפט

דיסני בדרך להסכם יוצא דופן: "משרת את האינטרסים של כל הצדדים"

ענקית המדיה האמריקנית הגיעה להסכם פשרה מול נציגיו של רון דה-סנטיס לאחר סכסוך מתוקשר ורב שנים. העימות החל בעקבות מחאתה של החברה נגד החקיקה האנטי-להט"בית שהוביל מושל פלורידה. המהלך הביא להפקעת הסמכות השלטונית של החברה בפארק השעשועים הגדול. כעת, הגיע סופה של הפרשה: "פרק חדש"
מערכת ice | 
דיסני (צילום shutterstock)

נציגיהם של מושל פלורידה רון דה-סנטיס ושל ענקית המדיה האמריקנית וולט דיסני הגיעו להסכם פשרה בנוגע לאופן ניהולו של וולט דיסני וורלד בעתיד. על פי הפרטים שדווחו הבוקר (שישי) ב-BBC, ההסכם מתבצע לאחר ששופט קבע במהלך חודש ינואר שאכן באפשרותה של המדינה לבצע שינויי חקיקה בממשלת המחוז של פארק השעשועים.

המחלוקת בין שני הצדדים נמשכת כבר כמעט שנתיים, בעקבות החלטת החברה, שהפכה סמן ליברלי, לפעול נגד החקיקה "Dont Say Gay" שקידם המושל דה-סנטיס ושמונעת אפשרות להתבטא בנושאי זהות מגדרית או נטייה מינית במערכת החינוך. דה-סנטיס מסר בתגובה כי מדובר ב"ספין", ושדיסני ביטלה את פרויקט העברת המשרדים מקליפורניה לפלורידה בשל קשיים כלכליים בתוך החברה.


 



בפגישה ביום רביעי אישרו חברי מועצת המנהלים של מחוז הפיקוח על התיירות במרכז פלורידה את הסכם הפשרה. ג'ף ווהל, נשיא אתר הנופש וולט דיסני וורלד, אמר בהצהרה כי החברה שמחה שהושג הסדר. "הסכם זה פותח פרק חדש של תקשורת בונה עם ההנהגה החדשה של המחוז ומשרת את האינטרסים של כל הצדדים", מסר ווהל לסוכנות הידיעות AP.
 


לדברי ווהל, ההסכם מאפשר המשך השקעה משמעותית מצד החברה ויצירת אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים והזדמנויות כלכליות במדינה. בעקבות התנגדותה של דיסני לחקיקה של דה-סנטיס, זה העביר חקיקה ששללה את דיסני מסמכות השלטון העצמי שלה - כוח שהיה לחברה במשך יותר מ-50 שנה.
 



המהלך נתן כוח רב יותר לדה-סנטיס, שכעת ממנה חברי מועצת המנהלים השולטת על 25,000 הדונם של הפארק. לפני שהדירקטוריון החליף ידיים, תומכי דיסני במועצת המנהלים חתמו על הסכמים עם החברה שמעבירים את השליטה על כמה היבטים בדיסני וורלד לחברה - מהלך שהמחוז תבע אז את דיסני. החברה גם הגישה תביעה נגדית.

 



לפי ההסכם של יום רביעי, היועץ המשפטי לליטיגציה פול האק אמר בישיבת הדירקטוריון כי החברה הכירה בכך שהחתימה על השליטה לדיסני לפני שהדירקטוריון החליף ידיים היא "בטלה ומבוטלת". פארק השעשועים מופעל על ידי דיסני מאז 1971.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה