משפט

ויקטורי משלמת פיצוי ללקוחה: מדוע תקבל 12,850 שקל?

רשת הסופרמרקטים ויקטורי נדרשה לפצות עורכת דין בסכום של 12,850 שקל, לאחר שזו עוכבה לבדיקת קניותיה מול החשבונית לאחר הרכישה, ללא הסכמתה
מערכת ice |  13
סניף של ויקטורי סיטי (צילום shutterstock, באדיבות רשת ויקטורי, pixabay)
בית משפט לתביעות קטנות חייב את רשת הסופרמרקטים ויקטורי לפצות עורכת דין בסכום של 12,850 שקל, לאחר שזו עוכבה לבדיקת קניותיה מול החשבונית לאחר הרכישה, ללא הסכמתה. המקרה חושף את הסיכונים הכרוכים בבדיקות אקראיות של לקוחות על ידי עסקים - פרקטיקה נפוצה במאבק נגד גניבות, אך העלולה להתפרש כפגיעה בזכויות.
עורכת הדין רכשה מוצרים בסניף ויקטורי במבשרת ציון, אך לאחר התשלום נדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקה האם הקניות תואמות את החשבונית. האירוע, שהתרחש לנוכחות לקוחות אחרים, גרם לה להשפלה ועגמת נפש, לטענתה. בתביעה שהגישה נגד הרשת, דרשה פיצוי של 30 אלף ש"ח בגין לשון הרע, השפלה ועיכוב שלא כדין.
 
הרשם יגאל ברק-עופר קיבל את הטענות באופן חלקי. הוא קבע כי אכן חלה על ויקטורי עוולת לשון הרע ועיכוב שלא כדין, אך הפחית את סכום הפיצוי המקסימלי בשל מספר הצופים הנמוך באירוע. בהחלטתו נכתב כי "ברור שבמקרה כזה תחושת ההשפלה היא גדולה ומועצמת, אף אם בפועל מעט אנשים ראו את האירוע".  
ויקטורי טענה כי מדובר בבדיקה שגרתית במסגרת המאבק בגניבות, אך ביהמ"ש דחה זאת וקבע כי לרשת לא היה מקור חוקי לעכב את הלקוחה לאחר הרכישה ולבצע חיפוש ברכושה ללא הסכמתה. "שעה שהרשת לא הוכיחה כי מנעה מהתובעת כדין לשאת את המוצרים שרכשה ולעזוב - מדובר בעוולת עיכוב שלא כדין".
פסיקה זו מדגישה את הצורך לאזן בין האינטרסים הלגיטימיים של עסקים להיאבק בגניבות ובין הזכות לפרטיות ולחירות התנועה של לקוחות. יישומן של בדיקות אקראיות עלול להתפרש כפוגעני ולהסב נזק תדמיתי ומשפטי לחברות שלא ינהגו בזהירות ובדיסקרטיות המתבקשות.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    יש גנבות
    אאאא 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ידוע על קופאית ואבא שלה שהיו מוציאים כל שבוע עגלה ב5000 ומשלם 300 אז כן יש גנבות
    סגור
  • והעיקר שבודקים את הלקוחות (ל"ת)
    אחת, כאן בארץ 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    פרטיקה מקובלת כמעט בכל הרשתות
    יעקב 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם מעמידים עובדת או שתיים ביציאה מהקופות , לוקחות את הקבלה ותוך שניות חותמות עליה ומשחררות . זו אפילו לא לצאת ידי חובה . מה שמתואר בויקטורי שעבירו את העגלה בצד ובדקו נכונות פריט פריט . זה באמת נראה כמו עוגמת נפש . לא הייתי נכנס לסניפים כאלה ממש ביוש .
    סגור
  • 8.
    ללא טאקט בפתח הכניסה ובפתח היציאה
    רינת 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לי עשו אותו הדבר בסניף אחר של ויקטור לפני כחודש ,לצער,י לא עמדו לי הכוחות לתבוע אותם, הלבינו פני ברבים מכיוון שעשו לי את החיפוש עי דלת הכניסה ופתח היציאה לא נתנו לי לעמוד עי המצרכים שקניתי,נאלצתי לעמוד למעלה משעה עד שסימו את הבדיקה ,הוציאו פריט פריט וחיפשו בקבלה, לצערי כבר השלכתי את הקבלה.
    סגור
  • 7.
    בעכו הקופאית הראשית
    משה 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תיבדקו בעכו ויקטורי את קופאית הראשית עושה לכם שם מטבוחה בביטולי חשבוניות ועוד יש לה,חסינות ? שנים שזה סופר שלה פרטי . אייל אתה יושן
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    ויוה וקטוריה אפרודיטה
    שם טוב 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפלו על האישה הלא נכונה..
    סגור
  • 5.
    ויקטורי גם שוגים
    יעקב 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה עושים כאשר ויקטורי גונב ממני??היו הרבה פעמים שהגעתי הביתה ובבדיקת החשבון גיליתי חיוב שלא לצורך מוצר שלא קניתי או שגיאות בחשבון .ברור שאני לא חוזר לרשת על חיוב של כ 10 שקלים .
    סגור
  • 4.
    עו"ד לא בסדר
    ד.ק 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ישנן בדיקות אקראיות בקופות עצמיות וזה בסדר, מה עו"ד עושה מזה עניין?...שתעמוד בטור לקופה רגילה כמו כולם אז
    סגור
  • קופה עם קופאית
    צילה 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לי נעשה אותו הדבר בקופה אצל קופאית ולא קופה שאני מעבירה לבד את המצרכים
    סגור
  • 3.
    2 ביוביות (ל"ת)
    איאיאי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ויקטורי
    אזרח שומר חוק 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם אזרח מן השורה היה תובעגם היה זוכה או בגלל שהיא עו"ד זכתה מן ההפקר.מה רע בלעשות ביקורת פתע וכן גם לעו"ד. מכת הגניבות היא קטסטרופה.
    סגור
  • שאלה איך מודים זאת
    יוספה 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שאלה איך עושים זאת ,עי קונים נוספים,בפתח הכניסה שצמוד לפתח היציאה ,מניחים את הסחורה על הרצפה, האם אופן בדיקה כזה היה מקוב לעליתך שיעשו לך? כך עשו לי.רק שכוחותי לא עמדו לי ללכת לבית משפט עייפתי ,בגילי,השפילו והלבינו פני כשאנשים אחרים נכנסים ויוצאים
    סגור
  • 1.
    ויקטוריאני צודקים
    מומי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מגיע להם לבדוק מידי פעם 1. שלקוחות ידעו שהחיים לא פיקניק . 2. גם אני מביא מכולות מחול וכל כמה מכולות עושים בדיקה 3 שחוזרים מחול בנתבג גם מידי פעם בודקים את התכולה שלכם. ק
    סגור