משפט

בית המשפט קבע: זה העונש המפתיע שקיבל עד המדינה בתיקי נתניהו

לאחר שארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, הודה במעשיו והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל, שופטי בית המשפט השלום בראשל"צ אישרו באופן רשמי את העונש שהוטל על הרו, אשר עליו הוחלט בהסדר הטיעון

מערכת ice | 
ארי הרו (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, shutterstock)
לאחר שבחודש ינואר האחרון ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ נתניהו הודה במעשיו והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל, היום (רביעי) נודע כי במסגרת הסדר הטיעון שעליו הוחלט בפרשה, בית המשפט השלום כיבד את העונש עליו הסכימו הצדדים בהסדר. 
כתב האישום והסדר הטיעון הוגשו במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו בפרשות המכונות 1,000 ו-2,000. כזכור, בחודש ינואר האחרון דווח כי בית המשפט השלום החליט לגזור על הרו 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקל. 
לפי כתב האישום שבו הודה הרו, לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת רה"מ נתניהו בינואר 2014, ובמסגרת הבקשה להסדיר את נושא ניגוד העניינים, הרו ביצע מכירה פיקטיבית של חברה פרטית שהייתה בבעלותו ועסקה בייעוץ וליווי בתחומי מדיניות ממשלתית.
הוא הציג ליועצת המשפטית במשרד רה"מ מצג לפיו הוא ניתק כל זיקה לחברה - כשלמעשה שימר את זיקותיו אליה, וכך קיבל את האישור להיכנס לתפקידו כראש הסגל.
מלבד זאת, במהלך הדיונים בבית המשפט השלום, הודה הרו כי בשנת 2014 הזמינה חברה בשם "ניפ גלובל בע"מ" את נשיא מדגסקר, שהתנה את ביקורו בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או ראש הממשלה.
לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי חברת "ניפ" להרו, שהפנה אותם לחברת 3H ובעקבות פנייה זו, הוסכם כי 3H תעניק ל"ניפ" שירותי קשרי ממשל בקשר לביקור נשיא מדגסקר.
הרו הודה שסייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו. התיק טופל ע"י עו"ד מורן ברטפלד מפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי יאח"ה בלהב 433 שבמשטרת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה