משפט

תקדים: בית המשפט קבע - משכנתא חלק מתשלומי מזונות

לאחר החלטות לא ברורות ואף סותרות, הוחלט כי תשלומים אלו נכללים כחלק מחובת האב לספק מגורים לבנותיו הקטינות ואמן. על פסק הדין חתום השופט שטיין, יחד עם סולברג ומינץ. הסכום יקבע בהתאם לחיוב דומה לשכר דירה מוערך
מערכת ice | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
פסיקה משמעותית בבית המשפט העליון - תשלומי משכנתא יכולים להכלל כחלק מתשלומי מזונות. התיק שהובא לשולחנו של בית המשפט עוסק בגבר ואישה שהתגרשו לאחר שש שנות נישואין. במהלך נישואיהם נולדו לזוג שתי ילדות. לאחר הגירושים ביקש הגבר להשיב לו את תשלומי המשכנתא, שלדבריו תרמו להגדלת הונה של אשתו לשעבר. על-פי גרסתו, גרושתו חייבת להחיזיר לו את שווים הכספי של התשלומים הללו מכוח דיני עשיית עושר ולא במשפט. 
נגדו טענה האישה, באמצעות בא כוחה עו"ד יוסי הרשקוביץ, כי תשלומי המזונות מכסים, למעשה, את עלויות המגורים של ילדותיהם. משום כך, טענה, הם כלולים בתשלומים אותם האב מחוייב לשלם עבור מגורים לילדיו הקטינים ולאמן. הפסיקה של בית המשפט היא תקדימית באופיה, משום שבעבר ההלכות בנושא היו לא ברורות ולעיתים אף סותרות.
בית המשפט לענייני משפחה פסק במקרה של הזוג כי תשלומי משכנתא אינם נכללים בדין מזונות. לאחר ערעור הגיע הנושא לפתחו של בית המשפט המחוזי בו טענה האישה ובא כוחה כי תשלומי משכנתא הם חלק מחובת המזונות בדומה לתשלום שכר דירה. בית המשפט המחוזי צידד בעמדת האישה.
לאחר שהגבר ערער על פסיקת בית המשפט המחוזי הגיע התיק אל בית המשפט העליון. בפסק דין שנכתב ע"י השופט שטיין והצטרפו אליו השופטים סולברג ומניץ, הוכרע כי ניתן לחייב במסגרת תשלומי מזונות תשלומי משכנתא ולא רק תשלומי שכר דירה. פסיקה נוספת שקבע בית המשפט העליון היא כי כאשר הצדדים אינם חיים ביחד חיובי המשכנתא ייקבעו בהתאם לחיוב דומה בו הייתה האישה שוכרת דירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה