משפט
תביעת ענק: רשת הקמעונאות מוכרת חיקויים של מותגים במחירים מגוחכים
לולולמון הגישה תביעה נגד רשת קוסטקו בטענה כי זו מכרה מכנסי יוגה המתחזים למוצריה – תוך שימוש בשם המותג באריזות, בתיאורי המוצרים ובחשבוניות. לטענת החברה, קוסטקו ניסתה להסתיר את השמות המקוריים במדבקות לבנות והובילה צרכנים לחשוב כי מדובר במוצר אותנטי
קרב משפטי סוער מתנהל בין ענקית בגדי הספורט לולולמון לבין רשת קמעונאות הענק קוסטקו. בתביעה פדרלית שהוגשה ביום שישי האחרון לבית המשפט בקליפורניה, טוענת לולולמון כי קוסטקו הפיצה מכנסי יוגה חיקויים – תוך שהיא מציגה אותם כ"מקוריים" ומשתמשת בשמה של לולולמון ללא רשותה.
לפי פרטי התביעה, קוסטקו שיווקה מכנסי נשים שנראים דומים לדגם Align הפופולרי של לולולמון, תוך שהיא מדביקה מדבקות לבנות על האריזות – ככל הנראה כדי להסתיר את השם המקורי – אך עדיין מציינת את שם המותג בלוחות המידע, בתיאורי המוצר ובחשבוניות שנמסרו ללקוחות. "קוסטקו ניסתה להונות את הציבור ולהרוויח מהמותג שלנו בלי אישור", נכתב בכתב התביעה. "לקוחות רבים האמינו כי רכשו מכנסיים מקוריים של לולולמון".
בתביעה בת 49 העמודים שהוגשה בקליפורניה, לולולמון מציגה את קווי הדמיון העיצוביים לכאורה של מוצריה עם אלו של קוסטקו, כמו גם את הפרשי המחירים. דוגמה אחת בתביעה היא שלולולולמון מוכרת קפוצ'ון סקובה תמורת 118 דולר, בעוד שגרסת קוסטקו נמכרת תמורת כ-8 דולר.
Lululemon is suing Costco, alleging that the discount wholesaler is selling knockoffs of its $128 pants and other pricey athleisure clothing. https://t.co/ELFqXGrRbb
— WSVN 7 News (@wsvn) July 1, 2025
לולולמון טוענת כי פנתה מספר פעמים לקוסטקו בדרישה להפסיק את השימוש בשם המותג ולהסיר את המוצרים המזויפים מהחנויות – אך פנייתה לא נענתה. כעת היא דורשת פיצויים בגין הפרת סימני מסחר, תיאור מסחרי מטעה והטעיה צרכנית, וכן צו מניעה שיאסור על קוסטקו להמשיך לשווק את המוצרים או להשתמש בשמה.
בעקבות הגשת התביעה, קוסטקו הסירה את המוצרים מהמדפים, אך עד כה לא הגיבה רשמית לטענות.
הסיפור הזה מתרחש ברקע צמיחתה המתמשכת של לולולמון, שמנייתה עלתה ביותר מ־12% מאז תחילת השנה, בעוד קוסטקו ממשיכה לדווח על עלייה משמעותית בהכנסות – 14% ברבעון שהסתיים במאי, כולל גידול של 6% במכירות בחנויות זהות.
העימות הזה בין מותג פרימיום לרשת דיסקאונט מעורר עניין רב בתעשייה, במיוחד לנוכח הוויכוח הגובר על גבולות השימוש בסימני מסחר, הפצת חיקויים ופרקטיקות שיווקיות שפוגעות לכאורה בזכויות קניין רוחני. כעת, ככל שהתביעה תתקדם, היא עשויה להוות תקדים חשוב בנוגע לשיווק מוצרים לא אותנטיים על ידי רשתות קמעונאות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.פער של 1500% על אותו מוצר? (ל"ת)גיא 07/2025/03הגב לתגובה זו0 0סגור


