משפט

5 שנות מאסר וחילוט בסך 5 מיליון שקל נגזרו על ראש ארגון פשיעה כלכלי

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר את עונשו של יניב בן דוד לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעמידה בראש ארגון פשיעה כלכלי ובעבירות הלבנת הון. בנוסף, הוטל עליו קנס בגובה 250 אלף שקל

כפיר אדר | 
בית משפט (צילום freepik)
חמש שנות מאסר וקנס בגובה 250 אלף שקל, לצד חילוט בסך של 5 מיליון שקל נגזרו על יניב בן דוד שהוסגר לישראל מספרד לפני כשנתיים וחצי, לאחר חקירה סמויה ארוכה. על פי כתב האישום בו הודה, בן דוד עמד בראש ארגון פשיעה שמטרתו הפצת חשבוניות מס כוזבות, והפעיל מערך מתוחכם, שיטתי ומרובה משתתפים להפצה בישראל וקיזוז של חשבוניות מס כוזבות ולביצוע עבירות הלבנת הון.
בן דוד התווה את מדיניותו הפלילית של הארגון, הנחה את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות פליליות, הורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון ועוד, באותה פרשה הורשע לאחרונה גם הראל בן דוד, אחיו של יניב, במסגרת הסדר טיעון, בניהול ארגון הפשיעה ובעבירות הלבנת הון, ונגזר עליו עונש מאסר בפועל של שלוש שנים ושמונה חודשים, וקנס בסך 250 אלף שקל.
על פי כתב האישום בו הודה הראל בן דוד, שהוסגר גם הוא מספרד, הוא שימש מנהל בארגון והיה שני רק לאחיו יניב בן דוד, פיקח על פעילות הארגון אותה הורה אחיו לבצע, הכווין את פעילות פעילי הארגון ונתן להם הוראות והנחיות.
במסגרת הפרשה הורשעו גם שלוש חברות בשליטת יניב בן דוד, באמצעותן הפיץ ארגון הפשיעה את חשבוניות המס הכוזבות בעבירות הלבנת הון. עניינם של שמונה נאשמים בפרשה עדיין מתנהל. בהתאם להחלטת ההסגרה של בית המשפט הספרדי שהתקבלה בעניינם של יניב והראל בן דוד, השניים לא הועמדו לדין בעבירות פיסקליות ובכלל זה בעבירות של הפצה וקיזוז חשבוניות מס כוזבות.
הפרשה נחקרה על ידי צוות חקירה מיוחד של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) שבלהב 433 במשטרת ישראל, חקירות מכס ומע"מ תל אביב ויחידת יהלום שברשות המיסים; ובשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. התיק נוהל על ידי עורכי הדין הילה גבאי, אוראל בן מוחה ועידו נולמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
הליכי ההסגרה לוו על ידי עו"ד מתן עקיבא מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה