משפט

נסגר התיק נגד ראש עיריית ראשל"צ לשעבר בחשד ללקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים

המשנה לפרקליט המדינה קבע, על בסיס הראיות שנאספו בחקירה, לסיים את תיק החקירה נגד דב צור בכל הקשור ליחסיו עם איש העסקים והיזם ארז מוסאצ'ו. מה הייתה הביקורת של הפרקליט ומה הסיבה שבחר לסגור את התיק?
כפיר אדר | 
דב צור (צילום אבי דישי פלאש90)
המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, החליט לסגור היום (רביעי) את תיק החקירה נגד ראש העיר ראשון לציון לשעבר, דב צור, שנחקר בחשד ללקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בכל הקשור ליחסיו עם איש העסקים והיזם ארז מוסאצ'ו.
 
החקירה נפתחה על בסיס החשד, לפיו העניק מוסאצ'ו לצור טובות הנאה בדרך של העמדת סיוע משמעותי לקמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו באוקטובר 2013, בהן צור התמודד על משרת ראש העיר ראשון לציון, ובתמורה לכך פעל צור במסגרת תפקידו כראש העיר, יו"ר הוועדה המקומית ו-ועדת המשנה לרישוי, על מנת לקדם את האינטרסים הרבים והשונים של מוסאצ'ו בעיר.
 
המשנה לפרקליט המדינה קבע, על בסיס הראיות שנאספו בחקירה, כי הסיוע שהעניק מוסאצ'ו לצור והתמורה שניתנה על ידי צור לא הצביעו על חומרה המצדיקה העמדה לדין פלילי. בנוסף, לא עלו בחקירה אינדיקציות לכך שמוסאצ'ו נזקק לסיוע ממשי של צור בקידום העסקים שבבעלותו או כי ביקש מצור עזרה בקידום ענייניו הנוכחיים או העתידיים.
 
עוד צוין בהחלטה, כי התנהלותו של צור הייתה בעייתית, כאשר החליט על דעת עצמו להימנע מטיפול בחלק מענייניו של מוסאצ'ו, ולא ראה לנכון להימנע מטיפול בעניינים אחרים שלו, אך הוחלט אין בכך כדי לחצות את הרף הפלילי או להעיד על סטייה מן השורה בנסיבות המקרה.
 
החשדות נגד צור ומוסאצ'ו נחקרו במסגרת תיק החקירה המכונה "פרשה 1803" שנחקרה ע"י יאח"ה בלהב 433, ואשר במרכזה עומדים החשדות נגד חבר הכנסת דוד ביטן וחשודים רבים נוספים, שעניינם מצוי בשלבי הכרעה סופיים, לאחר שימועים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה