משפט

פנייה ליועמ"ש: פעל נגד ריקלין, הוא מסית נגד עיתונאים

שר התקשורת איתן גינזבורג שלח מכתב במוצאי השבת למנדלבליט ובו ציטוט של ריקלין שלטענתו מסית לאלימות כלפי עיתונאים. העיתונאי לא עצר ולמרות המכתב כתב: "ממתי רדיו רמאללה 11. קול פלשתין 12. ושידורי הרשות 13. התחילו לשדר בעברית?"
מערכת ice |  3
שמעון ריקלין (צילום משה שי פלאש 90)
אחרי שבשבוע שעבר הותקפו מספר עיתונאים ישראלים במהלך סיקור ההתפרעויות ברחבי הארץ ועיתונאי חדשות 12 נאלצו להתחיל להסתובב עם אבטחה צמודה עקב איומים על חייהם במוצאי שבת שלח שר התקשורת מכתב המתריע על הסתה נגד עיתונאים מצד איש התקשורת שמעון ריקלין.
העיתונאית טל שניידר פרסמה בטוויטר את תוכן המכתב וכתבה: "שר התקשורת איתן גינזבורג, בפניה ליועץ המשפטי לממשלה לטפל בהסתה נגד עיתונאים. מפנה ספציפית לציוצים של שמעון ריקלין נגד עיתונאים ולכך שבימים האחרונים התרחשו מספר רב של מתקפות ברחובות נגד אנשי תקשורת".
ריקלין הגיב בהמשך למכתב וצייץ: "כאשר תקפו אותי בהבימה. שר התקשורת לא אמר מילה. כאשר אני טוען שהתקשורת תומכת בחלקה בטרור הוא שולח מכתב ליועמש. במשך שנים הבהירו לנו שמי שמנסה למצוא נימוקים למה גבר מכה אישה הוא למעשה תומך באלימות נגד נשים. אותו הדבר לגבי מי שמחפש נימוקים משונים למה הטרור פוגע בנו במקום לגנות אותו"
איש התקשורת של ערוץ 20 המשיך להשתלח בעיתונאים ובמערכות התקשורת לאורך כל סוף השבוע והחג. אתמול (שני) הוא פנה לעיתונאית דנה וייס שכאמור הוצמדה לה שמירה לאחרונה וכתב: "שבוע טוב לדנה וייס. הצטערתי על שהצמידו לך שומרים. מקווה מאוד שאיש לא מעלה בדעתו לפגוע או לקלל אותך. רק תגידי. איפה הייתם כשהצמידו לי שוטרים? למה לא אמרתם מילה? שלשום הסתמסנו. כתבתי לך: אתם מסיתים נגד עם ישראל ומנסים ליצור סימטריה בין אלפי פורעים ללינץ בזוי בבת ים. ממתין לתשובה".
גם הבוקר (שלישי) ריקלין לא נרגע וצייץ: "ממתי רדיו רמאללה 11. קול פלשתין 12. ושידורי הרשות 13. התחילו לשדר בעברית?". חלק מעוקביו גינו את הדברים וביקשו ממנו להפסיק להסית בתקופה שכזו.
 
יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי מברך על החלטה להגיש כתבי אישום כנגד תוקפי עיתונאי תאגיד השידור: ״צעד ראשון חשוב בדרך להטמעת המסר שתקיפת עיתונאים לא תעבור בשתיקה. תפקידם של עיתונאים הוא לשרת את הציבור, ופגיעה בהם היא פגיעה בציבור כולו וביכולתו לקבל מידע אמין ממה שקורה בשטח. אנו מקווים שהטיפול לא ייעצר רק במי שנותן את האגרוף אלא גם באותם מסיתים שמייצרים את האווירה הציבורית שמכשירה את האגרוף".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אני מאוכזב מריקלין
    מכלוף 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריקלין היקר בתור חובש כיפה ואתה יודע למה הובילה השינה ליהודים שלא חושבים כמוני לחורבן בית שני אותה שונאת חינם מתי התעשת ונבין שהדרך שלך היא לא הדרך החובש כיפה אתה צריך לייצג את הצד המתון המחשב המבחן נותן הדוגמה האישית וכל זאת על מנת שתוכל לשכנע אותי בצדקת דרכם בברכה מקווה שתשכיל אתה ושכמותך להבין את הדברים שבאמת יוצאים מהלב בלי לפגוע חלילה
    סגור
  • 2.
    אבירי חופש הביטוי בפעולה
    מפוכח 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לשמאל הקיצוני מותר להסית ולהגיד הכול. כאשר מותחים עליהם ביקורת הם מקימים קול זעקות זוועה וממהרים לסתום את פיות המבקרים. זוהי צביעות בולשביקית קלאסית.
    סגור
  • 1.
    תשקורת
    מנדלדרקר 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה שנכון נכון מה לעשות אתם יותר שייכים לעם השני לפי הדיברור שלכם ירון לונדון שלכם אמר כך בעצמו זה מה שנקרא מכל לימון נעשה לימונדה היהודים לא טיפשים כמו שחשבתם משוגעים אולי כן אבל טיפשים לא אז אני ממליץ ברלין זה מקום טוב המחירים שם יותר טובים מכאן ושם אולי קצת יזכיר לכם כמה טוב לחזור לבית אולי לא בטוח
    סגור