משפט

האם כלכליסט דרשו חסויות בסכום של 400 אלף שקל מאלוביץ'?

מנכ"ל וואלה בשעבר ענה לעורכי הדין: "היינו מזיקים בעסקאות לוואלה, רק כדי שנוני לא יתרגז. קשה לתאר עד כמה", פרקליטתה של איריס אלוביץ לישועה: "וואלה היה אתר עם תמונות אירוטיות ונשים חשופות חזה", וגם: מה לא ידע השופט?
מערכת ice | 
אילן ישועה ושאול אלוביץ' (צילום דוברות וואלה/יחצ)
שלב חקירת הנגד של אילן ישועה במסגרת תיק 4,000 נמשך גם היום (שלישי) עם שורה של שאלות קשות שהפנו עורכי הדין של שאול אלוביץ' למי ששימש בעבר מנכ"ל וואלה. כבר בתחילה, במשך 15 דקות עו"ד מיכל רוזן-עוזר התווכחה עם ישועה האם קליקים היו מדד לועדת המדרוג של האתרים ממנה פרש אתר וואלה. השופט משה בר-עם שאל: "מה זה קליקים? אולי תסביר מה זה".
בתחילת הדיון הניחה רוזן תשתית לכך שבניגוד לעדותו, אתר וואלה לא היה כה חשוב, כי היה מאופיין בתכנים שונים מו חיפוש עבודה, ספורט, תיירות ורכילות, וכי בזכות הקישורים הרבים בדף הבית היו לו כניסות, אולם הוא לא נחשב בכלל כאתר חדשות. ישועה טען בתגובה כי מדובר בשנים מוקדמות יותר, אולם בדיון התברר כי בניגוד לתשובותיו הקודמות, כאילו כך היה ב 2006, רוזן עוזר הוכיחה שבסוף 2013 אתר וואלה אופיין כאתר שיש בו פורנו רך: כותרת הכתבה בעין השביעית: ׳מחסום הפטמות׳, ושבה כותרת משנה מפי אילן ישועה: ״כתבות ציצי זה לא תת-רמה״.
אבישי גרינצייג ציין כי נאמר בדיון: "אילו ישועה ב-2013 פונה לעורך ינון מגל ודורש ממנו להסיר כתבה שקשורה לערוץ 10. "הוא (ורשבסקי, א"ג) מטריף אותי ויגמלו לנו, ויגרמו לנו נזק. חבל". מגל: טיפלתי. מה הוא רוצה? ישועה: תהיה חכם. לא צודק. הוא יכול להזיק לנו פי 100. תוריד את זה, וזהו". 
 
ישועה על הוראות של שאול אלוביץ' בנוגע לסיקור של נוני מוזס: "כל פעם שהיה עולה דבר הכי קטן, תמונה, הייתי חוטף מיד צעקות. הוא פחד מנוני מוזס, מהעוצמה התקשורתית שלו, היינו מזיקים בעסקאות לוואלה, רק כדי שנוני לא יתרגז. קשה לתאר עד כמה". לדבריו, מי שניהל את ערוץ הקשר של וואלה ואלוביץ' מול מוזס היה יועץ הסתרים של מוזס, ניר שלום.
ישועה: "קיבלתי משאול הוראות מפורשות מ2010, חד משמעיות, אין מפורש מזה, יותר מפורש ממה שהיה לגבי נתניהו, שבנוני מוזס לא נוגעים. כשסיפרתי לשאול ואיריס שידיעות קיבלו משהו ללא מכרז - שאול אמר לי לא לגעת בזה, ושאין מה לעשות. אני הייתי צריך להגן על המתחרה הישיר שלי ולהסיר עליו כתבות".
בהמשך המשפט, ישועה טען בעדותו כי הוא רצה לפרסם סקר על הוט ואלוביץ' ביקש לא לפרסם את הסקר בכדי לסחוט מהוט תקציבי פרסום "דפוס הסחיטה הזה מומש על ידי שאול מול ערוץ 10 וכלכליסט" אמר ישועה. בהמשך הוצגה התכתבות בין השניים מ-2016, אלוביץ' כתב לישועה: "אתה לא מסוגל להגיד להוט מה שכלכליסט אמרו לנו? תנו לנו חסויות ב-400 אלף בשנה ולא נכתוב נגדכם".
ישועה סיפר: ״פנו אלי פוליטיקאים. ציפי לבני, לפיד, בוז׳י, כחלון"
כמו כן, במהלך חקירתו הנגדית הודה ישועה כי עמד על קשר עם שרים ופוליטיקאים. פרקליטתה של איריס אלוביץ׳, מיכל רוזן עוזר שאלה: ״הם פנו אליך אישית?״ ישועה: ״כן אלי באופן אישי״. לישועה הוצגו התכתבויות שלו עם אנשי מערכת וואלה הכוללים את דרישותיו שלו לטפל בידיעות הקשורות לפוליטיקאים אלה. לדוגמה, הסרת כתבות על הרצוג מדף הבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה