משפט

הייתם לקוחות סלקום בעבר? אולי מגיע לכם כסף

החברה תשלם עשרות מיליוני שקלים כפיצוי ללקוחותיה בעבר שמהם גבתה תשלום לאחר שביטלו את ההתקשרות מולה, לאחר תביעה ייצוגית שנמשכה שנים
יאיר מור |  1
סלקום (צילום לוגו, freepik)
סלקום תיאלץ לשלם כמעט 30 מיליון שקל ללקוחות שעזבו אותה בין השנים 2014 ל-2017, כך קבע אתמול שופט בית המשפט המחוזי בלוד יחזקאל קינר.
ההחלטה התקבלה לאחר שנים של דיונים, בתביעה שהוגשה ב-2017 וקיבלה מעמד ייצוגי ב-2018. לדברי התובעת, בת-אל יעבץ שיוצגה על ידי עורכי הדין יוני בן סימון וגלית דליות, בין אוגוסט 2014 לינואר 2017 החברה גבתה מלקוחות שעזבו אותה תשלום מלא על החודש האחרון שלהם. בכך היא עברה על תיקון לחוק הגנת הצרכן מ-1981 שהתקבל ב-2008, תחת ממשלת אולמרט. לפי התיקון, לקוח שעוזב חוזה מתמשך שאינו מוגבל בזמן ישלם רק על מספר הימים היחסי לפני ביטול החוזה, או עד 3 ימים לאחר ההודעה על הביטול.
במהלך המשפט ארוך השנים ניסתה סלקום לטעון שהיתה לה זכות לגבות מהלקוחות את המחיר החודשי המלא, מכיוון שחלקם עשו שימוש כבד בחשבון בימים האחרונים לפני העזיבה. אך השופט קבע כי לפי הפרשנות של החברה אין לדבר סוף, והיא תוכל גם לגבות תשלום נוסף על החודשים שלאחר הביטול ממשתמשים כבדים במיוחד. בנוסף, הוא הדגיש כי גם סלקום עצמה נהגה לפי הפרשנות של התובעת לתיקון עד 2014 ואחרי 2017, כך שהתנהלותה מעידה כי הפרשנות של התובעת נכונה.
לפי החלטת השופט, סלקום תחזיר ללקוחות שהתנתקו ממנה בתקופה הנקובה את הסכומים שגבתה מהם בתוספת ריבית והצמדה. החברה טענה כי הסכום מסתכם בכ-30 מיליון שקל, אך דרשה להוריד את סכום ההחזרים לכ-15 מיליון שקל - אך בקשתה נדחתה, והיא תיאלץ להחזיר את מלוא גובה הסכום. בנוסף, היא תשלם לתובעת יותר מחצי מיליון שקל, ולעורכי דינה כמעט 3 מיליון שקל. מעניין לציין שקנס בגובה 3.3 מיליון שקל, שהוטל על החברה בגין אותה התנהלות על ידי הרשות להגנת הצרכן ב-2017, בוטל בהוראת בית משפט השלום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך מקבלים?
    נחמה 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזבתי שם בתקופה האמורה
    סגור