משפט

'מועצת השינוי' בחיפה נגד דה מרקר וקליש: חשש ליחסי הון-שלטון-עיתון

האופוזיציה בעיר הנמל הצפונית יחד עם חלק מהקואליציה דורשים לפתוח בחקירה נגד ראש העיר והעיתון: "במוסף מופיעות מודעות בתשלום של חברות עירוניות וכן לוגו רשמי המעידים לכאורה על תשלום של עיריית חיפה או החברות העירוניות  ובכך  ישנו פרסום ותעמולה נגועים"
מערכת ice |  3
עינת קליש-רותם (צילום פלאש 90/ יהונתן זינדל)
חברי 'מועצת השינוי' בעיריית חיפה פנו הבוקר (ראשון) ליועצת המשפטית לעירייה, עו"ד ימית קליין, בדרישה לפתוח בבדיקה משפטית בחשד לתעמולה פוליטית ושיתוף פעולה פסול בין בעלי הון וראש העיר קליש. 
"הבוקר, חולק  בעיתון "TheMakrer" , מוסף עב כרס, המכיל 57 עמודים מודפסים למאות אלפי בית אב בישראל ובו ראיונות ותוכן שיווקי של ראש העיר ואנשיה לרבות: חברת סיעתה סיגל ציוני ומ"מ ראש העיר - נחשון צוק" מסבירים חברי מועצת השינוי וממשיכים "במוסף מופיעות מודעות בתשלום של חברות עירוניות וכן לוגו רשמי של עיריית חיפה המעידים לכאורה על תשלום של עיריית חיפה או החברות העירוניות  ובכך  ישנו פרסום ותעמולה נגועים".
ברשתות החברתיות, הגיב בצורה רשמית דובר עיריית חיפה אלירן טל וטען כי העירייה לא שילמה ולו שקל אחד על המוסף ואף רומז מי מקור המימון: "עיריית חיפה לא שילמה שקל על המוסף. הרווח של דה-מרקר הגיע מהמפרסמים. שמחתי לעזור"  כותב טל.
בתוך כך, ביקשו חברי מועצת השינוי לבדוק חשדות המעידים על יחסי הון-שלטון-עיתון "דבר זה מעלה חשד כבד של יחסי הון, עיתון שלטון ולכן אנו דורשים לפתוח בבדיקה משפטית מהירה בנושא ומתן מענה מהיר לשאלות הבאות ולחשוף את ההסכם המלא כפי שנערך עם דה מרקר בנוגע לפרסום הנ"ל לפי סעיף 140 א' לפקודת העירייה".
"1. מדוע עיריית חיפה הציבה בעיתון ממומן את ראש העיר ככלי לקידום פוליטי?
2. מדוע קיבלו בולטות אנשי מנהלת 2030 ולא עובדי העירייה, מנהלי המחלקות השונות?
3. מה מקור המימון של המוסף המסחרי? כמה כסף הוציא משלם המיסים?
4. האם שולמה עמלת פרסום ואם כן למי?
5. האם נעשה שימוש במאגרי המידע העירוניים לטובת הפצת העיתון? 
6. האם החברות העירוניות מימנו את העיתון? 
7. האם עיריית חיפה גייסה מפרסמים למוסף המסחרי?
בנוסף, מסרו חברי מועצת השינוי כי בכוונתם לפנות למבקר המדינה ושרת הפנים על מנת להטיל על קליש חיוב אישי על פרסום התעמולה הפוליטית".
תגובת הארץ ודה מרקר תובא לכשתתקבל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתאים לה ללכת עם עיתון הטרולים הערבי (ל"ת)
    חוקן 08/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    לחיפאים הכל לא טוב
    חיפאי 08/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשהיא לא התראיינה ולא עשתה תקשורת כעסו למה היא לא מתראיינת. כשהיא כן מתראיינת ועובדת עם תקשורת אז כועסים למה היא מתעסקת עם תקשורת. יאללה כבר שחררו איףףף
    סגור
  • 1.
    כולם שונאים אותה. מה בחרנו (ל"ת)
    חיפאי 08/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור