משפט

המפתחת של 'פורטנייט' לוקחת את גוגל לבית המשפט

בעקבות טענות שלה כי גוגל חסמה את האפשרות להוריד משחקים באופן ישיר באמצעות שיתוף פעולה עם יצרניות מכשירי פלאפון, על ידי הקמת מכשולים בלתי חוקיים, Epic Games לוקחת את ענקית החיפוש באינטרנט להרפתקאה משפטית
כפיר אדר | 
גוגל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
Epic Games מפתחת המשחק הפופולארי פורנייט, חושפת פרטים על חוזים שלטענתה גוגל חתמה על חברת אלפבית Inc (GOOGL.O) עם יצרניות טלפונים וחברות משחקי וידיאו מובילות אחרות כדי להימנע מתשלום של 1.1 מיליארד דולר מתוך הרווח שנתי מחנות האפליקציות.
Epic השיקה כזכור ב-2018 את "Fortnite" באמצעות אתר האינטרנט שלה תוך שיתוף פעולה עם יצרנית המכשירים סמסונג, בכך היא עקפה את חנות Play של גוגל, שגובה ממפתחים עמלות של עד 30% ממכירותיהם.
גוגל חששה מחברות אחרות שהעתיקו את השיטה של Epic וחסמה את האפשרות הזו על ידי הקמת מכשולים בלתי חוקיים, כך נטען בכתב התביעה של Epic להגבלים עסקיים שהוגשה נגד ענקית המדיה בשנה שעברה. גוגל מסרה כי התביעה נותרת חסרת בסיס ומאפיינת שיחות עסקיות שגויות. לא נקבע משפט.
גוגל העריכה בשנת 2019 שתכניס עד 6 מיליארד דולר בהכנסות נטו מחנות ה-Play שלה, אך סכום של 1.1 מיליארד דולר מהרווח יהיו בסיכון רק בשנת 2022 אם הגישה של Epic תתפשט וחנויות אלטרנטיביות ימצאו הצלחה, על פי התביעה. באותה השנה היא השיקה את "תוכנית מכשירי פרמייר" לתשלום ליצרני הטלפונים כדי להבטיח את בלעדיות חנות Play ולהגביל את הערעור של שותפויות בדומה למה שהגיעה Epic עם סמסונג, על פי הפרטים שפורסמו לאחרונה.
שותפי פרמייר קיבלו 12% מהכנסות החיפוש של גוגל מהטלפונים שלהם, לעומת 8% באופן מסורתי, על פי התיק. חלק מהשותפים, כולל LG, ומוטורולה גרופ של Lenovo קיבלו גם הם 3% עד 6% מההוצאה של "Play ב- Google".
בנפרד, Google בשנת 2019 כחלק מהמאמץ שזכה לכינוי "Project Hug" אישר להוציא "מאות מיליוני דולרים" על למעלה מ-20 מפתחים מובילים בתחום השיווק והטבות אחרות כדי לשמור אותם בחנות Play, על פי הפרטים. "הרוב המכריע" קיבל את הצעת גוגל עד דצמבר 2020.
על פי התביעה, גוגל כינתה מבפנים שהעסקאות החדשות הצליחו לעצור "הדבקה" של מפתחים שמפריעים לחנות Play.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה