משפט

וואטסאפ ספגה קנס אסטרונומי והסיבה לכך מעניינת

בשל העובדה שלא פעלה בשקיפות לגבי האופן בו השתמשה בנתונים שנאספו מאנשים, במקרה שמייצג מבחן גדול ליכולתה של אירופה לאכוף את חוק פרטיות הנתונים שלה, שירות ההודעות בשליטת פייסבוק נקנס בסכום ענק של 270 מיליון דולר, יוגש ערעור
כפיר אדר |  1
פייסבוק, וואטסאפ (צילום pexels)
אפליקציית ההודעות בשליטתה של פייסבוק, וואטסאפ, נקנסה היום (חמישי) בסכום שנושק ל-270 מיליון דולר על ידי הרשויות באירלנד, כאשר הסיבה לכך היא שהיא לא היתה שקופה לגבי האופן בו השתמשה בנתונים שנאספו מאנשים, במקרה שמייצג מבחן גדול ליכולתה של אירופה לאכוף את חוק פרטיות הנתונים שלה.
ההחלטה בת 265 עמודים היא הפסיקה הגדולה הראשונה נגד פייסבוק על פי התקנה הכללית מרחיקת לכת של האיחוד האירופי, או G.D.P.R, חוק בן שלוש שנים שרבים מתחו עליו ביקורת על כך שלא נאכף כראוי. הרגולטורים האיריים אמרו כי וואטסאפ אינה ברורה למשתמשים לגבי אופן שיתוף הנתונים עם נכסים אחרים בפייסבוק כמו הרשת החברתית הראשית שלה ואינסטגרם.
ווטסאפ מסרה כי היא תערער על ההחלטה, ותקים מה שצפוי להיות מאבק משפטי ממושך. ה-G.D.P.R. הוא נודע כחוק המקיף ביותר בעולם בנושא פרטיות הנתונים כאשר נחקק, והפך למודל לשאר העולם להתמודד עם נוהלי גיוס הנתונים של פייסבוק, גוגל ושאר ענקיות האינטרנט. אבל החוק הביא לקנסות או עונשים מעטים, ורבים אמרו שהוא לא מילא את הבטחתו.
ביולי פרסמו מחוקקים בפרלמנט של אירלנד דו"ח חריף ואמרו כי הרגולטור האירי "לא מצליח להגן כראוי על זכויות היסוד של האזרחים" בגלל חוסר האכיפה שלו. "G.D.P.R. האכיפה נגד הביג טק משותקת בגלל היעדר המסירה של אירלנד", אמר ג'וני ריאן, פעיל פרטיות ובכיר במועצה האירית לזכויות האזרח.
הקנס בסך 225 מיליון יורו או 270 מיליון דולר אם תרצו, הוא רק שבריר מהרווח השנתי של פייסבוק, אך היה הגדול ביותר שהוציאו הרגולטורים האיריים נגד ענקית טכנולוגיה על פי החוק. בדצמבר, אירלנד קנסה את טוויטר ב-450 אלף יורו הקשורים להפרת נתונים. בפסיקה נכתב כי וואטסאפ לא עמדה ב"חובות השקיפות "שלה לחשוף באופן ברור כיצד נתוני משתמשים ישמשו את פייסבוק לשירותים אחרים שלה. ההחלטה מחייבת את וואטסאפ לעדכן את מדיניות הפרטיות שלה ולערוך שינויים אחרים כדי לגרום לאנשים להיות מודעים יותר לאופן השימוש בנתונים.
מדינות אחרות דחפו את אירלנד להגדיל את הקנס הראשוני שהוצע, שנקבע לעד 50 מיליון יורו בלבד. סכום זה תפח עד 225 מיליון יורו לאחר שהרגולטורים הלאומיים האחרים השתמשו בלוח שנוצר על ידי החוק כדי לתאם אכיפה ולדון במחלוקות כדי לדחוף עונש גדול יותר. וואטסאפ, שנרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2014, מתחה ביקורת על החלטתה של אירלנד ואמרה כי עדכנה את מדיניות הפרטיות שלה כדי להיות מקיפה יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה "מרתיחה"
    אלעד 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד. אולי סוף סוף ענקיות הרשתות החברתיות יבינו שיש להן אחריות כלפי הציבור, במיוחד בכל הקשור לנתונים אישיים!!!
    סגור