משפט

טדי שגיא הכחיש את ניסיון ההתנקשות, אך עבר על החוק?

לאחר ששורה של כלי תקשורת בישראל טענו כי היעד לחיסול בקפריסין היה איש העסקים הישראלי, מקבוצתו יצאה הודעה: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל, היעד לחיסול הוא לא אני", אך האם עברו על צו איסור הפרסום שאסר כל שיוך של שם לפרשה בהוראת הצנזורה הצבאית?
מערכת ice |  1
טדי שגיא (צילום יונתן בלום)
האם טדי שגיא אכן היה איש העסקים הישראלי שכמעט התנקשו בחייו בקפריסין? בעוד שבאתרים השונים בישראל העמידו דיווח אחיד ודומה בנושא, בקבוצת טדי שגיא מיהרו להוציא הכחשה גורפת שמבקשת להפריך את הסיפור.
בחדשות 12 דיווחו: "המיליארדר שניצל מניסיון ההתנקשות בקפריסין - טדי שגיא", גם בוואלה העלו דיווח דומה לרשתות החברתיות: "בגלל סכסוך עם שותפים: המיליארדר טדי שגיא ניצל מניסיון חיסול בקפריסין", בכאן 11 הוסיפו: "מיליארדר על הכוונת: איש העסקים טדי שגיא ניצל מניסיון חיסול בקפריסין".
 
 
גם ב-YNET עלה דיווח דומה לפיו: "המיליארדר טדי שגיא ניצל מניסיון התנקשות בקפריסין", אבל בכלל, גם בשאר האתרים בחו"ל החלו לסקר את הסיפור ונטען כי היה יעד לחיסול של המאפיה הרוסית בשל סכסוך עסקי לכאורה.
מקבוצת טדי שגיא נמסר בהמשך לדיווחים בישראל: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם".
אבל כעת עומדת השאלה - האם המיליארדר הישראלי הפר צו איסור פרסום? שגיא הגיב לדיווחים כי ניצל מניסיון החיסול בקפריסין וטען: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל, היעד לחיסול הוא לא אני", אך הצנזורה הצבאית אסרה בתחילה לפרסם את זהותו של שגיא. לאחר לחץ שהופעל עליה מכלי התקשורת לבסוף אושר הפרסום. אך האם הזמן המדויק בו הגיב היה לפני שהוסר צא"פ?
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העבריין המורשע טדי שגיא (ל"ת)
    יאיר 10/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור