משפט

חברת החשמל ספגה קנס ענק מתמר זנדברג וזו הסיבה

זיהמו את הים – וישלמו: המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת החשמל עיצום כספי בסך 1.6 מיליון שקל בעקבות זיהום ים באשדוד בהיקף אלפי ליטרים של שמן
מערכת ice |  3
חברת החשמל, נמל אשדוד (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, יניב נדב, Pixabay)
המשרד להגנת הסביבה הטיל הבוקר (ראשון) על חברת החשמל קנס כספי בגובה של  1,611,750 שקל בסך הכל, בגין הפרה של הוראות חוק מניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים וכן הפרת תנאים בהיתר ההזרמה לים.
בעקבות תקלה בבריכת הפרדת השמנים שבשטח בריכת הנמל באשדוד שהתרחשה בחודש יולי 2018, הזרימה חברת החשמל שמן מינרלי מצינורות הקירור לים, בניגוד להיתר ההזרמה שבו מחזיקה החברה.
השמן הוזרם בכמויות גדולות ובריכוז גבוה מהמותר על פי ההיתר, תוך גרימת זיהום למי הים. חקירת האירוע העלתה, כי החברה יצרה חיבור אסור בין שוחת ניקוז מי נגר לבין בור לניקוז שמנים, במטרה לספק פתרון מאולתר לבעיית מי הנגר. זאת, בנוסף לאי-סדרים בעבודות התכנון והתחזוקה של החברה. הפרות אלו הובילו לאלפי ליטרים של שמן שנשפכו לים וגרמו לזיהום ונזק סביבתי.
בעקבות האירוע, פתחה היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית כנגד חברת החשמל ונושאי משרה בה, בגין עבירות על החוק וחריגות מתנאי ההיתר. בתום החקירה, הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי על החברה. המשרד להגנת הסביבה הסביר כי הוא רואה בחומרה כל זיהום סביבתי, וימשיך לפעול בפיקוח הדוק על כלל הגורמים ואכיפה נוקשה אל מול מזהמים, במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה.
סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן דוד: "המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה רבה התנהלות לקויה ואי עמידה בהנחיותיו – שבמקרה זה הובילו לנזק סביבתי ולזיהום מי הים. נדאג שבכל אירוע המזהם ישלם ונמשיך באכיפה ובפיקוח כדי למנוע את הזיהום הבא, תוך שמירה על הסביבה ועל בריאות הציבור"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חחחחחחח...ומי ישלם את הקנס? זו לא חברה בבעלות פרטית (ל"ת)
    שגא 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    למה לא לוקחים להם את האיתר ?
    יוני 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלו אישור למשהו וניצלו את זה לזהם את הים. קחו להם את האישור!!!!
    סגור
  • 1.
    טוב מאוד הגיע הזמן שחברת חשמל לא תזהם (ל"ת)
    סיגלית 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור