משפט

עיריית ת"א הודיעה: זה תאריך הסגירה הרשמי לתחנה המרכזית

על פי החלטת בית המשפט צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה ייכנס לתוקף בתחילת דצמבר 2021. על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים שניתנה ביום 7.10.2021 ייסגר הקניון על כל חנויותיו והעסקים הפועלים בו, לרבות אלה הפועלים עפ"י רישיון כדין, ביום 5.12.2021
 
כפיר אדר | 
תחנה מרכזית תל אביב (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
בהודעה משותפת של עיריית תל אביב- יפו וכיבוי הצלה מחוז דן, נמסר היום (ראשון) באופן רשמי כי על פי החלטת בית המשפט צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה ייכנס לתוקף בתחילת דצמבר 2021, זאת כאשר מועד הפינוי וההריסה הצפוי שלה הוא 2023.
כזכור, התחנה המרכזית נמצאת בהליך משפטי בהיעדר רישיון. לצורך קבלת הרישיון על המחזיקים להשיג אישור לרישיון עסק או להיתר זמני ממספר גורמים: רשות הכבאות, משרד הבריאות,  המשרד להגנת הסביבה וכן יש צורך להשלים את מילוי הדרישות בנושא נגישות במבנה.
מאחר והנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים ההכרחיים הנדרשים למבנה, העירייה נדרשת לסגירתה בהתאם לצו השיפוטי. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בין גורמים מקצועיים מעיריית תל אביב-יפו והרשות הארצית לכבאות והצלה מחוז דן נדון נושא העדר אישור הרשות לכבאות והצלה לקניון התחנה המרכזית. רשות כבאות והצלה הבהירה כי אינה יכולה לתת אישור להמשך פעילות הקניון כל עוד ישנן כ-400 חנויות בבעלות פרטית אשר בתוכן נמצאים לכאורה חומרים דליקים ולא קיימים בהן סידורי בטיחות אש הולמים.
משכך הוחלט כי על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים שניתנה ביום 7.10.2021 ייסגר הקניון על כל חנויותיו והעסקים הפועלים בו, לרבות אלה הפועלים עפ"י רישיון כדין, ביום 5.12.2021. מאחר והמעבר לקומות ממסוף התחבורה נעשית בפועל דרך הקניון עצמו, לא יתאפשר מעבר. המשמעות היא שכל עוד הצו בתוקף -  הן החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם.
עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן, תכנון ובנייה, המייצג מאות בעלי חנויות פרטיות בתחנה, אומר כי "זוהי עוד תוצאה של ההזנחה המכוונת של התחנה המרכזית החדשה, כפי שגם בית המשפט עמד עליה, אשר מובילה לכך שעוד ועוד בעלי חנויות נדחקים למכור את זכויותיהם עד להשתלטות מוחלטת עליה על ידי חברת התמח"ת בבעלות נצבא. במסגרת ההזנחה הזו דוחפים את בעלי החנויות לקיר, והם ימשיכו להידרש לשלם דמי ניהול גם במקרה של סגירת התחנה".
"עיריית תל אביב היא לצערנו חלק מהגורמים המזניחים את התחנה, העירייה היתה צריכה לקדם כבר לפני עשרות שנים תכנון ורישוי מסודר לתחנה, שבנויים בה מאות אלפי מ״ר ללא היתר וללא תוכנית, וכן היתה צריכה לעבוד על מסמך מדיניות לתחנה כבר מ-2016 באופן שיקבע את עתידה ויאפשר לפתח אותה, ורק בימים אלה היא נדרשת לכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה