נדל"ן ותשתיות

מרב מיכאלי חשפה: מתי תפונה התחנה המרכזית בתל אביב?

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, חשפה מתי תפונה התחנה המרכזית בתל אביב. השרה מיכאלי: "בעבודה מאומצת של הצוות הגענו להסכמות עם עיריית תל אביב, מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון ועם חברת נצבא. התחנה המרכזית תפונה"
אביחי דלאל |  3
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים רשמה היום (שלישי) הישג מרשים במיוחד כשהגיעה להסכמות עם עיריית תל אביב, מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון והבינוי וחברת נצבא המנהלת את התחנה המרכזית, לפיהן התחנה המרכזית בתל אביב תפונה בסוף שנת 2023, בעוד כשנתיים מימים אלה. 
בהודעה שיצאה מטעם השרה נכתב כי עם כניסתה לתפקיד ובהנחייתה החלו גורמי המקצוע במשרד התחבורה, בראשות מנכ"לית המשרד, להאיץ את עבודת המטה ולקדם את ההסכמות הנדרשות על מנת שהתחנה, אשר מהווה מפגע עבור תושבות ותושבי דרום תל אביב, תפונה. במסגרת ההסכמות יועברו האוטובוסים למתחמים חלופיים ומשם ימשיכו לפעול ולשרת את תושבות ותושבי העיר, והנוסעות והנוסעים בכללותם.
מיכאלי צייצה על ההישג בדף הטוויטר שלה: "מהיום הראשון שלי במשרד התחבורה, האצתי יחד עם הצוות המקצועי ועם מנכ"לית המשרד את העבודה על פינוי התחנה המרכזית בת"א. בעבודה מאומצת של הצוות הגענו להסכמות עם עיריית תל אביב, מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון ועם חברת נצבא, והיום אני גאה ושמחה לבשר שהתחנה המרכזית בתל אביב תפונה".
עוד הוסיפה מיכאלי: "זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל המפגע הזה שהוא גם סביבתי, גם בריאותי וגם תחבורתי, יפונה ממקומו. אז תודה רבה לכל אלה שכל כך התאמצו בשביל לעשות את הדבר הנכון הזה וממש בזמן הנראה לעין אנחנו נראה מקומות חלופיים, יותר אוטובוסים חשמליים, שירות יותר טוב ופחות התחנה המרכזית המזהמת של ת"א".
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, על הפינוי המסתמן של פעילות האוטובוסים בתחנה המרכזית: "צעד ראשון בדרך הארוכה שלפנינו: לאחר עבודה מאומצת הגענו להסכמות בנוגע לפינוי הפעילות בתחנה המרכזית. זה לא סוד שהפעילות המטרדית והרעש סביב התחנה הם מפגעים של ממש לתושבי נווה שאנן והשכונות הסמוכות לה, ופוגעים באופן קשה באיכות החיים בסביבה. במשך שנים ארוכות אנחנו פועלים כדי להתיר את הסבך המורכב הזה. עדיין לא צלחנו את המשימה, אבל התחלנו. הגענו למתווה מוסכם עם משרדי הממשלה בו תועתק מרבית פעילות התחנה. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עד שיושלם המהלך."
 עו"ד צבי שוב המייצג את בעלי החנויות בתחנה המרכזית: "אנחנו מברכים על פינויה של התחנה המרכזית ומקווים שמכאן גם העירייה תגיע להחלטה מה יקרה באזור התחנה ויש סבירות גבוהה שיהיה תמריץ לכל הנוגעים בדבר לממש את תוכנית תא 5000. כמובן שגם לנצבא, לתמח"ת יהיה רצון להביא לבניה של הפרויקט מהר ככל האפשר כיוון שחנויות יעמדו נטושות כשלא תהיה סביבן תנועה של קונים עכשיו כשלא תעבור שם תחבורה ציבורית. בכדי לממש את פרויקט הבניה ומאחר ויש שותפים בפרויקט לצד נצבא והיא כבר לא בעלים יחיד, סביר להניח שתעלה המחלוקת בין בעלי הזכויות לבעלי החניות כשהתמח"ת מנסה לטעון שהיא בעלת הזכויות כמעט בשלמות ושזכויות הבניה לא נמכרו מעולם וגם הרכוש המשותף הוא שלה. בדרך למהלך פינוי התחנה, ניהלנו מאבק שלא יחתם הסכם בין התמח"ת לחברות ל 25 שנה ולכן קוצרה התקופה ובעקבות כך אנחנו רואים שהחלום מתממש. הגיע הזמן שבעלי החנויות, ארגון בת"מ יגנו על זכויותיהם לאחר שנים של פגיעה בהם וניצול שלהם. אני תקווה שמחדל זה של שנים יהיה סוף סוף מאחורינו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מושחתת
    חנניה 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק חזרה מאמריקה וכבר הספיקה להיכנס לעניינים, ועוד איזה עיניין, ה "תחנה המרכזית החדשה", נושא סבוך מאוד!!!! . את לא קובעת כלום בהקשר של תחנה, קובי מיימון קובע. תאמרי לאנשי היח"צ שלך שימצאו עצים אחרים לטפס עליהם כדי להחזירך לתודעתנו, הטנדים הפשוטים אנחנו ,הפשוטים, דווקא היינו שמחים לראות אותך משקיעה יותר באורי מאשר בנו.
    סגור
  • 2.
    בלופים תמכרי למעריצות שלך. אגב על הילד שילמת מעמ? (ל"ת)
    בניטו 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    צריך לעשות מהתחנה הזאת בית חולים (ל"ת)
    Bengely 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור