משפט

האם פרופ' לס יינצל מתביעת הענק של אלן דרשוביץ?

פרופ' אלן דרשוביץ תבע לפני שנה במיליון דולר את פרופ' יורם לס וזאת לאחר שהאשים אותו כי אנס קטינות עם ג'פרי אפשטיין. לאחר שבית המשפט רמז לו כי הסכום גבוה מדי, הוריד דרשוביץ את הסכום למיליון שקל בלבד. גרינצייג: "לא ירוויח שקל"
מערכת ice |  1
פרופ' יורם לס, אלן דרשוביץ (צילום פייסבוק/יורם לס)
לפני כמעט שנה תבע פרקליט הצמרת, אלן דרשוביץ, במיליון דולר את פרופ' יורם לס בעקבות דבריו בתכניתו ב-103fm בהם אמר כי דרשוביץ אנס ילדות ביחד עם ג'פרי אפשטיין. 
בכתב התביעה שהוגש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נכתב כי "דבריו של פרופ' לס הם לשון הרע במדרג החמור ביותר משום שהם משפילים ומבזים את דרשוביץ והופכים אותו למטרה לשנאה, לבוג וללעג". בנוסף צויין בכתב התביעה כי הנתבעים, פרופ' יורם לס, עורך התוכנית, המפיק הראשי ומנכ"ל תחנת הרדיו, לא נקטו כל צעד כדי לבדוק את אמיתות הדברים, ואף הביאו, כביכול, ראייה ללשון הרע בכך שאמרו שפרופ' דרשוביץ עצמו הודה בדברים שהואשם בהם.
לאחר כשבועיים, ב-24 בספטמבר 2020, התנצל פרופ' לס בתוכניתו ואמר כי "אני מבקש לומר בצורה סלולה וברורה - אמירתי זו כנגד דרשוביץ הייתה שגויה". עוד אמר לס כי "דרשוביץ מכחיש בתוקף את כל הטענות שהועלו נגדו בעניין זה, וטעיתי כאשר אמרתי שהוא הודה בכך. אני מבקש להתנצל בפניו על האמירות שלי בעניינו בתוכנית, ולחזור בי מכל טענה שהעליתי כלפיו. הדברים התבססו על טעות שלי. צר לי מאוד אם נגרמה לו עוגמת נפש".
למרות התנצלותו של לס, ההליך של עורך הדין היהודי-אמריקאי המשיך. עד היום. על פי הדיווח הערב (ראשון) של כתב המשפט אבישי גרינצייג כי לאחר שקיבל איתות מבית המשפט, הקטין דרשוביץ את סכום התביעה ממיליון דולר למיליון שקל והסכים כי התביעה תידון בפני בית משפט השלום. 
להערכת גרינצייג, דרשוביץ לא ירוויח שקל מהמהלך וזאת משום שגם פרופ' יורם לס וגם רדיו 103 התנצלו על השידור באופן פומבי ובולט - הרבה יותר מהפרסום המקורי. בנוסף, דרשוביץ לא הסביר מהו הנזק שנגרם לו עליו תבע 4 מיליון שקל, וזאת כאשר המקסימום הוא כ-140 אלף גם אם יוכח שהפרסום זדוני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צר לי מאוד אם נגרמה לו עוגמת נפש".
    הנרי 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינה באמת התנצלות. התנצלות אומרת, ברור לי שנגרמה לי בגללי עגמת נפש גדולה, ואני מצר על כך. להוסיף "אם" זה אומר אם אתה ילד קטן שנפגע מכל שטות אני מצר על כך. זו הוספה של עלבון על עלבון. מקווה שדרשוביץ ינקנק אותו
    סגור