משפט

תביעה של מיליוני דולרים נגד הסרט על קווין

החברה שעבדה במשך שנים על הסרט שובר הקופות על להקת הרוק והסולן שלה נתבעת על ידי אחד מיוצרי הסרט בטענה ששיקרה בקשר להכנסות ממנו
מערכת ice | 
ראמי מאלק בתפקיד פרדי מרקורי בסרט רפסודיה בוהמית (צילום Nick Delaney / 20th Century Fox)
שלוש שנים לאחר צאתו לאקרנים של אחד הסרטים המדוברים בעשור האחרון, שאף גרף ארבעה פרסי אוסקר, התסריטאי שלו תובע את חברת ההפקה שעבדה על הסרט על סכום שעשוי להגיע למיליוני דולרים.
התסריטאי אנתוני מקארתן, שכתב את הסרט "רפסודיה בוהמית" על להקת קווין והסולן האגדי שלה, פרדי מרקיורי, הגיש לפני כשבוע תביעה נגד חברת ההפקה GK Films של גראהם קינג (שראשי התיבות של שמו הם שם החברה). מקארתן טוען שהחברה שיקרה לו כדי להימנע מתשלום החלק שהגיע לו מההכנסות האדירות של הסרט, שהכניס 911 מיליון דולר ממכירת כרטיסים בבתי הקולנוע ברחבי העולם.
 
לטענת התסריטאי, בעת ניהול המגעים מול GK ונציגי חברי "קווין" הובטחו לו 5% מהכנסות הסרט – אך לאחר שנים של סחבת ומכירת הזכויות להפקה ולהפצה לאולפני "פוקס המאה ה-20" שבבעלות דיסני, לאחר יציאתו לאקרנים בנובמבר 2018, נאמר לו על ידי GK כי הסרט כלל לא הרוויח אלא הפסיד 51 מיליון דולר. זאת למרות שעלות ההפקה היתה 55 מיליון דולר – מה שמשאיר את רובן המוחלט של ההכנסות ממכירת הכרטיסים כרווח.
עורך דינו של מקארתן טוען כי התירוץ שבו משתמשים אנשי GK כדי להימנע מתשלום הסכום שמגיע לתסריטאי הוא שינוי בשיטת חישוב הרווחים ברגע שהזכויות נמכרו לפוקס – אלא שלטענתו, הטענה הזו אינה מסתדרת עם התנהלותם שלהם בסרטים אחרים ועם התנהלותה של "פוקס המאה ה-20". האחרונה, אגב, כלל אינה צד בתביעה, משום שהתסריטאי כלל לא ניהל איתה מו"מ, אלא שהנתבעים טוענים שהאולפן הענק כן צריך להיות צד בדיון.
התביעה דורשת בדיקה מחדש של הנתונים הכלכליים בנוגע להפקת הסרט בפיקוח בית המשפט הגבוה של מחוז לוס אנג'לס, ותשלום 5% מסכומי הרווחים שיאושרו בבדיקה לצד פיצויים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה