משפט

בוגי יעלון עבר על החוק? זה הסכום שייאלץ לשלם

בדו"ח מקר המדינה שפורסם אתמול ציין כי יו"ר מפלגת תלם שכבר פרש מהפולטיקה, סיכם את תקופת ההסדר עם גרעון של שני מיליון שקלים, באופן שלא תאם את החוק, זה הקנס שהוטל עליו
מערכת ice | 
משה (בוגי) יעלון (צילום איתמר שאול)
תקופת ההסדר של משה יעלון ובמהלך כל תקופת פעילותה, הסתכמו הכנסותיה ב-6,011,379 ש"ח, הוצאותיה הסתכמו ב-6,007,728 שקל, והיא סיימה את פעילותה בעודף של 3,651 שקל.
לפי דו"ח מבקר המדינה, סכום ההכנסות המצטבר שקיבל בוגי יעלון באמצעות העמותה בתקופת ההסדר הוא 2,242,979 שקל, וסכום ההוצאות המצטבר שהוציא המתמודד בתקופה זו היה 3,955,137 שקל, ומכאן שבתום תקופת ההסדר נותר למתמודד על פי דיווחיו גירעון בסך 1,712,158 שקל.
לאחר הפחתת תרומות בסך כולל של 298,894 שקל, אשר המתמודד ייחס להכנסות מפלגת תל"ם, הסתכמו הכנסות המתמודד לתקופת ההסדר ב-1,944,085 שקל, ומכאן שבתום תקופת ההסדר נותר לו גירעון בסך 2,011,052 שקל.
יוצא אפוא שתרומות שקיבל המתמודד באמצעות העמותה לפני תקופת ההסדר, ואשר אינן עומדות במגבלות הקבועות בחוק המפלגות לעניין תקופת ההסדר, שימשו למימון הוצאותיו אשר עלו על הכנסותיו בתקופת ההסדר.
עוד צויין בדו"ח של אנגלמן כי נציגי המתמודד הסבירו כי המתמודד פעל בתום לב, שכן חוק המפלגות אינו מטיל מגבלות על גיוס תרומות לפני תקופת ההסדר, ולטענתם אף אינו אוסר על שימוש בתרומות שגויסו לפני תקופת ההסדר למימון פעילות בתקופת ההסדר.
 
מבקר המדינה קבע כי למרות שבתקופה שקדמה לתקופת ההסדר לא היה המתמודד כפוף למגבלות גיוס תרומות, לנוכח השימוש באותן תרומות בתקופת ההסדר יש מקום לבחון אם הן עומדות במגבלות חוק המפלגות. אלמלא כן יכול כל מתמודד לגייס את מלוא כספי התרומות הנדרשות למימון כלל פעולותיו, או לכל הפחות את עיקרן, לפני תקופת ההסדר וללא כל מגבלות. אופן פעילותו של המתמודד כמתואר לעיל, אף שלא נאסר במפורש, מעקר את תכלית חוק המפלגות ולפיכך לא ניתן להסכין עימו.
לפיכך, לאחר ששקל מבקר המדינה את ההסברים שהובאו לפניו, קבע כי המתמודד פעל שלא בהתאם להוראות החוק בכך שעשה שימוש בכספי תרומות שנתקבלו טרם תקופת ההסדר למימון הוצאותיו אשר עלו על הכנסותיו בתקופת ההסדר בכ-2 מיליון שקל וכי על המתמודד להעביר לאוצר המדינה סך של 50,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה