משפט

חוק הפייסבוק עבר: הימין מתפוצץ מזעם

מליאת הכנסת הכריעה היום בעד החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט שיגביל פרסומים לפי הכרעה משפטית, בימין זועמים וטוענים כי מדובר בחוק שנועד בחוק שהוא סכנה לדמוקרטיה
מערכת ice |  6
תקלה בפייסבוק (צילום unsplash)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט (הסרת תוכן), התשפ"ב-2021 שהציע חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי יחד עם קבוצת חברי הכנסת. אישור החוק מגיע חרף ההתנגדויות הנחרצות מימין, שטוענות שמדובר בחוק לסתימת פיות.
החוק עבר בהצבעה שמית, לאחר שתמכו בהצעה 58 חברי כנסת מול 46 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה. החוק קובע ששופט בעל הסמכה מתאימה יהיה רשאי לתת צו למפרסם להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.
 
"לצד יתרונות ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בשנים האחרונות והשימוש הגובר ברשת האינטרנט ובכלל זה ברשתות החברתיות, אנו עדים לעלייה בשיעור המצוקות הנפשיות בקרב משתמשי הרשתות החברתיות – מבוגרים ובני נוער כאחד ולפגיעה בחיים כתוצאה מכך" נכתב בנימוקים.
עוד צויין כי, "יש המנצלים את רשת האינטרנט לביצוע עבירות, כגון: פרסום דברי הסתה לאלימות, עבירות מין, פרסומים שיש בהם פגיעה שאינה מוצדקת בפרטיותו של אדם, פרסומים שיש בהם כדי לפגוע בכבודו ובנפשו של אדם ולביישו ועוד. לאחרונה נחשפנו לכך שהרשתות החברתיות בעצמן משתפות פעולה במודע עם פגיעות ונזקים הנעשים במגרש הביתי שלהן וזאת משיקולים כלכליים ותחרות עם רשתות נוספות".
ח"כ מאיר יצחק הלוי: "מזה כ-3 שנים אני עוסק בנושא האלימות ברשתות החברתיות כאיש ציבור כמחנך ואף כקורבן. לצערי הגדול הרשתות החברתיות הפכו לשמש כפלטפורמה קלה נוחה ומסוכנת לעידוד ויצירת אלימות, הסתה, סחיטה, איומים, הטרדות מיניות ויצירת דה-לגיטימציה, הפועלת נגד קורבנות מגיל צעיר ועד גיל שיבה".
 
ח"כ בצלאל סמוטריץ' התנגד: "זה החוק לסתימת פיות הימין, אחרי זה השתלטתם על התקשורת הממוסדת ברובה במדינת ישראל. אתם רוצים להפוך את עצמכם לצנזורים גם של הרשתות החברתיות. המקום היחידי שהימין, שהמחנה הלאומי והציוני במדינת עוד ישראל יכול להתבטא בו ויש לו חופש ביטוי, גם את הפה הזה תסתמו. לכל דבר תקראו הסתה, לכל דבר תקרא קריאה לאלימות. אתם הולכים בהצעת חוק דיקטטורית להפוך היום לצנזורים של חופש הביטוי ברשתות החברתיות במדינת ישראל".
לפני ההצבעה אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מהמקום: "אני רוצה להגיד לכם כמה הדבר הזה אבסורדי ומסוכן, אתם מדברים על דמוקרטיה? סכנה איומה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זה מסוכן גם לשמאל - לא לעשות חלוקת מחנות בהקשר זה (ל"ת)
    אורית 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שכחנו מה זה חופש ביטוי. זה ממש כמו שזה נשמע
    דמוקרט 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולצערי לא כולם מבינים את זה כי סתמו להם את הפה ולחלקם את האוזניים, אבל זה הדבר הכי חשוב שיש בדמוקרטיה, ומאפשר שמיעה של דעות שונות. לפעמים לא נוחות ואף מטרידות. משמאל ומימין. נגד ערבים, נגד מתנחלים, נגד הומואים, נגד חרדים. נגד שמרנים ונגד ליברלים. ובעצם גם בעד כולם. בעד ערבים ובעד מנתחלים ובעד הומואים ובעד שמרנים ובעד ליברלים. אסור לסתום פיות. צריך לאפשר גם שיח לא מכבד זה מאוד חשוב ורק דרכו יכול לצמוח שיח מכבד למי שמעוניין בו
    סגור
  • 4.
    אני ימני אך הליכוד רוחק מלהיות ימני
    חיים 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    טוב מאוד מספיק עין ההסתה הנוראה שהחרדים והליכוד עושים הרסתם כל חלקה טובה במדינה שלנו
    סגור
  • 3.
    יודע נבחר ציבור נפש בהמתו
    ללי 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ודאי שסמוטריץ' אמסלם ביבי רגב ויצר הרקב יתנגדו הם יודעים היטב מי הבוחרים שלהם...
    סגור
  • 2.
    פוסיקט, נגמרו ימי ההסתה העליזים שלך
    חווי 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בריון מקלדת עלוב שכמוך. לא פלא שאבא בלחץ.
    סגור
  • 1.
    חיות וכו׳ החוב עומד כיום על 360 מיליארד וכלל התנאים!
    פי 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    החוק בא לברוח מהחוק שקבעו …. נא לא לברוח זונה בת שרמוטה! השמיעו היום טיפה בים לצופים את הנאצי ההר הירוק!
    סגור